handdator

Visa fullständig version : Någon förklaring till detta?


Demoneyes
2009-02-05, 10:07
Jag har ätit och tränat precis lika mycket som tidigare och vipps så har jag gått ner 3 kg vad kan detta bero på?

Jag misstänker att det kan ha att göra med mitt nya träningsprogram då jag kör 15x4 istället för 8x3 men har bara kört detta i en vecka kan det bero på det?

Tar även kreatin och har gjort runt 1 månad men visst droppar man väl inte 3 kg över en vecka om det slutar verka?

Någon som har andra funderingar?

Har även gått från 11%fett till 14% fett enligt vågen hemma.

Rahf
2009-02-05, 10:09
Bio-impedansvåg är värdelöst krimskrams, fettmätningar inte för fem öre och kan variera med vätskebalansen. Det kan vara så att du helt enkelt har mindre mat i tarmsystemet, mindre vätska i kroppen osv. En viktskillnad på 2-3kg är fullt möjlig från dag till dag.

Väger du dig vid samma tidpunkt på dagen? Nypissad på morgonen alltså.

delta_mats
2009-02-05, 10:11
Hur länge har du tränat?
Hur länge har du ätit som du gör nu?
Visst kreatin binder vätsta i musklerna så när du slutar med kreatinet kommer även vätskan försvinna, då går du ner i vikt pga det.
Såna vågar som mäter fettprocent är inte tillförlitliga.

Demoneyes
2009-02-05, 10:22
Hur länge har du tränat?
Hur länge har du ätit som du gör nu?
Visst kreatin binder vätsta i musklerna så när du slutar med kreatinet kommer även vätskan försvinna, då går du ner i vikt pga det.
Såna vågar som mäter fettprocent är inte tillförlitliga.

Har väl ätit som jag gör i en månad nu. Min kreatin binder mycket vätska men jag tar den fortfarande och vet av erfarenhet att jag tappar ett kilo eller 2 när jag slutar ta den men som sagt så tar jag den fortfarande.

Vet att de vågar inte är så exakta men den verkar fungera ganska bra när jag varit slim slim har den visar runt 7-8 i fett% och nu 14% så det är nog inte exakt men mäter ju något iaf.


Bio-impedansvåg är värdelöst krimskrams, fettmätningar inte för fem öre och kan variera med vätskebalansen. Det kan vara så att du helt enkelt har mindre mat i tarmsystemet, mindre vätska i kroppen osv. En viktskillnad på 2-3kg är fullt möjlig från dag till dag.

Väger du dig vid samma tidpunkt på dagen? Nypissad på morgonen alltså.

Jo väger mig nypissad och som gud skapade mig på morgonen. Det lustiga var att jag hade ätit extra mycket igår, till och med kvällsmat precis innan läggdags but still...

jaosef
2009-02-05, 10:32
Som Rahf skrev så lär det bero på olika fyllda tarmar och olika vätskebalans i kroppen.
Väg dig igen om en vecka så har vikten säkert gått tillbaka.

Demoneyes
2009-02-05, 10:35
Som Rahf skrev så lär det bero på olika fyllda tarmar och olika vätskebalans i kroppen.
Väg dig igen om en vecka så har vikten säkert gått tillbaka.

Får hoppas det!