handdator

Visa fullständig version : Fördelning av det dagliga protein intaget


Snake-89
2009-02-05, 10:06
Tja, jag håller just nu på med min deff, jag ska ha i mig 200g protein genom

proteinshakes men det jag undrar nu är hur jag ska fördela det?

Hittils har jag gjort så att jag fördelat det på 4 shakes var med 50g protein i

varje, har dock hört att proteinintag på över 20 gram inte är maximalt, tips o synpunkter?

j2b
2009-02-05, 10:08
varför just ett sånt högt proteinintag från pulver? Är du vegetarian?

Snake-89
2009-02-05, 10:14
varför just ett sånt högt proteinintag från pulver? Är du vegetarian?



Håller på med en deff, och eftersom jag är en student har jag inte tillgång till så proteinrik mat om vi säger så :em:

Men har kommit fram till att jag allt som allt får i mig 1200 kcal av mina shakes och 300 kcal av tonfiskmackor på morgonen så att jag ligger på -500 kcal

Rahf
2009-02-05, 10:15
200 gram protein från proteinpulver?! Gör om säger jag bara, den mängden kommer du knappast att behöva.

Håller på med en deff, och eftersom jag är en student har jag inte tillgång till så proteinrik mat om vi säger så :em:

Men har kommit fram till att jag allt som allt får i mig 1200 kcal av mina shakes och 300 kcal av tonfiskmackor på morgonen så att jag ligger på -500 kcal

Räkna med att tappa prestationsförmåga på gymmet och må förjävligt av vitaminbrist ifall detta är din kost för den närmaste tiden. En deff innebär ett mindre ätande, inte radikal proteindiet a'la vassleprotein.

Snake-89
2009-02-05, 10:16
2gram per kilo slutar upp med 200gram totalt för mig

j2b
2009-02-05, 10:20
Håller på med en deff, och eftersom jag är en student har jag inte tillgång till så proteinrik mat om vi säger så :em:

Men har kommit fram till att jag allt som allt får i mig 1200 kcal av mina shakes och 300 kcal av tonfiskmackor på morgonen så att jag ligger på -500 kcal