handdator

Visa fullständig version : CCNA Cisco kurs


Snobbe
2009-02-05, 00:21
Någon här som läst CCNA? Och kan svara på om det är lätt/möjligt att hitta praktikant jobb om man fixar certificat osv. Skulle gärna läsa vidare sen på det också men skulle vara härligt om man kunde hitta något jobb med bara CCNA kursen 1-4 som bagage.

Snobbe
2009-02-05, 23:30
Vet inte om man får bumpa men om någon person har svar på min tråd skulle det uppskattas rätt bra. :)

Ishake
2009-02-05, 23:33
Jag har läst CCNA 1 till 4 och har certifikat. Detta fick jag genom en kurs som ingick via min utbildning på högskolan.

Det är nog ganska svårt att bli tillsatt ett jobb bara för att du har ett certifikat, men visst det är meriterande vid en arbetansökan inom relevant område. Men då många gymnasieskolor samt högskoleutbildningar erbjuder detta så är konkurrensen relativ svår för dig skulle jag sätta en peng på.

Men är du intresserad av nätverk och liknande så tycker jag självklart att du skall läsa dem.

(Nu är detta bara mina erfarenheter, finns säkert mer kunniga människor du kan vända dig till).

Snobbe
2009-02-05, 23:35
Jag har läst CCNA 1 till 4 och har certifikat. Detta fick jag genom en kurs som ingick via min utbildning på högskolan.

Det är nog ganska svårt att bli tillsatt ett jobb bara för att du har ett certifikat, men visst det är meriterande vid en arbetansökan inom relevant område. Men då många gymnasieskolor samt högskoleutbildningar erbjuder detta så är konkurrensen relativ svår för dig skulle jag sätta en peng på.

Men är du intresserad av nätverk och liknande så tycker jag självklart att du skall läsa dem.

Har redan läst 1-3 håller på med 4atm och gör det genom min gymnasieutbildning. Är såklart intresserad annars hade jag inte gjort tråden. Men har hört från typ folk mestadels lärare dock att man kan få praktikant jobb ganska lätt som sen leder till vanligt arbete med denna utbildning. Dock som sagt är det lärare och vet inte hur stor koll de egentligen har.

Ishake
2009-02-05, 23:37
Okej, kanske är det möjligtvis så att din skola har något samarbete med ett eller flera företag. Jag vet endast att det är meriterande som jag nämnde innan.

Skulle jag vara du så skulle jag kolla på flashback på dataforumet, där finns det betydligt mer kunnigt folk inom detta.

Editerade: Kom bort mig på en sak...

rememberence
2009-02-06, 07:21
Har du möjlighet, dvs pengar och tid.
Ja då tycker jag att du ska satsa på att ta CCIE om du är intresserad av meriterande certifikat.

forslund
2009-02-06, 17:14
CCNA-cert är ju definitivt bra att ha. Det bevisar att du åtminstone har stenkoll på CCNA-materialet. Dessvärre är det väl många som lyckas ta det och CCNA är inte direkt avancerat.

Om du satsar på en karriär inom nätverk så skulle jag välja en högskoleutbildning och sätta siktet högre.

Jag läste CCNA på gymnasiet och nu igen på högskolan. Studerar själv nätverk i Västerås. Underbar utbildning och den kan jag rekommendera. Bara PMa om du har frågor.

jocke12
2009-02-06, 17:18
Är inte Sisqo jävligt ute nu?

rememberence
2009-02-06, 17:26
Är inte Sisqo jävligt ute nu?

Ute, hur menar du då?

Cisco är och har alltid varit världsledande.
Priset kanske inte rättfärdigar deras utrustning för småföretag, men när du börjar ställa krav så är det Cisco som möter dom med garantier.
Det är min erfarenhet av deras grejer, om än ganska begränsad erfarenhet

certifiednovice
2010-12-07, 15:49
Någon här som läst CCNA? Och kan svara på om det är lätt/möjligt att hitta praktikant jobb om man fixar certificat osv. Skulle gärna läsa vidare sen på det också men skulle vara härligt om man kunde hitta något jobb med bara CCNA kursen 1-4 som bagage.,


Jag gjorde min CCNA med Firebrand Training, det tog mig 5 dagar, jag hoppas att detta hjälper:- CCNA examen (http://www.firebrandtraining.se/kurser/cisco/ccna)