handdator

Visa fullständig version : Ojämna lats:(


MangeByggarn
2009-02-04, 19:19
Hmm.. har märkte idag när jag flexa *flex* för första gången att min högra lats var större än min vänstra. Vet inte om detta är vanligt men hur ska jag få den till och hinna ikapp? Förutom att köra mer hårdare på hantelrodd med vänster lats?

Handcuff
2009-02-04, 19:21
Hmm.. har märkte idag när jag flexa *flex* för första gången att min högra lats var större än min vänstra. Vet inte om detta är vanligt men hur ska jag få den till och hinna ikapp? Förutom att köra mer hårdare på hantelrodd med vänster lats?

Kan vara det sämsta du gör. Träna båda sidor lika mycket och lika hårt. Gärna övningar där du använder båda samtidigt t ex. skivstångsrodd osv.

Tror jag

Rahf
2009-02-04, 19:25
Det rätar till sig, träna dem jämnt. Alla har vi en viss asymmetri och små skillnader i lats har jag själv. Detta är någonting som bara jag själv märker dock, inget som någon annan skulle betrakta som iögonfallande.

hasic
2009-02-04, 19:32
Som sagt ovan, träna jämnt! Den kommer växa ikapp med tiden, när du lagt på dig lite massa.

Cerberus
2009-02-04, 21:09
de växer oftast inte ikapp, i så fall har du tränat asymmetriskt vilket nog inte är bra. Alla har skillnader i storlek på musklerna, ingen e perfekt symmetrisk. T.ex e min vänstra utsida axel mindre än höger, mest ja som stör mig på detta dock. Vänster biceps e större än höger, triceps också. Detta trots att jag e högerhänt, men så har det varit sen ja började träna.

NikoLei
2009-02-04, 21:16
Alla har vi våra skavanker här och där ;) Jag själv har osymmetriska bröst, något som jag stört mej på så in i skogen tidigare, men jag har faktiskt lärt mej att sånt märker inte andra, det är oftast lättast att hitta fel hos sig själv när det kommer till utseende :)

Sen håller jag med övriga, försök inte träna "ikapp" den sida av latsen som ser mindre ut, kör på så kommer det synas mindre, men som sagt, det är ingen som kommer märka något, tuta och kör på gymmet istället och käka samt vila bra så kommer allt bli finemang!*flex*

Allan
2009-02-04, 21:24
Lätta tunna killar kan vara asymmetriska. Öka i massa så rättar det till sig.

MangeByggarn
2009-02-04, 21:33
Aha okej ;) Tackar för alla svar iaf

Cerberus
2009-02-04, 21:51
http://digilander.libero.it/mrolympia2/rc56.jpg

Coleman hade alltid lite mindre vänster lats, så det e o bara o acceptera att man e asymmetrisk.

Scratch89
2009-02-04, 21:51
Jag tror som Allan att du inte har särskilt mycket massa för att kunna uttala dig om huruvida ena sidan är grövre än den andra.

Cerberus
2009-02-04, 21:54
Jag tror som Allan att du inte har särskilt mycket massa för att kunna uttala dig om huruvida ena sidan är grövre än den andra.

det tror du.. aja. Tänker inte kommentera mer än så.

Rahf
2009-02-04, 21:57
det tror du.. aja. Tänker inte kommentera mer än så.

Det brukar vara så i de allra flesta fallen. Antingen är man rätt liten eller så är man halvkass på att posera propert (vilket brukar förefalla sig rätt naturligt om man är nybörjare).

Allan
2009-02-04, 21:57
Visst, om man vill börja leta fel på toppbyggare kan man ju göra det naturligtvis. Men det var inte det saken gällde. Vi är inte symmetriska som spegelbilder, och det är skillnad på dålig utveckling och asymmetri. Ingen kan påstå att Kålmans lats skulle vara risigt utvedcklade,

Scratch89
2009-02-04, 22:39
det tror du.. aja. Tänker inte kommentera mer än så.

Vad jiddrar du om? Det var inte dig jag kommenterade.

Cerberus
2009-02-04, 22:44
Vad jiddrar du om? Det var inte dig jag kommenterade.

sorry:em: