handdator

Visa fullständig version : Hur fungerar paypal?


oath5
2009-02-04, 17:04
Kan någon vänlig själ förklara hur paypal fungerar? :) Jag fattar verkligen inget.

KlopFer
2009-02-04, 17:08
Du betalar in pengarna, han ser att du gjort det. Han skickar varan, du får den, godkänner (förhoppningsvis) sedan åker du hem och sätter dig vid datorn och bekräftar varan och då får han sina pengar.

typ

Själv blev jag så uppjagad när jag fått mitt nya objektiv så jag glömde godkänna varan :D

King Grub
2009-02-04, 17:08
Du skapar ett konto, som du sedan överför pengar till. När du köper något med PayPayl, dras sedan pengarna från det skapade kontot. Enkelt och smidigt.

jaosef
2009-02-04, 17:09
Som jag förstår det så är det som en liten internetbank, du har ett konto där, till vilket du kan sätta in pengar, och sedan kan du föra över dessa pengar till andra paypal-konton. Snabb och enkel betalningsmetod över internet.
Edit: 3:a :(

oath5
2009-02-04, 17:20
Har skapat ett konto där. Det jag inte förstår är hur jag ska få över pengar från mitt bankkonto till kontot på paypal! Sen har jag också hört att man ska kunna ansluta sitt VISA direkt till paypal kontot.

Det är här jag har fastnat :em:

KlopFer
2009-02-04, 17:31
ups, jag skrev om payson. Men det kanske fungerar likadant? Verkar vara ganska likt iallafall.

capture
2009-02-04, 17:43
Du kan ansluta ditt visa. Det är det jag har gjort. Dock kommer jag inte ihåg var? Men vet att du kan binda flera om jag inte minns alldeles tokfel.

Pdaddy
2009-02-04, 18:13
Har skapat ett konto där. Det jag inte förstår är hur jag ska få över pengar från mitt bankkonto till kontot på paypal! Sen har jag också hört att man ska kunna ansluta sitt VISA direkt till paypal kontot.

Det är här jag har fastnat :em:

Du kopplar valfritt kontokort/kreditkort till kontot, när du sedan vill betala någon så frågar du om hans paypal adress (e-mail) sen så för du över rätt mängt pengar via paypal från ditt kontokort.

E det ebay så kan du få en förfrågan av betalning i din mail, då behöver man bara klicka på en länk logga in och godkänna betalningen.

Pd

Snobbe
2009-02-04, 19:00
Det dåliga med paypal är att det är väldigt lätt att få tillbaka pengarna om varan är elektronisk i form av en spel gubbe tex:)

ligne
2009-02-05, 17:35
när du registrerar dig på paypal så ska du ange ett kreditkort som då t.ex. VISA.

efter det så går du till din bankomat och tar ett kontoutdrag.
där står det några siffror (4 tror jag det var) som du ska skriva in på paypal för att aktivera ditt konto.

sen är det bara att handla.

Sheogorath
2009-02-05, 17:39
Jag har använt PayPal sen 2001 och det har alltid fungerat najs. Man kan länka sitt PP-konto till sitt bankkonto också så att man kan få pengar insatta direkt på sitt konto från andra PayPal-användare. Praktiskt vid reklamationer etc.