handdator

Visa fullständig version : Har du nätdejtat?


Piranha
2009-02-03, 10:51
Har du träffat en person IRL som du tagit upp kontakten på nätet med?

Denna poll gäller generellt, även utanför dejtingsidorna.

Som vanligt i bullen är alla anonyma.

tntballe
2009-02-03, 11:00
Räknas texttv-chat? För då har jag träffat 1.

pragmatist
2009-02-03, 11:03
Som jag skrev i den andra tråden så har jag nätdejtat c:a 65 personer. Men jag har lite svårt att se vad som är "lösaktigt" med det.

Piranha
2009-02-03, 11:15
Som jag skrev i den andra tråden så har jag nätdejtat c:a 65 personer. Men jag har lite svårt att se vad som är "lösaktigt" med det.

Va 65 pers, allvarligt?

pragmatist
2009-02-03, 11:19
Va 65 pers, allvarligt?

Japp, under c:a 18 månaders tid. Som mest hann jag med 2-3 i veckan. Sen gifte jag mig med den som var snyggast och trevligast. :thumbup:

Tryman
2009-02-03, 11:28
Japp, under c:a 18 månaders tid. Som mest hann jag med 2-3 i veckan. Sen gifte jag mig med den som var snyggast och trevligast. :thumbup:
Tur att hon valde dig oxå :thumbup:

egge
2009-02-03, 11:28
Har träffat folk IRL som jag fått kontakt med över internet men ej i dejtingsyfte.

Piranha
2009-02-03, 11:29
Japp, under c:a 18 månaders tid. Som mest hann jag med 2-3 i veckan. Sen gifte jag mig med den som var snyggast och trevligast. :thumbup:

Ja de kom ju nå bra ut det hela så gratulerar.

:thumbup:

Mescreant
2009-02-03, 11:32
Ja, tränar med nitrometan, vi träffades genom kolozzeum. *cupid*

mini
2009-02-03, 11:32
Jag har träffat nästan alla jag umgås med utanför jobbet på nätet, men de flesta har jag inte dejtat. Så, 3 jag har/har haft någon typ av förhållande med, och så en hel bunt vänner. Ingen av dem träffade jag dock på dejtingsidor, utan det har varit till största delen Kollo, och så nuvarande pojken via ett spel. :D

Jay-Z
2009-02-03, 11:53
Jak er lösaktig i den bemärkelsen.

+11 pers är ju en låg siffra, imo. Man ska väl ha en jävla tur om man, eller så är man jävligt sugen, om man träffar någon som man tokklickar med den frekvensen.

jakke
2009-02-03, 12:00
Jag har träffat nästan alla jag umgås med utanför jobbet på nätet, men de flesta har jag inte dejtat. Så, 3 jag har/har haft någon typ av förhållande med, och så en hel bunt vänner. Ingen av dem träffade jag dock på dejtingsidor, utan det har varit till största delen Kollo, och så nuvarande pojken via ett spel. :D

The Game? :D

joriice
2009-02-03, 12:16
Nej, aldrig träffat någon man raggat upp. De fegar ut.

clash
2009-02-03, 13:16
tjoho nätdejting funkar :naughty:

11+

Slartibartfast
2009-02-03, 13:21
Dejtat kanske man inte kan kalla det men, Ja.

Brooklyn
2009-02-03, 13:30
Dejtat kanske man inte kan kalla det men, Ja.

naughty naughty :naughty:

Mourten
2009-02-03, 13:37
Nix, har hittat mina tjejor på krogen eller genom bekanta.
Men skulle absolut kunna testa nätet om de blev akutellt med torka..

Nitrometan
2009-02-03, 13:44
Ja, om man räknar personer man har träffat i olika sammanhang på nätet.

Jag har inte testat nätdejtingsidor dock.

clash
2009-02-03, 14:45
Ja, om man räknar personer man har träffat i olika sammanhang på nätet.

Jag har inte testat nätdejtingsidor dock.

Men dom funkar =)

Whistler
2009-02-03, 14:52
Har väl mest nätraggat. Att flåsa i någons gästbok räknas nog inte som dating.

Ett par-tre ligg har det väl blivit, men failprocenten är hög mot hur många man raggat på och resultaten var inte mycket att hänga i granen heller.

Att ragga på krogen skulle aldrig falla mig in heller. På nätet är folk fula, på krogen är de fulla. Inte lätt...

agazza
2009-02-03, 14:54
Jupp, när jag var 12. Lunarstorm ägar...

Snobbe
2009-02-03, 15:18
Har både träffat bra vänner killar och tjejer men även någon jag dejtat dock inte genom dejting sidor.

palme
2009-02-03, 15:20
Träffat lite via facebook.

Wille005
2009-02-03, 17:09
Klart det är +11. Det finns många söta flickor på playahead. *dreggla*

Lelle Pelle
2009-02-03, 17:10
Räknas snyggastchatten?:D

mangemani
2009-02-03, 17:10
ja,flera ggr

Tricce
2009-02-03, 19:07
Svarade Nej i pollen innan jag läste 1:A posten, Jo jag har träffat flera stycken jag fått kontakt med genom nätet (läs spel av olika slag).

palme
2009-02-03, 19:10
Just ja har ju träffat via kolo oxå!

shadowfire
2009-02-03, 19:13
Jak är lösaktig. Har tappat räkningen, men det är tresiffrigt iaf.
De flesta har bara varit en fika o skitsnack o sedan har man valt o inte ses igen, pga galet utseende, kemi eller personlighet.

PowPow
2009-02-03, 19:49
1 gång.

Det var en massa år sedan. Om någon minns när Spray hade så att alla, även de som inte var kunder, kunde surfa gratis mellan 00 och 06 på natten. Man ringde upp mot ett 020-nummer, vill jag minnas. Då var det i alla fall.

Träffades på någon chat. Åkte hem till henne en lördag efter några veckor. Vi spelade bordshockey och käkade pizza med hennes familj. Sen åkte jag hem. Ingen hit, mao.

MrBoris
2009-02-03, 19:49
Som jag skrev i den andra tråden så har jag nätdejtat c:a 65 personer. Men jag har lite svårt att se vad som är "lösaktigt" med det.

Jak är lösaktig. Har tappat räkningen, men det är tresiffrigt iaf.
De flesta har bara varit en fika o skitsnack o sedan har man valt o inte ses igen, pga galet utseende, kemi eller personlighet.

Hur många av dem låg ni med?

shadowfire
2009-02-03, 20:52
Hur många av dem låg ni med?

Ingen aning, inte många, men visst hände det med en o annan som det klickade med och som man gick vidare med o fortsatte datea... inkl mitt ex.

De flesta träffar har varit en promenad, fika, filmkväll eller vinkväll bara, sedan har det räckt med det. Ska ju till lite mer än text o bild för o väcka ett riktigt intresse.

Poxeman
2009-02-03, 22:03
Jag träffade en tjej från Lunarstorm när jag var 17 men det slutade med att jag föll för hennes kompis som var med och agerade förkläde. Inte poppis! (Vi var tillsammans ett halvår innan det tog slut, distansförhållanden är jobbiga!)

stevebc
2009-02-03, 22:20
Nej, har knappt ens raggat på internet. Har däremot läst The Game.

och så nuvarande pojken via ett spel. :DFår man fråga vilket?

Raggis
2009-02-03, 22:22
Nej, har knappt ens raggat på internet. Har däremot läst The Game.

:laugh: :thumbup:

J.V
2009-02-03, 22:25
Japp, 2 stycken. En var jag tillsammans med i nästan tre år.

Snobbe
2009-02-03, 22:32
Alltid kul o träffa tjejer som har ett intresse av det man själv sitter vid hela dygnen ;) Så wow osv har varit rätt trevligt med tjejer ibland.

stevebc
2009-02-03, 22:42
:laugh: :thumbup:Alla killar har läst The Game, eller det är något jag iaf antar är givet.

Har iofs raggat på nån tjej på internet, men hon har jag känt IRL sedan tidigare så det räknas väl inte.

jwzrd
2009-02-03, 22:43
Alla killar har läst The Game, eller det är något jag iaf antar är givet.

Har iofs raggat på nån tjej på internet, men hon har jag känt IRL sedan tidigare så det räknas väl inte.

Nej det har vi inte. Eller jag är iofs gubbe/kärring.

bear.flowertwig
2009-02-03, 23:05
Nej, har knappt ens raggat på internet. Har däremot läst The Game.

:laugh: :thumbup:

:laugh::laugh::laugh:

mini
2009-02-03, 23:07
Får man fråga vilket?

Travian. :D

Torwald
2009-02-03, 23:10
Ragga, nja, träffats för utbyte av tjänster? Nej men det har hänt.

stevebc
2009-02-03, 23:11
Travian. :Dlall

Nej det har vi inte. Eller jag är iofs gubbe/kärring.Haha du ska alltid ta kål på mina generaliseringar :D

:/

pragmatist
2009-02-03, 23:25
Hur många av dem låg ni med?

En gentleman avslöjar inte sådana saker, men jag som ledtråd kan jag säga att det var färre än två.

Snobbe
2009-02-03, 23:46
Alla killar har läst The Game, eller det är något jag iaf antar är givet.

Har iofs raggat på nån tjej på internet, men hon har jag känt IRL sedan tidigare så det räknas väl inte.

Vet faktist inte ens vad the game är:o

Verbatim
2009-02-03, 23:53
Menar ni The Immortal Game, den kända chackomgången?

http://en.wikipedia.org/wiki/Immortal_game

Wille005
2009-02-04, 07:20
Jag tror dom menar manuset till filmen, The Game.

http://www.imdb.com/title/tt0119174/

shadowfire
2009-02-04, 09:50
nej det har vi inte. Eller jag är iofs gubbe/kärring.
+1

Börje H
2009-02-04, 10:39
Nope, ingen dejtsida här inte.
Men från The mighty Kolozzeum har många nya irl-vänner skaffats.
Inga nulla-vänner dock *grr27*

stevebc
2009-02-04, 19:01
En gentleman avslöjar inte sådana saker, men jag som ledtråd kan jag säga att det var färre än två.HAHAH då är vi två på brädan.

Kwon
2009-02-05, 00:08
Jag känner ett par som fann varandra över PC-spelet "CounterStrike", vilket jag fann otroligt när jag först hörde det, då det är ett ganska hektiskt och snabbt spel, där man först och främst skjuter varandra och verkligen inte hinner med att ragga/bestämma en dejt.

Minis variant med Travian har jag lättare att förstå, då man inte behöver reagera lika snabbt utan lugnt kan åstadkomma ett kärleksbrev alt tidpunkt för dejt.

När jag hörde att de fann varann via CS , tyckte jag först att det lät lustigt, sedan imponerande.

Oj, vad ett lir som Counterstrike kunde åstadkomma!

Det var tydligen inte bara automatgevärsskott man sköt utan även Amors Pilar!

Om de fortfarande är tillsammans vet jag dock ej! :D

qwerty1
2009-02-05, 01:53
Som jag skrev i den andra tråden så har jag nätdejtat c:a 65 personer. Men jag har lite svårt att se vad som är "lösaktigt" med det.

Nu har jag hittat en ny idol. Tack min vän!

stevebc
2009-02-05, 11:13
Jag känner ett par som fann varandra över PC-spelet "CounterStrike", vilket jag fann otroligt när jag först hörde det, då det är ett ganska hektiskt och snabbt spel, där man först och främst skjuter varandra och verkligen inte hinner med att ragga/bestämma en dejt.

Minis variant med Travian har jag lättare att förstå, då man inte behöver reagera lika snabbt utan lugnt kan åstadkomma ett kärleksbrev alt tidpunkt för dejt.

När jag hörde att de fann varann via CS , tyckte jag först att det lät lustigt, sedan imponerande.

Oj, vad ett lir som Counterstrike kunde åstadkomma!

Det var tydligen inte bara automatgevärsskott man sköt utan även Amors Pilar!

Om de fortfarande är tillsammans vet jag dock ej! :DJo, det är sant, men lirar man i klan lär man känna varandra rätt bra. Sitter och snackar skit i venten, kanske t.o.m. LANar och då blir det ju IRL.

Om de träffade varandra efter några rundor public är det dock rätt fantastiskt :)

Slartibartfast
2010-09-04, 15:42
epique bümp.

Diskuterade detta med en polare idag. Varför är det fortfarande mera stigmabelagt att säga "vi träffades IRL, efter att vi pratat på nätet en tid", än att säga "Jag vaknade en söndagsförmiddag, och där låg hon".

Jag har fördomar mot nätdejting, men kan inte sätta fingret på varför.

svennebanan
2010-09-04, 15:56
epique bümp.

Diskuterade detta med en polare idag. Varför är det fortfarande mera stigmabelagt att säga "vi träffades IRL, efter att vi pratat på nätet en tid", än att säga "Jag vaknade en söndagsförmiddag, och där låg hon".

Jag har fördomar mot nätdejting, men kan inte sätta fingret på varför.

Jag med. Jag tycker nätdejting är fejk. Bilderna och beskrivningarna ljuger. Tror ni jag är så här, ööööhhhh..... , charmig och glad irl? :)
Jag har aldrig nätdejtat och har inga planer på det heller.

Baan
2010-09-04, 16:08
epique bümp.

Diskuterade detta med en polare idag. Varför är det fortfarande mera stigmabelagt att säga "vi träffades IRL, efter att vi pratat på nätet en tid", än att säga "Jag vaknade en söndagsförmiddag, och där låg hon".

Jag har fördomar mot nätdejting, men kan inte sätta fingret på varför.

Det är mycket som inte kommer fram den digitala vägen. Kanske för mycket i fallet med mer seriösa relationer. Kanske mer lämpligt att träffa nya "vanliga" kompisar/vänner.

krappen
2010-09-04, 16:12
En gång när jag var i runt 14-års åldern så chattade jag med en dam på aftonbladets världschatt, vi fick för oss att vi skulle gå på bio, vilket vi gjorde.

Jag åkte in till staden, stod och väntade på henne vid biografen, fram till mig kommer en monstruös kvinna (lite överdrivet kanske men det var så jag minns det) och sade att det var visst henne jag skulle se på bio med. Chockerad hälsar jag på henne och det är som jag minns det det första och näst sista ordet jag säger till henne under hela kvällen.

Jag satt där och hade total panik under hela bioupplevelsen, tror inte jag koncentrerade mig på filmens handling en enda gång, ville bara därifrån, när filmen börjar närma sig sin mitt så pallar jag inte mer, jag fejkar att jag har glömt stänga av mobilen och får ett viktigt samtal, jag säger "Jag kommer strax!!" med stockad röst och springer ut ifrån biografen, springer till buss-stationen och åker hem i vrålfart.

Det här är en historia som mina kompisar fortfarande skrattar åt idag, vad mycket dumt man gjorde när man var liten :D

Slartibartfast
2010-09-04, 16:12
Det är mycket som inte kommer fram den digitala vägen. Kanske för mycket i fallet med mer seriösa relationer. Kanske mer lämpligt att träffa nya "vanliga" kompisar/vänner.

Jo, klart att man inte kan bilda sig en klar uppfattning om någon utan att ha träffats IRL.

Men vi pratar alltså den första kontakten via nätet. Varför är det så fel?

shadowfire
2010-09-04, 16:12
Jag tycker nätdating är kungligt bra. 10 ggr bättre än krogragg/festragg, minst.

ceejay
2010-09-04, 16:13
Jag tycker nätdating är kungligt bra. 10 ggr bättre än krogragg/festragg, minst.

hittar du dina stalkers där? :laugh:

MAXX
2010-09-04, 16:49
På nätet är folk fula, på krogen är de fulla. Inte lätt...

det är ju då det är lätt :confused:

shadowfire
2010-09-04, 17:03
hittar du dina stalkers där? :laugh:

Yepp, bland annat :D
Exet/min fd sambo också. :thumbup:

bear.flowertwig
2010-09-04, 17:08
Jo, klart att man inte kan bilda sig en klar uppfattning om någon utan att ha träffats IRL.

Men vi pratar alltså den första kontakten via nätet. Varför är det så fel?

Det beror nog var på nätet man träffats - Facebook eller knullkontakt?

Facebook skulle jag inte ha det minsta problem att tala om att jag träffa nån via. Knullkontakt, njae... Det är en glidande skala. Att erkänna att man draggar Spraydate är ju inte heller helt ok eftersom det betyder att man faktiskt leter efter någon aktivt.

bear.flowertwig
2010-09-04, 17:23
Jag tycker nätdating är kungligt bra. 10 ggr bättre än krogragg/festragg, minst.

festragg/hemmaragg är ju oslagbart! man har oftast nån historik på damen ifråga och en del gemensamma bekanta och kan i lugn och ro pejla läget innan det blir för slirigt. på krogen ser folk bra ut men ingen är sig själv av förklarliga anledningar. på nätet är tjusningen att man kan träffa vem som helst, vilket man också gör ibland... har träffat en riktigt psykopat i mitt liv, det var en tjej från match.com, där ja snabbt avreggade mig sen. på nätet ser folk inget vidare ut och som kille tycks man alltid vara i förkrossande majoritet.

nätragg tror jag på om man passar in i nån form av stereotyp för att uttrycka det lite elakt. sportkillen, hästtjejen, datanörden, fitnesstjej eller bara "en helt vanlig tjej" *rolleyes*. förmodligare enklare att matcha då än om man gillar pelargoner, armlås, whyred och kan tänka sig att dejta en bibliotekarie i högklackat med smak för minimal techno och bakverk i choklad.

pragmatist
2010-09-04, 18:15
Jag tycker nätdating är kungligt bra. 10 ggr bättre än krogragg/festragg, minst.

Det är viktigt, tror jag, att skilja mellan dating och "ragg". Att ragga på nätet suger åsneballe, för att uttrycka sig på ren svenska. Nätet är till för att dramatiskt öka sin exponeringsyta mot kvinnor och lära känna många så att man kan plocka ut de verkliga guldkornen.

Three pigs
2010-09-04, 18:29
Nepp, men det hade varit intressant att testa!