handdator

Visa fullständig version : Utmattning av CNS?


Honken
2009-02-02, 20:52
Brukar alltid köra låg volym, ett arbetsset, 3-5 övningar och tycker det funkar bra för mig. Kan lägga på mer vikt nästan varje pass.

Idag var det rumänska marklyft, leg extensions, bänk och latsdrag. Klämde ut ett extra rep på rumänerna med 2.5kg mer på stången än förra passet. 5kg mer på extensionsen. Nu kommer det konstiga...

Gjorde en 3a på en vikt jag brukar göra 12or i bänk, gjorde en 2a på en vikt jag brukar göra 7-8 på i latsdrag. Tröttade jag ut mig för mkt på de två första övningarna? Ätit som jag brukar, sovit bra och inga skador eller liknande.

Commando1980
2009-02-03, 16:35
Brukar alltid köra låg volym, ett arbetsset, 3-5 övningar och tycker det funkar bra för mig. Kan lägga på mer vikt nästan varje pass.

Idag var det rumänska marklyft, leg extensions, bänk och latsdrag. Klämde ut ett extra rep på rumänerna med 2.5kg mer på stången än förra passet. 5kg mer på extensionsen. Nu kommer det konstiga...

Gjorde en 3a på en vikt jag brukar göra 12or i bänk, gjorde en 2a på en vikt jag brukar göra 7-8 på i latsdrag. Tröttade jag ut mig för mkt på de två första övningarna? Ätit som jag brukar, sovit bra och inga skador eller liknande.

maybe...(mentalt?)

kanske behöver du köra lite lättare (hela kroppen eller överkroppen) i ett par veckor för att sedan gå på den tunga träning igen.

prova ett pass till...händer samma sak så kör du lite lättare ett par veckor.

pellepedal
2009-02-03, 21:52
Undvik att köra ända till failure under en tid.

jwzrd
2009-02-03, 21:55
Extremt dålig dag och håller på att bli sjuk. Om det inte är så att du är van vid att träna med någon som står och ror stången åt dig i bänken.