handdator

Visa fullständig version : Knä ont/svullnad


tano
2009-02-02, 16:09
Tävlar i styrkelyft. Använder utrustningen i böjen dvs även knälindor. Dessa frestar på knäna en del, men oftast bara för stunden, något som går över till dagen efter.

Fick ovanligt ont efter tisdagens träning med mer svullnad i höger knä. Det var sista träningen före lördagens tävling så bestämde att jag skulle köra tävlingen och sedan vila en stund från knälindor, låta det läka ihop.

Tävlade så i lördags, hade fortfarande lite ont i knäet(tre dagars vila) men det hade blivit mycket bättre och tävlingen gick bra. Slog personbästa.

Direkt efter tävlingen kändes det dock att det tagit på. Svullnade ganska rejält och hade svårt att gå. Dock var jag inte orolig. Men det har inte direkt blivit bättre till idag måndag. Närmast lite värre.

Det utmynnar sig som svårt att gå, svårt att böja knäet men samtidigt svårt att sträcka det. Smärtan är inte enbart bakom knäet utan mer på insidan. Det högra knäet är tydligt mer svullet än det vänstra.

Finns det något som kan påskynda en läkning förutom att vila? Ska jag testa använda antiinflamatorisk salva?

nyrjoh
2009-02-02, 18:25
Då tror jag du får bättre effekt av voltaren/diklofenak i tablettform. Kan ju vara bra att kolla upp vad det är för något som orsakat din svullnad också. Alltså söka sjukgymnast eller naprapat.