Visa fullständig version : frysa sojamjölk?
Kan man frysa sojamjölk? ska resa bort o vill ej kasta i onödan.
Händer det nå med den när den fryses o tinas upp igen? nån som vet?
Ciao! :)
Eddie Vedder
2009-02-01, 22:35
Ja det kan du göra och ja du vet mycket väl att en viss mängd näring sedan kommer försvinna när du värmer igen.
vet inte om man kan frysa, men jag brukar köra gogreen och deras brukar hålla minst 6mån om förpackningen är obruten. Kolla utgångsdatumet på den om du inte redan gjort det!
:D tack för snabbt svar Eddie! Bor du här på forumet lr? ;D haha
men värma är det samma som tina då? jag "värmer" aldrig mer än när ja gör såser lr nå, nu ska ja bara ha till gröt :)
vet inte om man kan frysa, men jag brukar köra gogreen och deras brukar hålla minst 6mån om förpackningen är obruten. Kolla utgångsdatumet på den om du inte redan gjort det!
det är det att jag måste öppna en ny imorn , men åker utomlands i 2 v imorn kväll.
Eddie Vedder
2009-02-01, 22:45
men värma är det samma som tina då?
Hur ska något fryst kunna tinas utan att bli varmare?:confused:
Hur ska något fryst kunna tinas utan att bli varmare?:confused:
in
jo men ja d är ju sant men inga höga temperaturer påförs ju utan kylskåpstining .....men men höjning av temp kanske alltid e värmning :)
machine gun
2009-02-01, 22:57
Jag har aldrig fryst just sojamjölk, men vissa produkter kan ändra konsistens när de fryses och sen tinas upp. Dock brukar inte smaken förändras.
hoppas på att det går nu iaf:)
Glöm inte bort den i frysen !
Någon månad eller så är OK men fleromättat fett härsknar lättare i frysen. Helt plötsligt gäller inte bäst föredatum.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.