handdator

Visa fullständig version : dips?


dimmer
2003-07-22, 10:50
tjena...

vad e det för skillnad på dips för bröst och dips för triceps....har fattat att det finns olika eller?

har ni bilder på skillnaden?

lessen att ja va tvungen starta en ny tråd....

King Grub
2003-07-22, 10:53
Triceps dips:

With elbows close to body and hips straight, lower body until shoulders are slightly stretched. Push body up in same posture and repeat.

http://www.exrx.net/AnimatedEx/Triceps/WTTricepsDip.gif

Chest dips:

With elbows away from body and hips slightly bent, lower body until chest is slightly stretched. Push body up in same posture and repeat.

http://www.exrx.net/AnimatedEx/PectoralSternal/WTChestDip.gif

dimmer
2003-07-22, 10:59
tackar...nu fattar ja

sipowitz
2004-04-17, 07:09
Mmm ursäkta först och främst att man drar fram en lastgammal tråd.. =)

Dips har alltid var ett hatobjekt i min träningshistoria.. helt enkelt för att den inte gick så bra att göra ( samma sak som varför vissa inte kör knäböj t.e.x skulle jag tro!)...

Men efter många om och men (och trådar på kollo om dips) så bestämde jag mig för 5 veckor sen att att satsa järnet på dips..

vecka 1: 2 stycken
...med lite bättre teknik och ett jävlaranama så lyckades jag..
vecka 3: 8 stycken
...och med en målsättning att klara 25 oavsett antal set så blev det...
vecka 5: 28 stycken uppdelat på 3 set.

Mår som en kung nu när man uppnått det målet! Många tack till alla dipsfanatiker som snackat gott om denna övningen... den har nu gått från hatobjekt till älskningsövningen efter knäböj...


Slut på meddelandet och slöseri på er värdefula tid? :-)

Shadow Warrior
2004-04-17, 07:15
Dips är just en sådan övning som sällan känns bra första gångerna man gör den och man brukar även känna sej sliten utav den till en början, detta märker jag fortfarande utav om jag har ett uppehåll med övningen.

Sen ska väl tilläggas att man bör se dips som en basövning, för när man börjar lägga på vikt så kan man helt enkelt inte skillja på triceps dips och bröst dips längre man måste köra på det sättet som det känns bäst på.

Sen så handlar involveringen utav tricep/bröst inte så mycket om hur man lutar sej utan det handlar mer om grepp vidden.