handdator

Visa fullständig version : Vikt!?


Willep
2009-02-01, 21:24
Tjenare, nu är det såhär att jag har alltid varit kort och ganska smal och så, FAST jag kan äta hur mycket mat som helst och hur mycket skitmat som helst, men går aldrig upp i vikt(?) och sen den (?) 1a oktober tror ja, började jag gymma och gått upp ynka 1-1½ kilo.

Så nu en fråga till er, vad ska jag göra för att gå upp mer i vikt?

erks
2009-02-01, 21:24
Ät mer!

joriice
2009-02-01, 21:26
Skriv hur en typisk dag kan se ut i mat-väg för dig.

Samt hur lång du är, och hur mycket du väger och vilka aktiviteter du har för dig.

King Grub
2009-02-01, 21:28
Du bara tycker att du äter mycket. Går du inte upp i vikt, trots att du vill, äter du för lite.

Beeenjamin
2009-02-01, 21:29
Inget än att äta som i helvete.
Du kan inte gå upp i vikt av att träna på tom mage eller springa.
Mat mat mat...

ceejay
2009-02-01, 21:34
ät mer :) räkna hur många kalorier du får i dig under en dag så ska vi se

Willep
2009-02-01, 21:47
Kan dra igenom en snabb liten dag med mat för mig.

Frukost oftast 2 rostade mackor med fil och kanske en banan beror på.
Lunch Pasta carbonara(stavning) oftast eftersom vi har matkort i skolan
gymmet och efter jag e klar tar jag 1-2 bananer
middag beror ju helt på, det som bjuds och brukar äta ganska mycket
sen ibland någon rostad macka på kvällen men inte allt för ofta.

och jag väger ca 58kg upp o ner är runt 176-177 lång, vet inte BF

King Grub
2009-02-01, 21:50
Du äter alltså för lite. Du gör av med all energi du stoppar i dig, och det är därför du inte ökar i vikt. Lösning: ät mer.

Willep
2009-02-01, 21:55
Men skulle någon kunna skriva upp ett snabbt exempel på hur mycket och (vad) man ska äta under en dag, tider också gärna. (Hade tänkt börja med kosttillskott också väldigt snart)

Gymmar Måndag, tisdag, torsdag, fredag.

ceejay
2009-02-01, 21:55
jag äter för lite egentligen och då får min mat inte plats på vanliga tallrikar utan får ta pizzatallrikar, väg din mat!

Trance
2009-02-01, 22:08
Om du tänker på att försöka äta riktigt mycket varje måltid och eventuellt lägger till en portion gainer vid träningstillfället så kommer viktökningen komma utan att du behöver mixtra med att väga maten eller äta någon specialmeny.

Nordenator
2009-02-01, 22:13
Om du tänker på att försöka äta riktigt mycket varje måltid och eventuellt lägger till en portion gainer vid träningstillfället så kommer viktökningen komma utan att du behöver mixtra med att väga maten eller äta någon specialmeny.

Om man efter det misslyckas kan man ändra lite i upplägget på kosten för att få ut mer kalorier per viktenhet. Skolmaten är väl kanske inte den mest energirika som man kan uppnå skulle jag tro. Jag tror på djuptallrik, sked och ett serieavsnitt. Ibland har man haft sådana måltider som varat en halvtimme och man börjar få "meat sweats" runt slutet. Att ge upp är dock aldrig ett alternativ, även fast man äter för en mindre familj. Noterbart är att jag kanske inte riktigt har problem att gå upp i vikt.. jag ser det som ett nöje.