handdator

Visa fullständig version : var köper jag dextropur?


tezz_78
2003-07-22, 06:46
finns det i vanliga hälsokosten?
ungefärligt pris`?

Marko.I
2003-07-22, 06:51
Originally posted by tezz_78
finns det i vanliga hälsokosten?
ungefärligt pris`?

Dextropur köper jag oftast på ICA. Numera kör jag dock mest Maltodextrin, vilket finns att köpa hos de flesta kosttillskottåterförsäljare.

Hälsokosten undviker jag pga priserna... Bättre att köpa vitamintillskott på apoteket och kosttillskott från någon webshop.

Vill du ha Malto så har du juh Fairing Energy Booster som säljs här i Kolozzeums webshop (under kategorin Energi/Kolhydrater). Kör faktiskt med den själv ;) (nu låter de som jag gör reklam, men det är vel okej när man tycker att en produkt är bra...)

Ha 're!

subliminal
2003-07-22, 09:05
Dextropur brukar finnas i vanliga mataffärer, kolla i bak/socker/sirap/honungavdelningen. Ett paket på 400 gram kostar runt 16 kr.

Mr Zero
2003-07-22, 15:11
Köpte bryggsocker hos en bryggvaruhandlare, 4.5 kg för 65 kr, smakade mindre sött än dextropur också tyckte jag.
Lite underligt iom att bägge innehåller 100% druvsocker, kanske blir lurad av att bryggsockret är "grynigare" men så tyckte jag iallafall.

Pressarn
2003-07-22, 22:11
Hur klarar ni av att dricka 70< gram druvsocker/bryggsocker? Måste bli jävla sött... Maltodextrin är neutralt i smaken däremot :eating:

Marko.I
2003-07-22, 23:21
Originally posted by Pressarn
Hur klarar ni av att dricka 70< gram druvsocker/bryggsocker? Måste bli jävla sött... Maltodextrin är neutralt i smaken däremot :eating:

Har man druckit råa ägg och hälsokostens osmaksatta sojaprotein, då klarar man allt! :D

Kör med mer vätska vetja. Blanda ihop lite Fun Light saft o kör ner dextrot i och rör om.. *slurp* ;)

dragonball_72
2003-07-22, 23:29
Fun light e en underbar produkt...
Dricker det till vardags..som sportdryck när jag har dextropur t ex.
Kanon helt enkelt:kickass:

Pressarn
2003-07-22, 23:51
Bara jag som blandar snabba kolisar me protein och mjölk? Skulle vilja se nån dricka exell blandat med 70< gram druvsocker :laugh:

King Grub
2003-07-23, 05:32
Originally posted by Pressarn
Bara jag som blandar snabba kolisar me protein och mjölk? Skulle vilja se nån dricka exell blandat med 70< gram druvsocker :laugh:

Om du vill ha ett högt GI kanske det inte är någon god idé, eftersom mjölken drar ner GI: på "måltiden".

heltzonicka
2003-07-24, 04:59
ska man dricka dextropur varje gång man får för sig att dricka et glas saft tex?

King Grub
2003-07-24, 10:43
Originally posted by heltzonicka
ska man dricka dextropur varje gång man får för sig att dricka et glas saft tex?

Du skall väl aldrig dricka dextroput förutom direkter efter ett träningspass, eller möjligen under passet som energidryck. Att ersätta saft med dextropur blir ju bara värre.

loboman
2003-07-24, 19:17
hehe efter en vecka på CKD så är kolisdrinken det bästa som finns! Efter loopträningen är jag som en knarkare som skall ha sin fix!!!

Dextros 60g
Maltodextrin 60g
Prottein 40g

Har man hemma så kör man ner kreatinpyryvat och ala... muuuuuuuums!!! sedan väntar man en timme åsså tar man en till men nu men 50g protte...

Maltodextrin finns billigare på sådana där öl/vin-bryggar shoppar... Dextros finns på ICA

Just nu mixtrar jag lite med dalblads Createch (fruktos, dextros, maltodextrin och ala i ett och samma...)