handdator

Visa fullständig version : kramp i vaden


tortured
2003-07-22, 00:50
alltid när jag tränar benen, vilken sorts träning som helst, styrketräning som vanlig promenad, så får jag kramp i vaden när jag sover natten därefter. gör hemskt ont, är hemskt jobbigt. får hoppa upp ur sängen fort som satan och sträcka ut muskeln, men då och då får jag kramp i båda vaderna på en gång, och då är det praktiskt taget omöjligt att ställa sig upp. ibland får jag också otroligt ont i vaden dagarna efter när jag går, det är inte kramp, men känns ungefär likadant, bara det att det inte går att få bort. jag strechar och så, men det hjälper inte. någon som vet vad det är för fel och vad jag kan göra åt saken?

*Flash*
2003-07-22, 00:52
Lider av lite liknande problem ibland..
Ingen aning om vad det är men ont gör det..

rymdrattan
2003-07-22, 01:01
bara jag som tycker kramper är skönt?... :angel:
det är skönt när man bara känner att det gör ondare å ondar...
magisk känlsa.. fast docka kan det vara irriterande när man är ute å åker inlines å inte kan sträcka vaden :laugh:

tortured
2003-07-22, 01:04
jo jätteskönt när man sover som bäst.. :booty:

rymdrattan
2003-07-22, 01:08
tyvärr sover jag aldrig som bäst... :whipped:

Antonius
2003-07-22, 01:30
Hmmm.... tyckte denna tråd skulle passa sig bättre i Träning - Vikter & Kondition.

tortured
2003-07-22, 01:32
Originally posted by Antonius
Hmmm.... tyckte denna tråd skulle passa sig bättre i Träning - Vikter & Kondition.
inte vet jag, moderatorerna kan ju flytta den om så är fallet.

Antonius
2003-07-22, 01:35
Så sant kära tortured, så sant... vad tycker ni mein moderatoren frauleinen...?

michael
2003-07-22, 01:36
ta en lång dusch, det brukar hjälpa, andas bara djupt...
skämt åsido, du kanske har brist på electrolyter(?) och behöver äta mer salt och liknande(nån form av magnesium??). Eller så kan det vara vattenbrist? Jag låter nån som är lite mer precis och klar över ämnet ta över..

Supercharger
2003-07-22, 05:40
Brukar få samma sak efter att man har varit på krogen och dansat lite på kvällen, det är inte det minsta kul om man riktigt sliten och man måste upp mitt i natten för att sträcka ut en vad:sleep:

Laan
2003-07-22, 07:49
Det där med brist på något/några ämnen låter bekant..
Jag vet bara inte vilket ämne det var :(

Någon som vet?

Berry
2003-07-22, 08:56
har märkt att sånt där lätt händer om man inte stretchar ordentligt efter varje pass, promenad, cykeltur etc.

stretching + tigerbalsam :thumbup:

Allan
2003-07-22, 10:17
Kunde jag skulle jag flytta den på stört!


allan

Bamse
2003-07-22, 10:43
Är det sendrag ni snackar om? När jag får det i vaden brukar jag försöka sträcka ut genom att vinkla foten/tårna inåt mot kroppen... då brukar det gå över rätt snabbt.

tortured
2003-07-22, 11:46
brist på ämnen kan det inte vara när jag endast får det när jag tränat

Pudzianovski
2003-07-22, 11:58
Testa o stretcha och inte bara EFTER träning utan även innan du går o lägger dig.

Zulan
2003-07-22, 14:24
Det har hänt mig några gånger då jag varit ute och festat dagen innan. Helt klart är ju att det är på grund av vattenbrist eftersom alkohol är vattendrivande. Inte konstigt om det sker oftare nu dessa varma dagar. Testa att dricka ordenligt med vatten och se om det försvinner.

Zorro
2003-07-22, 20:34
brukade få liknande problem någon dag/dagar efter vadpasset, efter jag började stretcha regelbundet så försvann det.

Muaytudd
2003-07-22, 20:37
läste ngnstans att om man får kramper tex i vaderna när man sover så kan det vare ett tecken på att man håller på att få diabetes. Törstig oxo?

tortured
2003-07-22, 20:41
diabetes? nej det skulle jag inte tro, jag äter fan inget konstigt.. men jag ska testa att dricka å stretcha så får vi se vad som händer

Everest
2003-07-22, 20:43
Jag hade samma problem när ja var lite yngre, ibland när ja satt och åt var ja tvungen att hoppa upp direkt ur stolen o stretcha för att inte falla ihop:nono:

Grahn
2003-07-22, 20:44
Originally posted by tortured
diabetes? nej det skulle jag inte tro, jag äter fan inget konstigt.. men jag ska testa att dricka å stretcha så får vi se vad som händer

Heh...du är ju vegitarian du äter jäkligt konstigt givetvis. :)
Hehehe kunde inte hålla mig tror inte du håller på att få diabetes, såvida du inte är en av de vegitarianer som mest använder det som en ursäkt för att konstant frossa på bröd, kakor och bullar förståss.

tortured
2003-07-22, 20:46
Originally posted by Grahn


Heh...du är ju vegitarian du äter jäkligt konstigt givetvis. :)
Hehehe kunde inte hålla mig tror inte du håller på att få diabetes, såvida du inte är en av de vegitarianer som mest använder det som en ursäkt för att konstant frossa på bröd, kakor och bullar förståss.
nix sånt äter jag sällan, en del oboy iofs, men inte såå mycket ;)

Muaytudd
2003-07-22, 20:48
hmm klart att det nog är svårare för en diabetiker att få diabetes eftersom att de "oftasT" är mer medvetna om vad de äter. Men en vegetarian kan ju oxo slänga i säg en massa skräpmat som innehåller för mycket snabb energi i olika former vilket leder till insulinproblem.


om det var det du menade... :D

Allan
2003-07-22, 21:23
Ah, kramp i vaderna...brukar vara ett klassiskt tecken på gravididtet. Om du kan utesluta det skulle jag hålla ett öga på salterna i kroppen och försöka få bättre cirkulation i benen.
Om du vill kan du söka på "kramp i vaderna" på Google. Vårdguiden och lite andra sajter har fler tips.


allan

tortured
2003-07-22, 21:27
Originally posted by Allan
Ah, kramp i vaderna...brukar vara ett klassiskt tecken på gravididtet. Om du kan utesluta det skulle jag hålla ett öga på salterna i kroppen och försöka få bättre cirkulation i benen.
Om du vill kan du söka på "kramp i vaderna" på Google. Vårdguiden och lite andra sajter har fler tips.


allan
oj en liten mini-tortured, inte helt fel.. =)

*Flash*
2003-07-22, 21:32
Men snälla nån, gravid? Såvitt jag vet så är jag inte gravid, får iofs inte kramp i vaderna när jag sover utan det brukar komma ibland bara..