handdator

Visa fullständig version : Kritik på träningsschema


Johan_S
2009-01-29, 23:22
Hej! Nu äntligen är jag frisk (vart borta tre veckor ifrån träning pga resa och halsont) och vill inleda våren med ett nytt schema. Jag vill gärna ha lite tips och råd ifrån folket här på Kolozzeum! Jag har som mål att utvecklas lite snabbare än tidigare i just bänkpress och knäböj, därför vill jag på något sätt piska dessa övningar lite extra. Marken känner jag fungerar som den är. Kan följande schema passa mig?

Knäböj, mage, biceps
Vila
Bänkpress, triceps, axlar
Marklyft, rygg, vader
Lätt knäböj, lätt bänkpress
Vila
Vila

Anledning till att jag vill ha bänkpasset på dag 3 (onsdag) är för att jag då har rel. bra möjlighet till passare. Annars hade jag nog valt att ha det passet på tisdagen. Jag vill gärna hålla träningen till just vardagarna måndag till fredag.

Förövrigt så är det deff som gäller just nu men jag känner att jag vill köra ett vanlig schema med tunga övningar. Verkar ovanstående schema okej?

Mvh
Johan

Commando1980
2009-01-30, 01:17
Hej! Nu äntligen är jag frisk (vart borta tre veckor ifrån träning pga resa och halsont) och vill inleda våren med ett nytt schema. Jag vill gärna ha lite tips och råd ifrån folket här på Kolozzeum! Jag har som mål att utvecklas lite snabbare än tidigare i just bänkpress och knäböj, därför vill jag på något sätt piska dessa övningar lite extra. Marken känner jag fungerar som den är. Kan följande schema passa mig?

Knäböj, mage, biceps
Vila
Bänkpress, triceps, axlar
Marklyft, rygg, vader
Lätt knäböj, lätt bänkpress
Vila
Vila

Anledning till att jag vill ha bänkpasset på dag 3 (onsdag) är för att jag då har rel. bra möjlighet till passare. Annars hade jag nog valt att ha det passet på tisdagen. Jag vill gärna hålla träningen till just vardagarna måndag till fredag.

Förövrigt så är det deff som gäller just nu men jag känner att jag vill köra ett vanlig schema med tunga övningar. Verkar ovanstående schema okej?

Mvh
Johan


kör de lätta knäböjen på marklyftsdagen och lägg axlar+triceps på den lätta bänkdagen.

Johan_S
2009-01-30, 14:16
Det låter klokt! jag provar och ser hur det fungerar. Fler tips? Är det vanligt att köra lätt mark?

Commando1980
2009-01-30, 14:33
Det låter klokt! jag provar och ser hur det fungerar. Fler tips? Är det vanligt att köra lätt mark?

vissa gör det och då kan du ju lägga in lätta marklyft på tunga knäböjsdagen. men att köra marklyft en gång i veckan kommer man långt på. (tycker att det räcker gott och väl)

tror även att programmet funkar bättre om du undviker att träna 3 dagar i rad.

Commando1980
2009-01-30, 14:51
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=75392

Johan_S
2009-01-30, 18:41
Stort tack för hjälpen!