handdator

Visa fullständig version : Grym Pump för konditionsidrott (kanske även gym)


cyclist_90
2009-01-29, 17:37
Tjo. Här kommer mitt bästa tips för er som vill ha jättepumpen inför ett konditionspass.

2 skopor(deras egna skopa) Beta-Amin X
20 min senare
Stor portion havgregrynsgröt
2 timmar senare
3 skopor(deras egna skopa) Tri-Amtrix Evoultion
20-30 min senare ut å kör hårt=)

Har kört på detta en vecka nu och verkar som om tröttheten och mjölksyran aldrig kommer. Är cyklist så jag vet vad jag snackar om va;) verkligen värt att prova för er konditionsidrottare som ej vet vilka tillskott som gör "skillnad". Jag känner verkligen skillnaden:hbang:

/Christoffer

cyclist_90
2009-01-29, 17:38
Tri-Matrix ska det självfallet vara:P mitt misstag

King Grub
2009-01-29, 17:41
Vem vill ha pump vid konditionsträning?

Scratch89
2009-01-29, 17:43
vem vill ha pump vid konditionsträning?

+1.

cyclist_90
2009-01-29, 17:59
sänkning av karnosinnivåer, bättre fokus under specifika intervallpass. Känner mig mycket mer fokuserad nu och kan hålla en mycket jämnare nivå under alla intervaller istället för att mot slutet tröttna totalt! Dessutom känner vi ju alla till att BCAA också har en positiv inverkan på konditionsidrotter

Handcuff
2009-01-29, 18:00
sänkning av karnosinnivåer, bättre fokus under specifika intervallpass. Känner mig mycket mer fokuserad nu och kan hålla en mycket jämnare nivå under alla intervaller istället för att mot slutet tröttna totalt! Dessutom känner vi ju alla till att BCAA också har en positiv inverkan på konditionsidrotter

Aha...det är det som är "pump" *rolleyes*

Scratch89
2009-01-29, 18:01
Jag tycker den här tråden luktar som gratisreklam för något kosttillskottsföretag. Snart kommer du väl prata om produkterna och påhittade studier.

Morty
2009-01-29, 18:03
Någon har kört för lite dropset i curlmaskinen! Eller? ^^

EiseltUK
2009-01-30, 17:47
Jag tycker den här tråden luktar som gratisreklam för något kosttillskottsföretag. Snart kommer du väl prata om produkterna och påhittade studier.

Jag känner också lukten. ;)

machine gun
2009-01-30, 17:54
Det känns som att havregrynsgröten är en stor confounder i den här empiriska studien.

Sverker
2009-01-30, 19:27
Han/hon vill tydligen sänka karnosinnivåerna. De flesta på Kolozzeum, inklusive jag, vill höja mängden i musklerna:confused:


Det vore kul att veta hur det går ihop !

Pepz
2009-01-30, 20:48
Han/hon vill tydligen sänka karnosinnivåerna. De flesta på Kolozzeum, inklusive jag, vill höja mängden i musklerna:confused:


Det vore kul att veta hur det går ihop !

speciellt som pesonen tar ett tillskott av beta-alanin som faktiskt kan höja nivåerna av karnosin

shape
2009-01-30, 20:59
Eller så är den en medveten konditionsidrottare som i enlighet med sina empiriska studier kommit fram till att det hjälper honom med träningen och rekommenderar det vidare.

spoonchest
2009-01-30, 21:14
Tjo. Här kommer mitt bästa tips för er som vill ha jättepumpen inför ett konditionspass.

2 skopor(deras egna skopa) Beta-Amin X
20 min senare
Stor portion havgregrynsgröt
2 timmar senare
3 skopor(deras egna skopa) Tri-Amtrix Evoultion
20-30 min senare ut å kör hårt=)

Har kört på detta en vecka nu och verkar som om tröttheten och mjölksyran aldrig kommer. Är cyklist så jag vet vad jag snackar om va;) verkligen värt att prova för er konditionsidrottare som ej vet vilka tillskott som gör "skillnad". Jag känner verkligen skillnaden:hbang:

/Christoffer

Åfan, ska prövas!

Sverker
2009-01-31, 07:43
Eller så är den en medveten konditionsidrottare som i enlighet med sina empiriska studier kommit fram till att det hjälper honom med träningen och rekommenderar det vidare.


Visst finns det konditionsidrottare som använder tillskott men de är få. I den gruppen dominerar energi- och återhämtningsprodukter. Drycker och kakor som man kan trycka i sig när man arbetar på cykelsadeln.


Kreatin och arginin finns det knappast någon användning för i konditionsidrott, men berätta gärna !

machine gun
2009-01-31, 09:59
Visst finns det konditionsidrottare som använder tillskott men de är få. I den gruppen dominerar energi- och återhämtningsprodukter. Drycker och kakor som man kan trycka i sig när man arbetar på cykelsadeln.

Jag skulle nog säga att majoriteten av alla konditionsidrottare använder energitillskott och återhämtningsprodukter.

Sverker
2009-01-31, 10:03
Gatorade och Klara2 räknas inte:D

Det är kanske så. Den gruppen jag ser kör med bananer, russin, vetebullar, fruktyoughurt, Ballerinakex mm.

skaparn
2009-01-31, 10:57
tjo. Här kommer mitt bästa tips för er som vill ha jättepumpen inför ett konditionspass.

2 skopor(deras egna skopa) beta-amin x
20 min senare
stor portion havgregrynsgröt
2 timmar senare
3 skopor(deras egna skopa) tri-amtrix evoultion
20-30 min senare ut å kör hårt=)

har kört på detta en vecka nu och verkar som om tröttheten och mjölksyran aldrig kommer. Är cyklist så jag vet vad jag snackar om va;) verkligen värt att prova för er konditionsidrottare som ej vet vilka tillskott som gör "skillnad". Jag känner verkligen skillnaden:hbang:

/christoffer

powerthirst!!!

Eddie Vedder
2009-01-31, 11:27
Det är kanske så. Den gruppen jag ser kör med bananer, russin, vetebullar, fruktyoughurt, Ballerinakex mm.

Och vilka är det mer än unga orienterare vid tävling (där det alltid bjuds på bullar, bananer m.m.)? Och jag vet inte hur stora tävlingar men är eliten med då också?

Sverker
2009-01-31, 13:11
Det har väl hänt att landslagslöpare kinesat hos oss. De är idrottsmän och kvinnor som tränar 15, 18 t o m 20 timmar i veckan och äter ALLT. Allt som är fett, sött och sliskigt. Det där med timing är ointressant. Det gäller bara att få i sig energi.
Samma sak med de mountainbikecyklister jag har träffat. Det gäller att ha något med sig på cykeln och som går att få ned medan man trampar i timmar i Bockstensloppet.

skaparn
2009-01-31, 18:05
Gatorade och Klara2 räknas inte:D

Det är kanske så. Den gruppen jag ser kör med bananer, russin, vetebullar, fruktyoughurt, Ballerinakex mm.

Ja, så ser det nog ut på Vätternrundan.