handdator

Visa fullständig version : Om ni kunde vrida tillbaka tiden?


Demoneyes
2009-01-28, 20:07
Om ni fick åka tillbaka i tiden och ändra 1 sak i erat liv vad skulle det vara?


Jag skulle ha börjat träna tidigare så jag hade varit större nu *flex*

Sebbe_H
2009-01-28, 20:09
Skulle inte sabbat mitt förhållande med mitt ex.

samme11
2009-01-28, 20:10
Skulle velat gå tillbaka till 26-27 December då det var som bäst med en tjej, 2 dagar efter sabbade jag allt. I fail.

Brian The Family Dog
2009-01-28, 20:11
Att jag blev medlem på detta forum...

Nejdå skämt där, det jag förmodligen skulle göra är väl då att bete mig trevligare mot en viss person som tog självmord för ett tag sedan.

newb123
2009-01-28, 20:12
Tycka sämre om låten If I Could Turn Back Time.

Kabuto
2009-01-28, 20:12
Inte ätit mig mycket fet. Men det är nog flera saker som hade behövt ändras.

martikainen
2009-01-28, 20:12
mitt gymnasieval, söka till något som faktiskt gav en en utbildning :P

tigerofsweden
2009-01-28, 20:16
Tagit studierna riktigt seriöst i gymnasiet..

von huff
2009-01-28, 20:17
Finns otroligt mycket, men kanske skulle jag h aprövat på fler saker :)

billmaier
2009-01-28, 20:19
Skulle ha börjat träna tidigare. Speciellt armarna :whipped:

Mago
2009-01-28, 20:19
Till innan träningspasset då jag skadade min arm och förhindra det.

ErikWrestlingFreaket
2009-01-28, 20:21
OYlzCQiw6ak


If I could turn back time
If I could find a way I'd take back those words that hurt you and you'd stay

I don't know why I did the things I did I don't know why I said the things I said
Pride's like a knife it can cut deep inside
Words are like weapons they wound sometimes.

I didn't really mean to hurt you I didn't wanna see you go I know I made you cry, but baby

[Chorus:]
If I could turn back time
If I could find a way
I'd take back those words that hurt you
And you'd stay
If I could reach the stars
I'd give them all to you
Then you'd love me, love me
Like you used to do

If I could turn back time

My world was shattered I was torn apart
Like someone took a knife and drove it deep in my heart
You walked out that door I swore that I didn't care
But I lost everything darling then and there

Too strong to tell you I was sorry
Too proud to tell you I was wrong
I know that I was blind, and ooh...

[Chorus]

Ooohh

If I could turn back time
If I could turn back time
If I could turn back time
ooh baby

I didn't really mean to hurt you
I didn't want to see you go
I know I made you cry
Ooohh

[Chorus #2]
If I could turn back time
If I could find a way
I'd take back those words that hurt you
If I could reach the stars
I'd give them all to you
Then you'd love me, love me
Like you used to do

If I could turn back time (turn back time)
If I could find a way (find a way)
Then baby, maybe, maybe
You'd stay

[to fade]
Reach the stars
If I could reach the stars

ceejay
2009-01-28, 20:23
hmm

Styrketräna tidigare samt prövat på basket tidigare tror jag.

rooz
2009-01-28, 20:38
Lagt mer tid på skolan och börjat träna tidigare

The Swedish Oak
2009-01-28, 20:40
Åkt tillbaka till januari 2008 och försöka lärt känna en tjej som jag träffade på jobbet bättre, det var en jäkla tabbe att jag inte fattade att hon gillade mig då. Var bara på de stället i 3 månader, och har inget telefonnummer eller något som jag kan ta kontakt. Får hoppas på ödet och att jag träffar henne någon gång under bättre förutsättningar.

Och skiter de sig så har jag lärt mig av mitt misstag och inte låta nästa tjej "komma undan" ^^

Black Star Abyss
2009-01-28, 20:50
Jag kan inte bara svara en sak. Det går inte. För övrigt så måste man ha kaosteori i tanken när man gör sådana här tankelekar - att ändra bara den minsta delen av ditt liv, även till synes triviala saker, kan förändra ditt liv till något HELT annat än det är idag. Betänk då vad stora förändringar skulle göra. Kanske du inte lever idag ens? Antagligen är du en helt annan person.

Jag hade börjat gymma seriöst, när jag var 13, och börjat träna kampsport så tidigt som bara möjligt. Längre fram i tiden hade jag antagligen undvikit att göra ett misstag som kostade mig kontakten med flera av mina bästa vänner, och så hade jag räddat min morbror från att dö.

Demoneyes
2009-01-28, 20:58
Jag kan inte bara svara en sak. Det går inte. För övrigt så måste man ha kaosteori i tanken när man gör sådana här tankelekar - att ändra bara den minsta delen av ditt liv, även till synes triviala saker, kan förändra ditt liv till något HELT annat än det är idag. Betänk då vad stora förändringar skulle göra. Kanske du inte lever idag ens? Antagligen är du en helt annan person.

Jag hade börjat gymma seriöst, när jag var 13, och börjat träna kampsport så tidigt som bara möjligt. Längre fram i tiden hade jag antagligen undvikit att göra ett misstag som kostade mig kontakten med flera av mina bästa vänner, och så hade jag räddat min morbror från att dö.

Kanske du överlever imorgon om du ändrade det ;)

L-Sami
2009-01-28, 21:03
Hade börjat bygga muskler i den tidiga tonåren.

clash
2009-01-28, 21:04
Vadå ... bara .. EN (1) sak?


fuck it, då önskar jag att jag hade köpt en 33 cl coca cola burk nere hos turken just.

Yankeee
2009-01-28, 21:04
Inget.

Jay-Z
2009-01-28, 21:09
Inget.

Nåt sånt.

Ignatius72
2009-01-28, 21:12
Den enda sak jag kommer på är att jag hade velat vara lite mer strukturerad i mina studieval och måhäna lite mer seriös vad gäller själva studierna. Men det har funkat rätt bra ändå. jag var vid fullt medvetande när jag gjorde de valen och hade nog mina skäl.

Mourten
2009-01-28, 21:22
E nöjd med de mesta utom att jag fuckade mitt förhållande med x:et. Känns förjävligt, men tiden läker väl alla sår...

ABoyNamedErik
2009-01-28, 21:24
Ojdå, det finns så mycket man skulle ha gjort annorlunda :) Studier, relationer, vänner etc etc

Exdiaq
2009-01-28, 21:27
Tränat hårdare förra offseason så jag kom med till JEM.

Mental
2009-01-28, 21:28
Kanske inte skulle väntat 9 år med att gå till tandläkaren :(

Osten80
2009-01-28, 22:01
Det finns för jävla mycket som ogjort, säkerligen hade bidragit till ett bättre psykiskt tillstånd, men det tjänar inget till att älta det. Gjort är tyvärr gjort.

LindaS
2009-01-28, 22:10
Jag kommer inte på något som skulle kunna ändra utgången s a s. Det finns säkert sågot jag skulle vilja ha ogjort, snarare att ändra på på. Försöker lära mig av mina "misstag" men det hjälper inte alltid då andra personer är inblandade och jag kan inte ändra på någon annans handlingar eller brist på. Alltid lätt att vara efterklok.

coxie
2009-01-28, 22:28
Jag tänkte först i samma bana som Osten80 då jag med lider av en del psykiska problem. Sedan ändrade jag mig, jag har lärt mig grymt mycket av att växa upp med psykiska problem.

Lite inne på samma sak när det gäller träningen men jag tycker jag lärt mig mycket av att ha varit tjock med.

Tabbe
2009-01-28, 22:41
Försökt mer och reparera mitt förhållande med ett ex.

Tur att man började styrketräna i tidiga tonår så man slipper den, om man nu bara kan ändra en sak :D

Scratch89
2009-01-28, 22:50
För övrigt så måste man ha kaosteori i tanken när man gör sådana här tankelekar - att ändra bara den minsta delen av ditt liv, även till synes triviala saker, kan förändra ditt liv till något HELT annat än det är idag.

Sådär tänker jag också. Jag har alltid tänkt att jag skulle gått natur istället för teknik, men då hade jag inte blivit kompis med Martin, som hade introducerat mig för Robin, och då hade jag aldrig träffat Elin... typ. :D Det är sådär det händer hela tiden. Men, om man bortser från kaosteorin, så finns det en del jag hade velat ändra:

- Inte ätit mig fet från första början
- Börjat träna tidigare (både konditions- och styrketräning)
- Gått natur på gymnasiet

otherside
2009-01-28, 22:50
inte flyttat ner till Kalmar och börjat plugga, hade då säkerligen sluppit 3 penicillin kurer för svinkoppor, tvätta handdukar sängkläder dagligen i 2 månader, fått flera ärr i ansikte och på kroppen och är fortfarande inte bra i hyn 14 dagar efter avslutad kur.

KOmmer förmodligen avbryta studierna eftersom jag sover dåligt och oroar mig för nya utslag hela tiden, överlägset sämsta tiden i mitt liv:cryout:

Three pigs
2009-01-28, 22:53
Lustigt, jag tänkte på just sånt här igår kväll när jag skulle sova. Jag föreställde mig om hur jag gick tillbaks till 8e klass med det jag har i huvudet just nu. Jäklar vad sjukt det skulle vara, och härligt. Myycket som skulle bli rätt annorlunda. Då hade man väl varit rätt beef nu också ;)

Civilrätt
2009-01-28, 22:58
skulle haft en handduk mellan krogragget och lakanet

Scratch89
2009-01-28, 23:02
skulle haft en handduk mellan krogragget och lakanet

:laugh:

mangs
2009-01-28, 23:08
Verkar genomgående vara kraschade relationer, studieval och för sen träningsdebut som återkommer här.

Om det kan vara till någon glädje kan alla dessa saker repareras senare i livet och då äör ni dessutom en erfarenhet rikare.

Tack vare den kraschade relationen kommer ni troligtvis inte göra samma misstag när ni senare i livet kommer träffa drömpartnern. Ni kan alltid komma ifatt med träningen senare om ni kör målmedvetet. Dessutom kan en tidig träningskarriär lättare göra att man försakar annat som vänner, skola mm. När det gäller studievalet så kan man alltid läsa det man vill senare när man har mer erfarenhet och då kan man dessutom få ut mer av det hela.Det är svårt att i ung ålder veta vad man vill jobbamed resten av livet.

Om 10-15 år lär inte dessa grejorna vara de saker ni ångrar mest och är det det så är det bara till att gratulera.

Prcis som SH86 påpekade så skulle en förändrad sak i det gångna få konsekvenser. Olika stora konsekvenser beroende på val.

Själv kommer jag inte på något direkt jag ångrar för de misstag jag har gjort är de som faktiskt lärt mig mest i slutändan. Klart det finns småsaker men dessa kretsar mest kring ekonmin. Investeringar man skulle gjort annorlunda mm. Detta skulle ju i så fall troligen bara generera mer pengar på kontot och inga andra revolutionerande förändringar.

KlopFer
2009-01-28, 23:12
Mangs är en klok man:thumbup:


Jag vet faktiskt inte vad jag skulle ändra. Jag går fortfarande i gymnasiet så kan ju inte direkt säga att jag borde pluggat hårdare då jag fortfarande kan ändra på det. Men jag är för lat :D

14K
2009-01-28, 23:15
Utan mina misstag så hade jag inte varit den jag är idag så jag ångrar absolut INGET!

mattilainen
2009-01-28, 23:36
jag har alltid velat se hur mitt liv såg ut om jag INTE skulle fått min första dator.

Jag var smal men stark som ett svin, generna antagligen.. När jag fick datorn gick jag upp från 40 kg till 65 utan några tankar kring det. Visst mitt liv är jävligt bra nu och jag är glad att det är som det är och att jag fått träffa på personerna jag känner och de som jag har bakom mig.

Men skulle ändå vilja veta hur det skulle varit idag om jag inte fått den datorn och därför antagligen inte blivit sånt datorsnille jag är idag.


Sen har jag faktiskt en grej till jag skulle vilja veta hur det skulle sett ut idag. Det handlar om mitt ex, hon var otrogen efter 1 månader. Vi gjorde slut och blev sen tillsammans ganska snart igen och sedan höll det i 3 år och 6 månader, Mitt livs kärlek och ångrar inte att jag tog tillbaka henne, tog slut för vi vuxit ifrån varandra.

Hur skulle mitt liv sett ut om jag inte tagit tillbaka henne? Hon som verkligen fick mig att börja träna, visst jag tränade alltid hemma men riktigt träna var det hon som fick mig att börja.

Tänk att kunna se hur livet sett ut om man ändrat något. Skulle vara roligt :)

Zakath
2009-01-28, 23:44
Som mangs säger... Jag skulle inte ändra något för då skulle jag inte vara där jag är idag. :)

Trance
2009-01-28, 23:52
Jag skulle självklart ändrat på massor.

Huffo the A-LagaRe
2009-01-28, 23:55
Jag hade druckit betydligt mer och tagit hem betydligt mer under min tid i Tyskland.

jwzrd
2009-01-29, 00:01
Jag har alltid svårt att tänka på sådana här saker. Jag tycker att detta är relaterat med saker som: vilken annan person skulle du vilja vara?

Jag är den jag är nu på grund av precis allt jag gjort och inte gjort. Jag trivs inte med allt jag är nu men med en hel del. Livet är spännande samtidigt som det smakar omväxlande brunt och hallon. Det finns så klart jävligt många saker jag skulle önska att de såg ut på ett annat sätt.

Snobbe
2009-01-29, 00:06
Håller med jwzrd det man gjort gör en till personen man är. Samt att om jag hade gjort vissa saker anorlunda hade jag inte träffat vissa personer som jag älskar i dagens läge samt att jag kanske hade träffat andra personer som jag hade älskat om jag gjort andra grejjer?

Poxeman
2009-01-29, 00:12
Jag skulle sagt till min mor att jag älskar henne, det var försent att säga det till hennes gravsten och jag ångrar det verkligen!

samme11
2009-01-29, 00:17
Jag skulle sagt till min mor att jag älskar henne, det var försent att säga det till hennes gravsten och jag ångrar det verkligen!

Beklagar.

kungconny
2009-01-29, 00:18
beklagar.

+1

kolle
2009-01-29, 00:23
Håller med Mangs. Finns en hel del jag skulle vilja ändra på, då tänker jag inte jättemycket på när jag började träna osv utan mest sabbade förhållanden och dumma beslut som man i efterhand ångrar rejält. Nu, lite senare, inser man att man faktiskt haft och kommer ha nytta av erfarenheterna. Trots det finns det saker man kan få ångest över än idag.

MojjMojj
2009-01-29, 01:09
skulle inte sabbat mitt förhållande med mitt ex.

+1 :(

Mickeee?
2009-01-29, 01:34
Jag skulle sagt till min mor att jag älskar henne, det var försent att säga det till hennes gravsten och jag ångrar det verkligen!

Om man älskar någon behöver man inte säga det i ord, jag tror hon kännde det ändå :)

Civilrätt
2009-01-29, 08:39
:laugh:

skratta inte!

Jag var ung och bodde hemma, gissa vem som bytte sängkläder när jag var och duschade....



urk

Muskelbyggaren
2009-01-29, 08:55
Vilket misstag jag än lyckas komma på, så slår det mig att jag genom att göra det ogjort antagligen skulle göra misstaget i framtiden istället. Sen tror jag att enskilda händelsers påverkan är överskattad, även om de är traumatiska. Om en närstående går bort och jag fem år senare sitter i missär så är det inte pga bortgången utan snarare en följd av allt det jag gjorde efteråt. Tex försinka jobb, vänner, dricka för mycket, sova och äta dåligt, etc. Många små saker som man där varje val fall gavs en helt ny chans göra något bra.

Demoneyes
2009-01-29, 09:44
Tack för era svar det är intressant att se 2 röda trådar i svaren många vill börja träna mer kanske inte så konstigt och många tror att de inte skulle vara samma person idag om de ändrade något.

Visst är det väl som butterfly-effekten en ändring kan ändra mycket. Men det vem vet kanske är du en bättre person än du är nu om du ändrar något? Kanske har du träffat din livskamrat kanske är du död tåls att tänkas på :)

Fortsätt gärna att skriva riktigt kul att läsa.

Langster
2009-01-29, 10:03
Utbildningen... fan, vilken idiot man var när man gick i skolan.

Detective
2009-01-29, 11:54
Börjat träna tidigare och aldrig låtit vikten springa iväg som den gjorde

Snobbe
2009-01-29, 12:01
Tack för era svar det är intressant att se 2 röda trådar i svaren många vill börja träna mer kanske inte så konstigt och många tror att de inte skulle vara samma person idag om de ändrade något.

Visst är det väl som butterfly-effekten en ändring kan ändra mycket. Men det vem vet kanske är du en bättre person än du är nu om du ändrar något? Kanske har du träffat din livskamrat kanske är du död tåls att tänkas på :)

Fortsätt gärna att skriva riktigt kul att läsa.

Jo men alla ändringar kan göra dig sämre eller bättre. Du kan träffa bättre personer men hur kan man säga bättre tex om man har någon man älskar atm tänk om man inte hade träffat dom? Jag skulle aldrig att mitt liv såg ut anorlunda ut än vad det gör idag tbh. Visst skulle jag vilja att jag inte blev fet o så men då kanske jag aldrig hade träffat en person pga något annat osv.

Demoneyes
2009-01-29, 12:27
Jo men alla ändringar kan göra dig sämre eller bättre. Du kan träffa bättre personer men hur kan man säga bättre tex om man har någon man älskar atm tänk om man inte hade träffat dom? Jag skulle aldrig att mitt liv såg ut anorlunda ut än vad det gör idag tbh. Visst skulle jag vilja att jag inte blev fet o så men då kanske jag aldrig hade träffat en person pga något annat osv.

Förstår vad du menar och självklart är det ju att det finns en risk med det. Men som jag skrivit tidigare kanske träffar du någon ännu bättre eller så får man se till att man hookar med den personen igen ;) Det är ju det som är det roliga med min fråga vad är värt att ändra.

joriice
2009-01-29, 12:36
Varit lite mer flitig i skolan, och slagit till folk mer.

Thewind
2009-01-29, 12:55
Ätit bättre i mellanstadiet så jag hade fått full längd.
Ätit bättre i gymnasiet så jag hade fått ut något av gymmet.
Pluggat bättre i gymnasiet så jag hade sluppit allt bölande på komvux.
Festat mer på högstadiet.
Dumpat exet tidigare.

drakfelt
2009-01-29, 14:50
börjat träna hårdare när jag väl började, samt lägga mer vikt på benen.
skolan hade jag nog tagit lite seriösare på också..

Chrillee
2009-01-29, 14:52
Oj, mycket. Skulle nog börja om i 1'an och ändra både inställningen till skolan och få vänner, var väldigt ensam.
Sen undvika några saker som man är mindre stolt över.

Men man får väl se det positivt, skulle inte vara den jag är idag utan det kanske.

bladhet
2009-01-29, 19:32
Att jag inte separerade från sambon tidigare.. eller kanske inte, jag lärde mig ju en hel del under tiden.. Att man inte ska leva ihop med en finska.

shut teh face
2009-01-29, 20:08
Man kan ju vara korrekt och skriva att man skulle förhindrat så många dåliga saker. Men saker händer, även dåliga. Och de formar en och alla andra. Utan dessa erfarenheter kanske man blir en svagare person.

Demoneyes
2009-01-30, 09:24
En annan tanke med min fråga var att se hur många här som skulle begå en osjälvisk ändring tex kanske varna någon i twin-tower att något kommer att hända den 9/11,tsunamin osv.

skaparn
2009-01-30, 09:58
sådär har man ju tänkt någon gång, men om jag tillåts vara lite mer egoistisk så skulle jag faktiskt åka tillbaka till 1990 och hindra seal att skriva en enda låt. Om det skulle misslyckas skulle jag iallafall se till att betela för rättigheterna till "kiss from a rose" och förbjuda all spelning av den.


+1

Fagen
2009-01-30, 10:17
+1

Ha, ha. Den var rolig. Skulle varit benägen plus-etta den om det inte vore för hans "Get it together" som jag är barnsligt förtjust i. Den svänger.

Marcüs
2009-01-30, 10:56
fixat körkort medan jag fick det gratis genom skolan...