handdator

Visa fullständig version : Hjälp med att få fram 6 packet!


aedeL
2009-01-28, 18:07
hej, börjat träna nu efter nyår igen för tänkte jag skulle försöka få fram 6packet ordentligt till beachen i sommar! ;)
Men känner mig osäker om det kommer gå så bra, så behöver en bekräftesle om min träning räcker och om jag äter rätt.

Mat:
Frukost (ofta 2 mackor & glas juice) vid 8 tiden.
Lunch (skolmat, varierar men pasta/ris är fullkorn) runt 11~12.
mellanmål (en proteinbar & en kaffe oftast) mellan 3~4.
Middag (husmanskost, mamma keepin it nyttigt) vid halv5~5
sen tränar jag alltid runt klockan 6.
Proteinshake / bar direkt efter gymmet halv8~8.
Kvällsmat (ofta mackor 2~4(nyttobröd) runt 9~11

Vet inte om det är för mycket. OCH JA, jag vet man bör se hur mycket kolhydrater man ska ha i sig om dagen, i mitt fall som väger (76kg) är det väl runt 1800~2000. Men ja har ingen tillgång till och vara med mattanterna i skolan och stå och räkna vad dom har i grytorna och samma gäller när mamma lager mat.

Min träning:
mån: bröst, axlar, biceps
tis: kondition (ofta 30min hopprep, 5~10min säck/springa när det går. samma gäller ons, tor, sön)
ons: kondition (+ mage & ben)
tor: gympa(skolan) & kondition
fre: rygg, bröst, triceps
lör:
sön: kondition

känns som ja tränar rätt mycket och tycker det ska ge bra resultat till sommarn. Men är osäker som sagt,
tycker ni det ser bra ut? ska jag köra på eller ändra något?
Kom med synpunkter!
Kan tilllägga jag inte är överviktig eller så, halvmuskulös snubbe som lagt på sig lite under jul bara;) haha! dock fattas magrutorna nu.

tack på förhand :)
/rob

King Grub
2009-01-28, 18:31
Dina uppgifter är inte tillräckliga för att säga om du äter för mycket. Dom säger inte ett dugg om hur mycket energi du får i dig.

aedeL
2009-01-28, 18:34
Dina uppgifter är inte tillräckliga för att säga om du äter för mycket. Dom säger inte ett dugg om hur mycket energi du får i dig.

Jag fyller på med fakta! somsagt som det står så har ja ingen koll vad dom stoppar ner i skolmaten.

King Grub
2009-01-28, 18:36
Då går det heller inte att ge ett svar. Utan mängdangivelser är listan av vad du äter intetsägande i sammanhanget.

aedeL
2009-01-28, 18:41
Somsagt som jag skrev vet jag inte hur mycket energi det finns i skolmaten, och inte hemma heller, men vi kör nyttigt, ofta bra GI mat)
Men andvänd tanken lite, maten hemma & i skolan är en tallkrik med normalstor portion av normal mat, husmanskost helt enkelt. Måste ju gå och tänka en del och kunna gissa sig fram om det är för mycket eller för litet.
äter också ost på mackorna på morgonen & kvällen om det spelar så stor roll.

KAN ÄVEN TILLLÄGGA JAG ÄTER ONYTTIGT PÅ LÖRDAGAR, bli några nävar godis och chips, dock dricker jag inte dricka, håller mig till vatten/bubbelvatten.

Tycker jag tränar såppas hårt och mycket att det känns som det ska ge resultat iallfall.
borde ligga på underskott tycker man.

King Grub
2009-01-28, 18:42
Nej, det går inte att gissa, oavsett om jag "använder tanken" eller inte. Det blir en gissning, och en gissning som kan ha en felmarginal på över 1000 kcal hit eller dit.

"Nyttigt" har inte med saken att göra.

aedeL
2009-01-28, 18:49
Aja, men då skiter jag i detta och kör på och väntar på resultatet.

C.E.J.
2009-01-28, 19:13
Aja, men då skiter jag i detta och kör på och väntar på resultatet.

Skit i skolmaten och drick en viss mängd Protec istället. Ät mat när du kommer hem och kan väga etc.

Betsson1
2009-01-28, 20:01
Ett bra knep är att låta 1/3 av maten vara kvar i tallriken.

Eddie Vedder
2009-01-28, 20:03
Ett bra knep är att låta 1/3 av maten vara kvar i tallriken.

Då hoppas jag man sparar den delen av portionen och äter senare, ett vidrigt slöseri på mat annars.

Nattljus
2009-01-28, 21:31
Ett bra knep är att låta 1/3 av maten vara kvar i tallriken.

varför slösa med maten på det viset? :confused:

ta en mindre portion istället...

Jochitko
2009-01-28, 22:00
Då hoppas jag man sparar den delen av portionen och äter senare, ett vidrigt slöseri på mat annars.

Man tar hem maten och väger den hemma ;) sen multiplicerar man kalorierna med 2 och får fram hur mycket man fick i sig under lunchen :D Sen äter man resten av maten som mellanmål.

Raggis
2009-01-28, 22:17
Man tar hem maten och väger den hemma ;) sen multiplicerar man kalorierna med 2 och får fram hur mycket man fick i sig under lunchen :D Sen äter man resten av maten som mellanmål.

Snarare (2/3).

14K
2009-01-28, 22:44
Aja, men då skiter jag i detta och kör på och väntar på resultatet.

Du ska ju inte ge upp så, som grub säger så behöver man mer info för dra en slutstats... det måste du väl förstå? Svårt o gissa sig fram bara :smash:

Snobbe
2009-01-29, 00:27
KAN ÄVEN TILLLÄGGA JAG ÄTER ONYTTIGT PÅ LÖRDAGAR, bli några nävar godis och chips, dock dricker jag inte dricka, håller mig till vatten/bubbelvatten


Detta är ju något du skulle kunna ha koll på hur mycket energi det är också.

Fatcan
2009-01-29, 14:24
Är det bara jag som börjar se den här typen av trådar som ett slags vårtecken?

Rahf
2009-01-29, 14:39
Är det bara jag som börjar se den här typen av trådar som ett slags vårtecken?

Återkommande trend, precis som alkoholtrådarna på fredagar och lördagar.

Dreas
2009-01-29, 15:28
Uppskatta det du äter i skolan, sen så vill jag nog helst en måltid efter gymmet, kan var bra att fylla på kroppen. Skippa massa smörgåsar och ta keso/kesella med något till på morgonen istället.

Sen verkar ditt intag av fett ligga väldigt lågt. Börja räkna mer exakt på hur mycket du får i dig av allt.

johanhej
2009-01-29, 16:31
Snarare (2/3).

Snarare 3.... (1/3) * 3 = 1

Så svårt var det inte -.-

iMultiply
2009-01-30, 13:35
Jag tycker inte du ska behöva tänka så mycket på dina kalorier. Ät som du gör, träna och lek som vanligt, fast som bonus för att hinna få fram lite definitioner till sommaren så tycker jag att du 5 eller 6 dagar i veckan tar en rask promenad. Ca 45-60 min, går du i ca 6.5 km/h så bränner du ungefär 250-350 kcal. Det är nog det lilla extra du behöver!

Mvh iMultply

Kreh
2009-01-31, 23:50
Snarare 3.... (1/3) * 3 = 1

Så svårt var det inte -.-

Snarare 2 ...

1/3 tog han med sig hem. Hade 3/3 mat från början. Åt upp x/3. Hade kvar 1/3 hemma. 3/3-x/3=1/3. x = 2. Det känns nästan som att han åt dubbelt så mycket i skolan som hemma eftersom 2 är dubbelt så mycket som 1 ...