handdator

Visa fullständig version : Ont i fingrarna av roddmaskin


Andreas84
2009-01-27, 22:50
Hej, mitt första inlägg här, trodde aldrig att jag skulle registrera mig på en träningssida =)

Hursomhelst så har jag just, eller ja tisdag förra veckan börjat träna då jag har tillgång till ett gym på mitt jobb. Jag tränar mest roddmaskin men även en del crosstrainer då jag får så jäävla ont i pek och långfingret på vänster hand, alltså inte ont som i skavsår utan inne i fingret i leden typ. Folk säger att man vänjer sig men jag är lite orolig att få slitskador i leder och ligament osv.

Hur är det, hur skadligt är det? Borde kanske skaffa nån sorts träningshandskar eller dragremmar? Tror ni handskar skulle hjälpa? Eller ska jag bara bita ihop och vänja mig?

Jag tränar varje vardag i ungefär 50 minuter då det är vad jag hinner innan bussen går hem, är det för mycket att träna varje vardag med rodd och en del crosstrainer? Det är väl mest kondition och fettförbränning jag är ute efter men det bygger väl antagligen nån muskel också antar jag. Är det för mycket med varje vardag tror ni?



Tack på förhand!

Andreas

MasterChief
2009-01-28, 00:39
Har du även ont efter passet? I så fall, hur länge sitter det i? Hur lång tid tar innan du känner av fingrarna i passet?

Andreas84
2009-01-28, 07:44
Har du även ont efter passet? I så fall, hur länge sitter det i? Hur lång tid tar innan du känner av fingrarna i passet?


Det ömmar i typ ett dygn efteråt.
Och jag känner av fingrarna efter ungefär 20 minuter.

/Andreas

Åse Columbus
2009-01-28, 13:39
håll inte krampaktigt i handtagen....lätta på greppet

Andreas84
2009-01-28, 21:06
håll inte krampaktigt i handtagen....lätta på greppet

Jag ska försöka men då tror jag att jag lätt tappar greppet; jag fick en idé idag, jag tror stången är för tunn, ska fixa något att ha runt den och prova.

/Andreas