handdator

Visa fullständig version : foto haha! Msn virus!!!


Sly!
2009-01-26, 21:45
Hej alla!

Någon som vet eller fått samma skit som jag fick på msn?
Jag fick alltså en länk från en kontakt som jag tyvär gick på
och nu sprider sig viruset till andra! jag kan inte köra msn längre pga det.

Jag prövade med att byta lösenord! Det funkade förut men tyvär går det ej längre!

Jag googlar febrilt efter tips då men om någon känner igen sig och råka ha en lösning så vore jag kanon glad!:thumbup:

Nordenator
2009-01-26, 22:12
Formatera / scanna / byta klient (t.ex. Miranda)

LindaS
2009-01-26, 22:13
Byt lösenord.

PowPow
2009-01-26, 22:14
Googla febrilt.

Simon Eng
2009-01-26, 22:14
Vet inte riktigt hur man tar bort det... Men vet att det är svårt. Kommer med edit om kompisen kommer in som ja kan fråga.

KlopFer
2009-01-26, 22:17
Hej alla!

Någon som vet eller fått samma skit som jag fick på msn?
Jag fick alltså en länk från en kontakt som jag tyvär gick på
och nu sprider sig viruset till andra! jag kan inte köra msn längre pga det.

Jag prövade med att byta lösenord! Det funkade förut men tyvär går det ej längre!

Jag googlar febrilt efter tips då men om någon känner igen sig och råka ha en lösning så vore jag kanon glad!:thumbup:

Byt lösenord.

...



Testat en gammal version av msn och sedan testa en ny igen. Det har faktiskt funkat för mig.

Edit: Simon eng hade tydligen svaret :)

Kebab-Arne
2009-01-26, 22:19
Hmm, fick skiten jag med. Då började msn muppa sig så startade om datorn och provade msn efter tag och då var allt normalt. Håller viruset på och sprider sig till andra fast jag inte ser det? I o m att det slutade muppa sig antog jag allt var normalt.

Dreas
2009-01-26, 23:05
Men vem accepterar all dynga som kommer på msn då? Man får ju en drös med virus skickade till sig varje dag via msn, bara att inte acceptera det.

Larsson85
2009-01-26, 23:24
Jag fick också ett sånt medelande, tryckte på länken och såg att det var en exe-fil som länken gick till.

Det där borde sätta igång varningsklockorna, det gjorde iaf det hos mig. :smash:

Trance
2009-01-26, 23:26
Installerade ni ett program som skickades över msn?

Larsson85
2009-01-26, 23:27
Det verkar vara en självsanering på msn, folk droppar av en efter en :)

Sly!
2009-01-26, 23:35
...



Testat en gammal version av msn och sedan testa en ny igen. Det har faktiskt funkat för mig.

Edit: Simon eng hade tydligen svaret :)

De ska jag testa! tack! Wish me luck!:)

Sly!
2009-01-26, 23:36
Byt lösenord.

Funkade en gång förut men tyvär ej nu!

Sly!
2009-01-26, 23:49
...



Testat en gammal version av msn och sedan testa en ny igen. Det har faktiskt funkat för mig.

Edit: Simon eng hade tydligen svaret :)

Hmm det jag har är windows live messenger, undras eller kanske jag bara fått för mig men är det nya varianten utav msn messenger? Alltså att de helt enkelt bytte namn eller så är jag ute o cycklar? Nåja, kanske funkar om jag väljer en äldre msn och som du sa installler Men i det här fallet nya windows live messenger.

Sly!
2009-01-28, 12:57
Nu har jag omformaterat burken helt och hållet pga att msnvirsuet har lagt nått skit i C: rot, verkade va en riktigt elakartad virus, datorn blev skit slö och det verka som det stoppade nätet, browsern bettedde sig som att man hade kabeln utdragen och dessutom stoppade den antivirus programmet från att uppdatera sig plus andra lustiga saker som hände...

Nu när jag har en fräsch kopia av win så jag får tyvär avvakta med msn på ett bra tag tills jag får tag på en 100% lösning innan jag får skiten igen!

Civilrätt
2009-01-28, 13:06
googla febrilt efter ett nytt lösenord?

Sly!
2009-01-28, 13:37
googla febrilt efter ett nytt lösenord?

Nu löste sig allt än sålänge då jag avaktar! Jag bytte till "a MSN" enligt tips!:thumbup:
Verka funka kanon nu samt alla msnkontaker tillbaka då. Funkade en gång förut att byta lösen men funkade inte den här gången!

regus
2009-01-28, 13:54
Lol. Klickade på länken såg fem minuter senare den här tråden. Länken hann aldrig ladda klart/det kom aldrig upp något på sidan. Risk för virus?

rememberence
2009-01-28, 14:29
Jag kollade in länken, det är en nedladdnignslänk till en fil bara
*.zip.exe

Sen om man nu kör den så.

fragile
2009-01-28, 14:44
Nu har jag omformaterat burken helt och hållet pga att msnvirsuet har lagt nått skit i C: rot, verkade va en riktigt elakartad virus, datorn blev skit slö och det verka som det stoppade nätet, browsern bettedde sig som att man hade kabeln utdragen och dessutom stoppade den antivirus programmet från att uppdatera sig plus andra lustiga saker som hände...

Nu när jag har en fräsch kopia av win så jag får tyvär avvakta med msn på ett bra tag tills jag får tag på en 100% lösning innan jag får skiten igen!
Lösningen är den att man inte ska ta emot, ofta, såna zippade filer som går under namnet "baby, Bild på dig & mig, naked on the beach"...osv, finns även länkar via någon sida till youtube, finns en massa olika källor, då slipper du problemet. :)