handdator

Visa fullständig version : Stor 92:A Börja deffen nu??


Markla11
2009-01-26, 19:22
Hello alla!! är helt ny här så vet inte riktigt om min tråd hammnar rätt:D


jag körde mycket kampsport förut men la av då jag pajjade axeln. dock forsatte jag att äta lika mycket så jag blev fet som en balong!!

Nu har axeln läkt och jag har börjat gymmat! dock så vill jag slimma till mig inför beach 09. inte bli smal utan mer vältränad!! min tanke var att jag skulle träna och forsätta att äta som ett djur fram till mars/april och sen försöka droppa allt "överflöde" (tänkte köra gi metoden) men vet inte om det är så bra i praktiken...

Jag skriver ner lite fakta om mig här nere och matvanor etc. så får ni se va ni tycker

lite om mig!!
Ålder:16 år
Vikt: 93 kg
Längd 187 cm

Tillskott
Protein pulver Star Nutrion Whey-80
Eisielt Kreatin ( crapure)
Omega 3

Mat vanor
Frukost: Frukost drink bestående av 1 dl protein pulver 2 dl havregryn 2 dl frusnabär o frukter (hallon blåbär, björnbär och mango) 1 banan 3 dl minimjölk och 2 råa ägg

Lunch skollunch alltid kött,fisk eller fågel, tar ungefär 2 portioner + 1 portion sallad och driker ungfär 1 liter mjölk!

Middag: det som mamma lagar. men brukar oftas var någon typ av kött med potatis,ris eller pasta

Tränings schema
Måndag: Bänkpress/hantelpress, lutanbänkpress/lutande hantelpress,dips,pusch downs,crunches

Tisdag Chins/latsdrag, smala latsdrag, sittande rodd,"stående rodd" rygg lyft , hantelcurl, hammercurl, "stångcurl"

onsdag vila

Torsdag knäböj, benpress, benspark, lårcurl, stående vadpress/sittande vadpress

Fredag Militärpress, stående sidlyft, sittande sidlyft, framåtlutande sidlyft, "traps lyft med hantlar" och en nackövning som jag inte vad den heter men man ligger ifa på en bänk och har en vikt mot pannan sen lyfter huvudet upp och ner!

Lördag lång promenad 1,5 tim - 3 tim(beroende på väder)

Söndag promenad 1,5 -3 tim ( beroende på väder)

Kreatinet tar jag en halvportion 30 min innan träning och 1 halv eftre träning tillsammans med proteinshake och en bannan

sen tar jag en till protein shake timme innan jag lägger mig!

Under deffen hade jag tänkt att köra samma upplägg men minska portionerna och köra efter gi modellen!

min fråga nu är varkar det här som ett bra upplägg ? jag hade tänkt att ha som mål 75 kg till juni!!

Tacksamm för hjälp o synpunkter!

Tjao!:hbang:

rockafellah
2009-01-26, 21:55
Jag är inget proffs men jag gör samma sak och detta är vad jag tycker!

93kg till 75kg är nästan 20kg nergång. Du kanske ska sätta lite mindre mål så du inte blir missnöjd om du inte klarar det. Kan ju vara en början:)
Ta reda på vad ditt kaloriintag per dag borde vara och sänk det med ungefär 500kcal så kommer du gå ner stabilt ett halvt kg+ i veckan:) Läs också deff - en guide om du inte gjort det!

Pulsaxe
2009-01-26, 22:08
Om du väger 93 redan nu är frågan om du verkligen vill gå upp så mycket mer? Själv ligger jag på 81 pannor och är rätt stor i kroppen ändå jämfört med polare och sådär (Samma ålder och längd som du). April-maj kan bli en väldigt snabb deff och risken är ju då ganska stor muskelförlust.
Kollade upp näringsintaget på excel (Program från en tråd här) med var tvungen att ange fiktiva siffror för mängd lite här och där vilket gör att jag inte kan säga så mycket om kost.
Men läs lite om deff iaf, jag har ju inga mayor skillz och finns säkert nån som kan besvara frågan (frågorna) mer exakt, dock har de inte lika mkt tid för sådant iofs. Om du snabbt ser över hur många kilo du vill förlora så blir dt troligtvis nånstans från (minst)95-75, det är 20 kilo på 4 månader. 5 kilo i månaden blir lite väl mkt om du ser till deffguiden. Fundera lite på deffen, jag håller på med en jag med så vore kul att höra lite :)

Lycka till!

shady144
2009-01-26, 22:12
Pulsaxe, vart hittade du tråden där programmet finns angående näringsintaget

rockafellah
2009-01-26, 22:17
Pulsaxe, vart hittade du tråden där programmet finns angående näringsintaget

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=27177&highlight=excel

Där är programmet