handdator

Visa fullständig version : Kommentera mitt schema, tack!


Betsson1
2009-01-26, 16:18
Hej.
Jag vill gärna veta vad ni tycker om mitt nya schema. Jag klarar av det här och har gjort det i en vecka. Undrar om det är något fel så jag kan fortsätta med det. Motivationen får jag så fort jag tänker på beach 09! Och rocky!!
Men framför allt när jag ser att siffrorna på vågen sjunker.

Så ser träningen ut.
Måndag, Löpning 40 min, 20 min promenad kl 21:00
Tisdag, Gym + Löpning 40 min, 20 min promenad kl 21:00
Onsdag, Gym + Löpning 40 min, 20 min promenad kl 21:00
Torsdag, Löpning 40 min, 20 min promenad kl 21:00
Fredag, Löpning 40 min, 20 min promenad kl 16:00

Och därmed planerar att lägga till:
Lördag och söndag, löpning innan frukost.


Jag vet att det ser bra ut, men det är så att jag äter som ett djur i helgerna. Det ska jag sluta med! Just därför har vågen stått stilla. Tror ni jag blir av med 1kg i veckan? Vill börja med att bli av med 5kg innan sportlovet. Sedan fortsätta fram till sommaren.

När det gäller kosten försöker jag att följa tallriksmodellen. Och jag har kommit på ett skit bra sätt att äta mindre. Jag låter 1/3 av maten på tallrik vara kvar. Detta fungerar utmärkt. Är peppad och motiverad.

Några kommentarer? Ska verkligen försöka hålla mig på helgerna. Det förstör fan allt! Hade tränat skiten ur mig. Och sedan när jag vägde mig imorse såg jag att vågen stod still.. Det kan bero på att jag åt som en häst i helgen, eller?

Civilrätt
2009-01-26, 16:29
varför inte bara ta 1/3 mindre mat?

vila?

löpträna varje dag, nej tack.


"Jag vet att det ser bra ut" - nej det gör det inte.

shayne
2009-01-26, 16:35
För att du ska kunna få ett ett riktigt svar så bör du berätta din ålder, vikt och dylikt samt hur mycket du äter. 1/3 av en tallrik säger inte så mycket.. 1/3 av en pizza? Ligg på underskott. Sedan som personen ovan säger, du måste låta kroppen vila också.

Snobbe
2009-01-26, 16:36
Ehm löp träning varje dag lär du inte klara av under längre tid om du inte har sjukt bra fysik vilket du antagligen inte har om du vill gå ner i vikt. Sen enda sättet du vet om du kommer gå ner lr inte är att väga maten. Kolla hur mycket du äter annars spelar det ingen roll om du springer 3mil om dan om du fortfarande käkar tillräkligt kommer du inte gå ner då iaf.

Betsson1
2009-01-26, 18:22
För att du ska kunna få ett ett riktigt svar så bör du berätta din ålder, vikt och dylikt samt hur mycket du äter. 1/3 av en tallrik säger inte så mycket.. 1/3 av en pizza? Ligg på underskott. Sedan som personen ovan säger, du måste låta kroppen vila också.

180cm på 96kg på 21år.

Funderar på att ta bort 3dagar av löpandet. Dom 3 dagar jag styrketränar.
Vad tycker ni om det? Är det något mer jag borde ändra?

Maten ser väldigt bra ut. Mindre kolhydrater, mer sallad o protein. 1/3 del blir kvar. Sänker maten mer och mer. Men om vi pratar om träningen. Tål inte átt se mig själv i spegeln. Vill bara ha allt hjälp jag kan få! Måste få resultat snabbt så jag orkar träna mer. Jag är en person som får motivation av resultat. Ju bättre resultat. Desto bättre presterar jag.

Betsson1
2009-01-26, 18:26
Ehm löp träning varje dag lär du inte klara av under längre tid om du inte har sjukt bra fysik vilket du antagligen inte har om du vill gå ner i vikt. Sen enda sättet du vet om du kommer gå ner lr inte är att väga maten. Kolla hur mycket du äter annars spelar det ingen roll om du springer 3mil om dan om du fortfarande käkar tillräkligt kommer du inte gå ner då iaf.

Tack för svaret.

hur ska jag äta regelbundet?
Just nu äter jag vid dessa tidpunkter. ( kommentera om det ser dåligt ut)

08:00 Frukost (2 knäckebröd + kornflakes + kaffe)
11:00 Lunch (Beroende på vad jag får i jobbet)
14-15:00 mellanmål, skivad äpple med yoghurt
18:00 Middag ( Oftast 2 potatis med 6 fiskpinnar och sallad)
21:00 Mellanmål, kornflakes eller liknande

Snobbe
2009-01-26, 18:48
Tack för svaret.

hur ska jag äta regelbundet?
Just nu äter jag vid dessa tidpunkter. ( kommentera om det ser dåligt ut)

08:00 Frukost (2 knäckebröd + kornflakes + kaffe)
11:00 Lunch (Beroende på vad jag får i jobbet)
14-15:00 mellanmål, skivad äpple med yoghurt
18:00 Middag ( Oftast 2 potatis med 6 fiskpinnar och sallad)
21:00 Mellanmål, kornflakes eller liknande


Vet ärligt talat inte om det hjälper att äta regelbundet på speciella tider osv. Det hjälper mig mage rätt bra men vetefan om det hjälper min vikt nedgång. Iaf så är det fortfarande omöjligt att veta hur mycket du äter per dag. Du borde börja läsa deffguiden och kolla in i andra trådar som är som dina för alla verkar göra samma misstag. Jag eller någon annan här inne kan omöjligt veta hur mycket du tar av allt. Väg och räkna ut enda sättet.

rockafellah
2009-01-26, 21:44
Även om du tränat tidigare är det för mycket att springa 5 dagar i rad. Jag tränar också för att gå ner i vikt men kör max 2 dagar kondition i rad. Om du nu så gärna vill träna så mycket kan du ju ta bort iaf en löpdag och ta en promenad istället så du får vila litegrann.
Vila är viktigt!:D

Elfsberg
2009-01-27, 10:28
Ta det lugnt med de där stackars knäna :\

Betsson1
2009-01-27, 15:21
Ta det lugnt med de där stackars knäna :\

Vill verkligen gå ner i vikt! Jag blir galen! Skäms att gå till jobbet! Har ingen bil så jag får ta tunnelbanan där alla kan se mig. Är trött på detta!

Någon som har gått ner 1kg i veckan kan väl skriva sitt schema? Maten är inga problem, vågar inte ens fuskäta en marlboro bit. Det är jag nogrann med.

Men träningen! Hur tränar ni så ni går ner 1 kg i veckan? Vi lägger kosten åt sidan så länge. Väldigt tacksam för svar! Styrketränar 3-4 gånger i veckan också. Funderar på att ta promenader istället för löpningen... Eller vad tycker ni?

Vill helst veta hur någon som har gått ner 1kg i veckan tränar.

Civilrätt
2009-01-27, 15:24
Vill verkligen gå ner i vikt! Jag blir galen! Skäms att gå till jobbet! Har ingen bil så jag får ta tunnelbanan där alla kan se mig. Är trött på detta!

Någon som har gått ner 1kg i veckan kan väl skriva sitt schema? Maten är inga problem, vågar inte ens fuskäta en marlboro bit. Det är jag nogrann med.

Men träningen! Hur tränar ni så ni går ner 1 kg i veckan? Vi lägger kosten åt sidan så länge. Väldigt tacksam för svar! Styrketränar 3-4 gånger i veckan också. Funderar på att ta promenader istället för löpningen... Eller vad tycker ni?

Vill helst veta hur någon som har gått ner 1kg i veckan tränar.


Hehe, du menar nog marabou :D

Betsson1
2009-01-27, 15:35
Hehe, du menar nog marabou :D



Yessir! Haha, fan nu vet ni att jag är en rökare också *spy*

joko
2009-01-27, 15:53
Skaffa träningscykel, cykla oavbrutet en timma om dagen med en kadens på 80-100 samtidigt som du kollar på tv.

Det klarar du utan att bli övertränad (om du börjar försöka hålla 80) eller paja knäna.

rockafellah
2009-01-27, 16:47
Vill verkligen gå ner i vikt! Jag blir galen! Skäms att gå till jobbet! Har ingen bil så jag får ta tunnelbanan där alla kan se mig. Är trött på detta!

Någon som har gått ner 1kg i veckan kan väl skriva sitt schema? Maten är inga problem, vågar inte ens fuskäta en marlboro bit. Det är jag nogrann med.

Men träningen! Hur tränar ni så ni går ner 1 kg i veckan? Vi lägger kosten åt sidan så länge. Väldigt tacksam för svar! Styrketränar 3-4 gånger i veckan också. Funderar på att ta promenader istället för löpningen... Eller vad tycker ni?

Vill helst veta hur någon som har gått ner 1kg i veckan tränar.

Jag äter inte speciellt onyttigt eller nyttigt. Jag äter vanlig mat i måttlig mängd(tänker på att tugga sakta för då känner jag när jag blir mätt snabbare och äter inte lika mycket) och jag äter inget godis alls. Det jag gottar mig med på helger är frysta bär med lite lätt kesella eller nåt, godare och fräschare!
Kolla in min journal om du vill. Så ser du hur jag gör:)

young_george
2009-01-27, 16:56
Det spelar ingen roll om du äter världens nyttigaste mat(vad det nu är?). Om du proppar i dig mer energi än du gör av med så kommer du gå upp i vikt, oavsett om du springer ett marathon om dagen.

Tycker ditt schema verkar vara lite av ett "crash and burn", fungerar ett tag, men sen bryter ihop på sin egen tyngd. Försök med en sansad nergång, så behöver du inte ställa om ditt liv för att hålla vikten heller.

Billybilly
2009-01-27, 21:21
Nu vet jag inte hur dina träningsvanor såg ut innan detta schemat, men för en som inte löptränat speciellt mycket innan så kommer du garanterat att skada dig om två månader.
Sprid ut löpträningen till varannan dag istället så kroppen hinner vila. Hälsenor, knä och vaden brukar ta stryk av ett för hårt schema på löpfronten. Och detta grundar jag på egen erfarenhet, har hänt mig många gånger.

Jag själv är 19 år, 172 cm lång och väger 64 kg. Jag vill få bort mitt fett som sitter på brösten mestadels och jag har faktiskt märkt lite resultat på två månader.

Jag har gjort såhär att jag äter mycket mindre under dagen, min kost från 08.00 till 20.00är i princip frukost som består av kaffe och en smörgås grovt bröd och ett ägg.
Sen äter jag inte speciellt mycket mer, kanske lite sallad eller en banan.
Sen när jag kommer hem från jobbet så tränar jag både innebandy och styrketräning och efter det så äter jag en middag där jag halverat mitt kolhydratsintag och lagt till lite protein.

De dagar jag inte arbetar brukar jag träna på morgonen i form av löpträning och gym och efter det så äter jag lite mindre vanlig mat och sedan blir det inte mycket mer, en godnatt smörgås exempelvis.
Sedan tränar jag varannan dag och visst man orkar mindre nu än vad man gjorde innan när man åt mer kolhydrater, men jag kan lova att det är absolut värt det när man tittar sig i spegeln.

Nu är jag ingen expert på deff och fettminskning men jag har gjort så att jag tränar mer och äter lite mindre, mer energi ut än vad som kommer in.

Billybilly
2009-01-27, 21:55
Med vidare eftertanke så är mitt sätt att deffa ganska korkat då du ska välja ett kaloriintag du vill ha för att gå ner sakta och säkert och ändå hålla upp motivationen.
Då kan man självklart sprida ut måltiderna under dagen bara du hamnar på samma kaloriintag.

Anledningen till att jag gör som jag gör är för att jag har varken orken eller lusten att räkna ut varje livsmedels kalorier eller väga det jag äter och sedan göra en kalkyl på vart jag hamnar, när jag gör som jag gör nu är jag helt säker på att jag hamnar på ett kaloriunderskott.