handdator

Visa fullständig version : Dr. Donsbach Mivitotal


michael
2003-07-20, 23:16
Ngn som provat?
Körde med det för något år sen i 2 år, morsan tvångsmatade mig, märkligt nog försvann mina allergier så småningom. Det behöver dock inte vara relaterat till mivitotal intag, så vad är era erfarenheter, har ni några synpunkter?

Lellan
2003-07-21, 01:28
är det inte det flytande multivitaminpreparatet du menar? I så fall gör den väl inget speciellt förutom just tillför vitaminer osv (tar själv Mivitotal flex).

Muaytudd
2003-07-21, 08:35
blev rädd för den.. i början var den så äklig att drika att man fick hulkningar varje gång, sen efter ett tag blev det lite smygmysigt och tillslut riktigt gott!! Fick för mig att de hade ngt sorts knark i den så att man blev beroende. Så ag slutade med den.. :D

LunaSpice
2003-07-21, 09:41
Originally posted by michael
Ngn som provat?
Körde med det för något år sen i 2 år, morsan tvångsmatade mig, märkligt nog försvann mina allergier så småningom. Det behöver dock inte vara relaterat till mivitotal intag, så vad är era erfarenheter, har ni några synpunkter?

Ökad vitamin och mineralintag har garanterat effekter på din allergibesvär. Många hårt drabbade allergiker för AphaGentics Multivitaminer i extreme doser. Detta funkar för vissa som du, lixom du, blir av med allergierna. Man "växer" ju även ifrån allergi och detta har säkert också en koppling. Gällande Dr Donsbach´s så kan jag bara säga att det smakar skit. Resultaten av det är dock avsevärt mkt mindre förkylningar och dylikt vilket jag märkte i träningsdagboken. Mindre träningsvärk också...

Kör på och härda med smaken :eating:

The Dwag
2003-07-21, 09:59
Kan någon förklara för mig hur man får alla vitaminer, mineraler och spårämnen stabila i vätskan?:confused:

EiseltUK
2003-07-21, 13:09
Har ingen aning... Flytande produkter är alltid krångligt.

/ Henrik

Wilson
2003-07-21, 13:39
Jag har varit allgerisk mot kvalster och damm sedan jag var 12-13 år tror jag. Nuförtiden känner jag inte av allergin. Kan tänka mig att det beror på att jag äter vitamin/mineral-tillskott varje dag eller att jag vuxit ifrån det.

Grahn
2003-07-21, 13:45
Obalanser mellan diverse mineraler, fettsyror, vitaminer etc kan ju göra en känsligare för allergier så är ju inte otroligt att man kan minska problemen med att få i sig rätt saker.

Niclaaas
2003-07-21, 13:58
har börjat dricka det varje dag och jag känner mig piggare. fick i mig för lite mineraler och vitaminer förut. sen kanske det är placebo men vem bryr sig :naughty:

EiseltUK
2003-07-21, 14:26
Det är helt klart en bra produkt där man enkelt kan anpassa dosen efter sitt behov. Angående stabilitetet så kanske de använder vätske-stabila råvaror?

/ Henrik

michael
2003-07-21, 21:33
Smaken är inget problem, efter 3 års av bruk snapsar jag nu sörjan rent utan att spä ut den. För den ovane kan det dock vara gott att späda ut med vatten(eller juice`???) vet dock inte om det är BRA att späda ut den med juice men har för mig att det står på förpackningen ordagrant att man kan göra det.

LunaSpice
2003-07-21, 22:18
Hur menar du att det inte är "bra" att späda ut det med juice? Om du tänker på sockerhalten i juicen så tror jag inte det är nåt som Donsbach bryr sig om utan lämnar det åt oss seriösa tränare att tänka på. Likadant med glutamin och HMB. Kan också blandas i juice...HMB är för övrigt det äckligastew tillskottet jag nånsin käkat. Helt sjukt! :whipped:

Lellan
2003-07-21, 23:12
Äckligt?! :eek: Det är ju supergott! Skulle kunna shota på det som godis! :cheers:

Men hur var det där med stabiliteten.. behöver en ny flaska nu, men är det onödigt med en stor flaska? Är piller bättre?

Laan
2003-07-22, 08:02
har använt det i drygt ett halvt år nu, och är nöjd änsålänge iaf :thumbup:

LunaSpice
2003-07-22, 08:07
Originally posted by Lellan
Äckligt?! :eek: Det är ju supergott! Skulle kunna shota på det som godis! :cheers:

Men hur var det där med stabiliteten.. behöver en ny flaska nu, men är det onödigt med en stor flaska? Är piller bättre?

Piller har garanterat sämre upptagningsförmåga är flytande preparat. Det kan jag lova...gällande stabiliteten så tror jag, lixom du, att den är högre i tablett/kapsel-form. Så är det med läkemedel iaf.

michael
2003-08-07, 14:35
Fast dom stoppar vassleprotein i Mivitotal plus? :insane: får ju ändå tillräckligt och mer från mitt proteintillskott än att slänga ut massa onödiga pengar på det här!