handdator

Visa fullständig version : I3C Indole-3-carbinol


Tabbe
2009-01-25, 23:04
Någon som har erfarenhet av I3C för muskelbygge?
Bieffekter?

Allt välkomnas!


Changes in levels of urinary estrogen metabolites after oral indole-3-carbinol treatment in humans
Michnovicz JJ, Adlercreutz H, Bradlow HL.
Rockefeller University Hospital and The Institute for Hormone Research, New York, NY 10016, USA.

BACKGROUND: The oxidative metabolism of estrogens in humans is mediated primarily by cytochrome P450, many isoenzymes of which are inducible by dietary and pharmacologic agents. One major pathway, 2-hydroxylation, is induced by dietary indole-3-carbinol (I3C), which is present in cruciferous vegetables (e.g., cabbage and broccoli).

PURPOSE: Because the pool of available estrogen substrates for all pathways is limited, we hypothesized that increased 2-hydroxylation of estrogens would lead to decreased activity in competing metabolic pathways.

METHODS: Urine samples were collected from subjects before and after oral ingestion of I3C (6-7 mg/kg per day). In the first study, seven men received I3C for 1 week; in the second study, 10 women received I3C for 2 months. A profile of 13 estrogens was measured in each sample by gas chromatography-mass spectrometry.

RESULTS: In both men and women, I3C significantly increased the urinary excretion of C-2 estrogens. The urinary concentrations of nearly all other estrogen metabolites, including levels of estradiol, estrone, estriol, and 16alpha-hydroxyestrone, were lower after I3C treatment.

CONCLUSIONS: These findings support the hypothesis that I3C-induced estrogen 2-hydroxylation results in decreased concentrations of several metabolites known to activate the estrogen receptor

Sverker
2009-01-26, 06:59
Bieffekter:confused:
Vad ska du med effekten till ? Driva upp produktionen av östrogener i kroppen eller?

Tabbe
2009-01-26, 08:05
Den ökar inte estrogen snarare tvärtom om man kollar fler studier.

Abrogation of estrogen-mediated cellular and biochemical effects by indole-3-carbinol
Ashok BT, Chen Y, Liu X, Bradlow HL, Mittelman A, Tiwari RK.
Department of Microbiology, Immunology, and Medicine, New York Medical College, Valhalla, NY 10595, USA.

The use of naturally occurring phytoantiestrogens for prevention and therapy of breast cancer is an alternative to synthetic antiestrogens. We have been examining the mechanism of action of the antiestrogen indole-3-carbinol (I3C), a constituent of compounds present in cruciferous vegetables. I3C abrogates the cell-proliferative effect of 17 beta-estradiol (E2), as observed in several different estradiol-responsive cell lines and isolated cell clones. Modulation of E2 activity by I3C, in part, was by the induction of the 2-hydroxylation pathway, one of the two competing hydroxylation pathways of estrone conversion that resulted in the formation of metabolites with antiestrogenic properties. I3C-mediated induction of the 2-hydroxylation pathway correlated with a selective induction of cytochrome P-450 1A1 by I3C in E2-responsive human breast cancer cells. Induction of neither the 2-hydroxylation pathway nor cytochrome P-450 1A1 was observed in estrogen-nonresponsive human breast cancer cells. This selective effect warranted a further search for biochemical targets of I3C related to E2 function. To this end, we observed that E2-mediated phosphorylation of the estrogen receptor is inhibited by I3C. Our results are consistent with the hypothesis that I3C exerts its antiestrogenic effect by intervention in the E2-estrogen receptor signal transduction pathways and by alterations in E2 metabolism that resulted in the formation of metabolites with antiestrogenic activity.





CONCLUSIONS: These findings support the hypothesis that I3C-induced estrogen 2-hydroxylation results in decreased concentrations of several metabolites known to activate the estrogen receptor.

Ola Wallengren
2009-01-26, 13:00
Om det fungerar så är det alltså doping.

Anconeus
2009-01-26, 13:14
Folk är generellt livrädda för biverkningar av läkemedel
- skulle aldrig stoppa i mig nåt sådant där ;)

Langster
2009-01-26, 13:25
Folk är generellt livrädda för biverkningar av läkemedel
- skulle aldrig stoppa i mig nåt sådant där ;)

Undvik broccoli då.

Tabbe
2009-01-26, 14:13
Undvik broccoli då.

mm precis

The oxidative metabolism of estrogens in humans is mediated primarily by cytochrome P450, many isoenzymes of which are inducible by dietary and pharmacologic agents. One major pathway, 2-hydroxylation, is induced by dietary indole-3-carbinol (I3C), which is present in cruciferous vegetables (e.g., cabbage and broccoli).

Tabbe
2009-01-26, 14:15
Om det fungerar så är det alltså doping.

Det fanns inte med på doping listan men det kanske räknas som aromatiserings hämnare?

Även om dom funkar på olika sätt.

Anconeus
2009-01-26, 15:10
Haha. Seriöst alltså. Kul nivå. Som om det går att jämföra. Jag säger broccoli är stabilt. Gör som du vill. Har du tur får du punga ut med massa pengar för placebo. Har du otur har det faktiskt någon effekt på kroppen. Känns möjligt carcinogent tycker jag.

- men jag är ju blott en narr.:thumbup:

Langster
2009-01-26, 15:14
Haha. Seriöst alltså. Kul nivå. Som om det går att jämföra. Jag säger broccoli är stabilt. Gör som du vill. Har du tur får du punga ut med massa pengar för placebo. Har du otur har det faktiskt någon effekt på kroppen. Känns möjligt carcinogent tycker jag.

- men jag är ju blott en narr.:thumbup:

Ja du verkar vara en narr. Vad menar du egentligen?

I3C finns i broccoli, jag tänkte bara upplysa dig om att det inte är ett läkemedel eller något nytt och konstigt. Man lär knappast få cancer av det, snarare tvärtom.

Anconeus
2009-01-26, 15:35
Ja du verkar vara en narr. Vad menar du egentligen?

I3C finns i broccoli, jag tänkte bara upplysa dig om att det inte är ett läkemedel eller något nytt och konstigt. Man lär knappast få cancer av det, snarare tvärtom.

*gah!* Det var ju min poäng liksom: Så fort någonting inte är ett av läkemedelsverket godkänt läkemedel tror folk att det inte finns någon risk för biverkningar, långvarig påverkan på kroppen etc. Om det inte är något nytt och konstigt... varför inte bara äta broccoli istället?

Om jag misstror någon som föreslår intag av 500g protein/ dag kan ju dom också argumentera på samma sätt: "Då kan du ju inte dricka mjölk", "Det är helt naturligt" etc.

Fö misstror jag alla dessa "virilizers" vare sig det är testomin (:laugh:) eller Indolcarbinol XXX. Skulle de ge klinisk effekt skulle de vara förbjudna. Nej jag tror såna här "Bli mer man och mindre kvinna"-produkter bara spelar på gammaldags syn på testosteron och östrogen som tyvärr lever kvar då det uppenbarligen säljs sån här dynga.

Det ser ut som placebo - det låter som placebo.... men låt er inte luras - det är verkligen placebo. Min ödmjuka åsikt...

Langster
2009-01-26, 16:24
*gah!* Det var ju min poäng liksom: Så fort någonting inte är ett av läkemedelsverket godkänt läkemedel tror folk att det inte finns någon risk för biverkningar, långvarig påverkan på kroppen etc. Om det inte är något nytt och konstigt... varför inte bara äta broccoli istället?

Om jag misstror någon som föreslår intag av 500g protein/ dag kan ju dom också argumentera på samma sätt: "Då kan du ju inte dricka mjölk", "Det är helt naturligt" etc.

Fö misstror jag alla dessa "virilizers" vare sig det är testomin (:laugh:) eller Indolcarbinol XXX. Skulle de ge klinisk effekt skulle de vara förbjudna. Nej jag tror såna här "Bli mer man och mindre kvinna"-produkter bara spelar på gammaldags syn på testosteron och östrogen som tyvärr lever kvar då det uppenbarligen säljs sån här dynga.

Det ser ut som placebo - det låter som placebo.... men låt er inte luras - det är verkligen placebo. Min ödmjuka åsikt...

Alltså, det finns ett antal östrogen/aromatashämmare som är fullständigt lagliga i Sverige, som verkligen fungerar. Det är kliniskt bevisat.

Anconeus
2009-01-26, 16:25
ok