handdator

Visa fullständig version : Svartsjuka....!!!!!!!!


luna
2009-01-25, 22:49
Hej alla glada människ.........*gah!*

Nu till frågan, Är ni svartsjuka och hur jobbar ni med den?
Känner själv att jag e svartsjuk och det e så sjukt jävla jobbigt!!!!!
Har en underbar tjej som jag ska flytta ihop med nu på torsdag,vi har träffats i ett år nu, och vi funkar super bra,

Men blir tokig nu när hon ska jobba på ett gym!!!!
För jag vet att han som anställer henne gör det för att hon är het!!!

ja ja känner jag måste skriva av meeejjjjjjj*kissass*

Viktor_Balck
2009-01-25, 22:50
Helllllllllvete!!!!!!!

hahavaffan
2009-01-25, 22:50
Ta det lugnt, hon flyttar ihop med dig och inte gymägaren.

Black Star Abyss
2009-01-25, 22:52
Jag var väldigt svartsjuk men det har gått över delvis med åldern. Men en del svartsjuka finns ändå kvar och jag tror det är nyttigt så länge den inte är överdriven.

rQx
2009-01-25, 22:53
Hm, nej det är jag inte... min polare är.. han brukar hota mig ibland ... kan inte vara så hälsosamt? .. Nu känner jag mig skyldig när jag umgås med henne utan honom..

Som du ser så hjälper inte svartsjuka. Har du inget förtroende för henne? Du borde kunna lita på personen du älskar?

Kaboffastar
2009-01-25, 22:54
Bild på henne vore gött.

Edit: Är gymägaren hetare än dig?

ceejay
2009-01-25, 22:55
pic så får vi avgöra om så är fallet :S


skämt åsido, har du pratat med henne?

sundvall
2009-01-25, 22:55
Tyder på osäkerhet, jobba med dig själv.

erks
2009-01-25, 22:58
skärp dig för FAAAN

luna
2009-01-25, 22:58
Nej han e inte hetare han e fet och ful, jag vet att hon älskar mej, och ja vi har pratat om dt, tror saken har att göra med att hon kommer va på ett ställe som det gymmar massa andra killar, sjukt av mej, för jag vet att hon älskar mej.....

Dreas
2009-01-25, 22:59
Är sjukt avundsjuk av mig, jag brukar inte göra så mycket åt saken direkt, brukar försöka hantera det själv på något vis.

Mickeee?
2009-01-25, 23:00
Svartsjuka är bara tankar, inget mer...

sundvall
2009-01-25, 23:01
Nej han e inte hetare han e fet och ful, jag vet att hon älskar mej, och ja vi har pratat om dt, tror saken har att göra med att hon kommer va på ett ställe som det gymmar massa andra killar, sjukt av mej, för jag vet att hon älskar mej.....

Vadå pratat om det? Även om hon älskar dig så tro mig - hon glor på andra killar - liksom du glor på andra tjejer. Sånt där är farligt, det kan bli en självuppfyllande profetia, visar du dig osäker är chansen STÖRRE att hon på något sätt är otrogen, trust me on that one. Skärpning, jobba med denna osäkerhet omedelbart.

agazza
2009-01-25, 23:02
har man en schysst brud så går hon med på att du följer med på gymmet en gång och hon pratar högljudt om hur mycket hon saknade dig när du satt på kumlaanstalten och hur sugen hon blev på dig när hon tänkte på den gången du tog en tugga ur den där killens ansikte för att han sa "hej" till din hon.

Osv.

Hon slipper gnäll, du slipper tänka så mycket på det, du får säkert gå före några i köer osv. Win win.

KlopFer
2009-01-25, 23:03
MIG för i helvete.


Det är något du får leva med helt enkelt.

rQx
2009-01-25, 23:06
har man en schysst brud så går hon med på att du följer med på gymmet en gång och hon pratar högljudt om hur mycket hon saknade dig när du satt på kumlaanstalten och hur sugen hon blev på dig när hon tänkte på den gången du tog en tugga ur den där killens ansikte för att han sa "hej" till din hon.

Osv.

Hon slipper gnäll, du slipper tänka så mycket på det, du får säkert gå före några i köer osv. Win win.

ahahaa!!!:D

Snobbe
2009-01-25, 23:07
Vadå pratat om det? Även om hon älskar dig så tro mig - hon glor på andra killar - liksom du glor på andra tjejer. Sånt där är farligt, det kan bli en självuppfyllande profetia, visar du dig osäker är chansen STÖRRE att hon på något sätt är otrogen, trust me on that one. Skärpning, jobba med denna osäkerhet omedelbart.

Jag tror anledningen till att folk är otrogna är bra mycket fler än att ens partner är osäker. skulle lätt kunna se ett scenario där en person är otrogen pga man inte gillar hur ens partner e för säker på sig själv om man kan säga så? Tror att han/hon är perfekt osv. Dock vet jag inte varför man blir tillsammans med en sån person från början.

Jag tror inte att det är någon större fara att vara svartsjuk ibland. Dock om detta kommer bli ett problem för dig så får du väl prata med henne om det eller försöka hantera det själv. Jag tror dock inte du har något att oroa dig för bara det inte blir något du tänker på hela tiden och blir galen av det.

sundvall
2009-01-25, 23:09
Jag tror anledningen till att folk är otrogna är bra mycket fler än att ens partner är osäker. skulle lätt kunna se ett scenario där en person är otrogen pga man inte gillar hur ens partner e för säker på sig själv om man kan säga så? Tror att han/hon är perfekt osv. Dock vet jag inte varför man blir tillsammans med en sån person från början.

Jag tror inte att det är någon större fara att vara svartsjuk ibland. Dock om detta kommer bli ett problem för dig så får du väl prata med henne om det eller försöka hantera det själv. Jag tror dock inte du har något att oroa dig för bara det inte blir något du tänker på hela tiden och blir galen av det.

Jag har heller inte påstått något annat. Det jag säger är att om personen i fråga är osäker och NOJJAR över att den andra kommer vara otrogen, är chansen mycket större at det inträffar än om man istället är fullkomligt säker med sig själv och förhållandet i sig.

Xealswe
2009-01-25, 23:45
Det är upp till dig som kille att ta reda på hur din tjej är. Det finns en stor uppsjö av tjejer och just otrohet.
Jag känner ett par st som gjort slut med sina killar för över ett halvår sen och inte ens haft sex än med en annan trots stort intresse.
Likaväl känner jag ett par st som tycker det är helt ok att ha sex med olika killar under dejtingfasen ( förutsett att det verkar vara något med åtminstone en av dem)

Osäkerhet är farligt, det kommer din tjej märka, hon kommer reagera på att du inte kan lita på henne, detta är en sak som inte kommer slänga henne i en annan mans armar, utan snarare tära på ert förhållande, och allt som tär på ett förhållande, kommer ev leda till en osäkerhet från _hennes_ sida om er framtid tillsammans, och ev otrohet i värsta fall

Mental
2009-01-25, 23:47
Fyra punkter och åtta utropstecken i rubriken, då är det allvarligt.

Frillan
2009-01-26, 00:00
Var i en relation som höll i ett år och lite till. När jag inte var svartsjuk var allt finemang.
Men det blev för mycket, jag stod inte ut med mig själv, jag blev svartsjuk för saker som jag varken vet om jag skall skratta eller gråta åt idag. Jag var sjukt patetisk, ville mitt X en dag umgås med en vän blev jag så sjukt svartsjuk och frustrerad att jag inte visste vart fan jag skulle ta vägen, desamma gällde när hon skulle ut och dansa.

Du kanske borde förklara för henne att du känner som du gör? Odla lite egna intressen och låt inte allt kretsa kring henne :)

daja
2009-01-26, 07:27
Gör som man hanterar situationen i Österrike, lås in henne i källaren några år tills hon kommer på bättre tankar än att jobba.

Lellan
2009-01-26, 08:03
Du kan inte påverka en otrohet.

Du kan göra er relation dålig, du kan vara överdrivet sotis eller ha överdrivet hybris el såna jobbiga saker, men det i sig är ju bajs.

Bara hon kan påverka om hon ska gå över ngn överenskommen gräns, och du kan faktiskt inte få ngn som helst försäkring hur du än skulle bete dig.

Däremot så kan du jobba med att bli av med negtiva tankar, på att bete dig på ett sätt du kan stå för, vara en sån kille att du fattr varför hon ska vara med just dig. Visst kan du säga till att "fan, nu sved det" men det är hos dig, i dig och du kan inte lägga skulden på henne. Om hon inte medvetet skulle gå in för att göra dig sotis och du har belägg för att det är så (och inte hjärnspöke), då kan du ju fråga om hon saknar något i förhållanadet som gör henne osäker.

Men det allra bästa är ju att sluta slösa tid och energi på något som inte tycks existera men som kan bli ett problem om du frossar i det. Man har aldrig några garantier i livet, men för att må gott gör man rätt i lita på dem man har närmast (om det inte är uppenbart att du inte skulle kunna göra det). DU kommer må bättre, hon kommer göra det å ni likaså. Fan, njut av tiden. Kollar ngn på din tjej, påminn dig om att hon ju valt dig och var stolt över henne. Du har säkert inte ens en aning om alla bra anledningar till att hon vill vara med just dig, ibland är vi dåliga på att säga det och ibland vet man ju inte ens själv varför man mår tokbra med en viss person.

Det är väl sällan för att personen ifråga är snyggast, smartast, roligast, snällast whatever? Om ngn kille är snyggare och roligare än dig i ditt tycke, kommer du bara få prestationsångest av att tävla med honom. Var ditt bästa jag, det är den hon vill vara med. Det kommer alltid finnas ngn som klår dig på ngn punkt, men hon gillar hela ditt "paket" och vill ju bo med dig fasen.. Njut av det.

Kappman
2009-01-26, 10:01
Att gymgubben tänker på din böna när han smiskar apan är inget du ska tänka på. Om hon är riktigt het så är han säkerligen inte den enda som gör det.

Tänk på att hon valt dig. Du har ett paket av kvaliteter som hon gillar. Att låta svartsjukan få dig att starta gräl gör att du blir jobbig och dina fina kvaliteter kommer att blekna - vilket gör andra snubbar jävligt mycket mer intressanta.

Jobba på din självkänsla. Självsäkra grabbar är vad som går hem i 99 fall av 100.

mangs
2009-01-26, 12:21
Jag tycker Lellan säger det mycket bra. Du skall framför allt jobba på att vara dig själv och inte ägna för mycket energi på att vara svartis. Hon har valt dig för dina egenskaper och troligtvis inte pga en parameter. Skulle det komma in en konkurent med en egenskap som är bättre skulle det troligtvis inte räcka långt.

Skulle hon däremot pga detta ändå välja att lämna dig för denne så är det ju ändå inte så mycket du kan göra åt saken. Genom att vara extremt svartsjuk kan du däremot bli en betydligt sämre partner vilket kanske gör det lättare för henne att se till positiva egenskaper hos övriga hannar.


Sedan tror jag att ett visst mått av svartsjuka faktiskt kan vara positivt för relationen. Du borde ju tex bli glad och lycklig över att du är ihop med en tjej som du anser vara såpass bra att andra skulle vara intresserade. Även hon borde ju ta det som en komplimang. Alternativet att du inte bryr dig och att du inte tror att någon annan skulle vara intresserad är ju betydligt sämre.

mini
2009-01-26, 13:40
Sedan tror jag att ett visst mått av svartsjuka faktiskt kan vara positivt för relationen. Du borde ju tex bli glad och lycklig över att du är ihop med en tjej som du anser vara såpass bra att andra skulle vara intresserade. Även hon borde ju ta det som en komplimang. Alternativet att du inte bryr dig och att du inte tror att någon annan skulle vara intresserad är ju betydligt sämre.

Alternativet till svartsjuka är inte likgiltighet.
Att vara svartsjuk tycker jag visar på osäkerhet och brist på tillit, och är inga parametrar jag finner önskvärda i en relation. Det finns säkert par som kickar på ett visst mått av svartsjuka, och kul för dem, men att det skulle vara något bra per definition tror inte jag.

Jag tycker att TS ska kamma sig, vara glad för att tjejen är snygg och har ett jobb som hon kanske till och med gillar och räkna till 10 varje gång svartsjukan kommer. Det finns inget konstruktivt i svartsjuka, inget i den som kommer att hindra en partner att vara otrogen.

Tolkia
2009-01-26, 13:53
+1 på Lellan och mini. Flickvännen kommer knappast att vara otrogen på grund av pojkvännens svartsjuka, däremot är nog överdriven svartsjuka ett bra sätt att få flickvännen att tröttna på sin omöjliga pojkvän och dra. Orka leva med någon som behandlar en som om man vore a) en idiot utan omdöme och b) en ägodel.

Eldhroka
2009-01-26, 13:59
Men blir tokig nu när hon ska jobba på ett gym!!!!
För jag vet att han som anställer henne gör det för att hon är het!!!


Så hon får inte jobbet för att hon är kvalificerad då?

Hygglig pojkvän du verkar vara *screwy*

mangs
2009-01-26, 14:36
Alternativet till svartsjuka är inte likgiltighet.
Att vara svartsjuk tycker jag visar på osäkerhet och brist på tillit, och är inga parametrar jag finner önskvärda i en relation. Det finns säkert par som kickar på ett visst mått av svartsjuka, och kul för dem, men att det skulle vara något bra per definition tror inte jag.

Jag tycker att TS ska kamma sig, vara glad för att tjejen är snygg och har ett jobb som hon kanske till och med gillar och räkna till 10 varje gång svartsjukan kommer. Det finns inget konstruktivt i svartsjuka, inget i den som kommer att hindra en partner att vara otrogen.



Ja, nu pratar jag inte om en svart och vit värld utan det är en sliding scale som gäller. Jag sade inte det var det enda alternativet men att om en person inte visar någon som helst svartsjuka i någon situation så kan ju partnern tolka detta som om att personen i fråga inte bryr sig?

Det jag menar med att det är positivt är ju att en person som är lite svartsjuk kanske skärper till sig och visar sina bättre sidor när en (trolig) konkurrent kommer in i bilden. Detta kommer ju i sluändan gynna relationen. Jag tror dessutom att sådant kan ske utan man själv märker det och egentligen kanske inte det handlar om svartsjuka utan att man faktiskt får en heads up ang. hur mycket personen betyder och man vill visa det.

När svartsjukan däremot gör att ena eller båda parterna mår sämre av det hela då har det helt enkelt gått för långt.

Genesis
2009-01-26, 14:51
För mig funkar det att negga min tjej kontinuerligt, på så vis tar hon mig aldrig förgivet och mina små frånstötanden gör att hennes jaktinstinkt sätter in och hon kämpar för att "få mig" hela tiden. Prova det, det funkar för mig och de flesta av mina vänner som jag sargar med.

Mickeee?
2009-01-26, 14:57
För mig funkar det att negga min tjej kontinuerligt, på så vis tar hon mig aldrig förgivet och mina små frånstötanden gör att hennes jaktinstinkt sätter in och hon kämpar för att "få mig" hela tiden. Prova det, det funkar för mig och de flesta av mina vänner som jag sargar med.

JAG förstår vad du menar, kan dock bli enklare på det här forumet om du pratar svenska :)

sundvall
2009-01-26, 15:04
+1 på Lellan och mini. Flickvännen kommer knappast att vara otrogen på grund av pojkvännens svartsjuka, däremot är nog överdriven svartsjuka ett bra sätt att få flickvännen att tröttna på sin omöjliga pojkvän och dra. Orka leva med någon som behandlar en som om man vore a) en idiot utan omdöme och b) en ägodel.

Jag håller med mini. Dock måste jag säga jo, att pojken är svartsjuk ökar verkligen chansen för att tjejen kommer vara otrogen, med det inte sagt att chansen blir särskilt superstor, men den höjjs absolut.

Mickeee?
2009-01-26, 15:09
Jag håller med mini. Dock måste jag säga jo, att pojken är svartsjuk ökar verkligen chansen för att tjejen kommer vara otrogen, med det inte sagt att chansen blir särskilt superstor, men den höjjs absolut.

Kom igen nu...ska du göra grabben ännu mer nervös genom att säga att risken blir större om han är svartsjuk? Ge han lite praktiska råd istället

mini
2009-01-26, 15:16
Kom igen nu...ska du göra grabben ännu mer nervös genom att säga att risken blir större om han är svartsjuk? Ge han lite praktiska råd istället

Fast en person som agerar efter sin svartsjuka begränsar sin partner och löper större risk att partnern börjar dölja saker. Tror jag. Någon som känner sig låst i sin relation lär börja leta efter något utanför den.

Mickeee?
2009-01-26, 15:22
Fast en person som agerar efter sin svartsjuka begränsar sin partner och löper större risk att partnern börjar dölja saker. Tror jag. Någon som känner sig låst i sin relation lär börja leta efter något utanför den.

Jag ifrågasatte absolut inte han resonemang, tvärtom så tycker jag det stämmer! Men en person som frågar hur han kan arbeta bort sin svarsjuka vill nog inte BARA höra hur DESTRUKTIVT det är med svartsjuka...catch my drift? ;)

Snobbe
2009-01-26, 16:00
Fast frågar man på ett forum så får man väl förvänta sig svar som man inte vill ha också. Om alla skrev det blir nog bra bara du är som du är så hade han ju kanske pajjat sin relation om han fortsätter vara så svartsjuk. Jag har ingen aning hur man skulle kunna motverka sin egen svartsjuka. Enda e väl att försöka få bättre självförtroende vilket jag själv har ett väldigt dåligt men fortfarande försöker jag iaf kontrollera min svartsjuka om jag blir svartsjuk. Det funkar inte att gå runt o tänka som du gör dygnet runt för då pajjar du inte bara för din tjej utan för dig också. Iaf jag skulle aldrig klara av att vara i en relation om jag gick runt o tänkte att min tjej kanske försöker något med någon annan hela tiden.