handdator

Visa fullständig version : Tillskottsguide!


rockafellah
2009-01-25, 21:14
Skulle någon hjälpa mig att hitta en riktig guide för tillskott? Jag letar runt som fanken på forumet men får aldrig några riktiga svar. Känns som alla går runt det riktiga svaret och jag måste själv sammanställa slutsatser vilket inte är min starka sida om vi säger så;)
Vill minska på fettet och behålla musklerna:thumbup:
Så om nån ville hjälpa till här skulle det vara skitgrymt!

Prankie
2009-01-25, 21:26
Deffguide, protein och koffein använder jag för att deffa. Har hängt här rätt många år och känner inte till nån kostillskott som är effektiv för fettförbränning.
Har väl lagt ner en hel del pengar på kostillskott som lovar allt, det kommer också hela tiden nya. Men vill du verkligen lyckas är det dags att ändra vanor, det enda som piller kan åstadkomma är marginell effekt på fettförbränning, samtidigt oftast mild vätskedrivande så du tappa lite i vikt som kommer tillbaka om du ersätter vattnet.

young_george
2009-01-25, 21:27
Alla tillskott finns förklarade 10 gånger om, inkl slutsatserna.

Vilka riktiga svar är det du saknar?

King Grub
2009-01-25, 21:58
http://www.pubmedcentral.nih.gov/articlerender.fcgi?artid=2129137

Anconeus
2009-01-25, 22:04
http://www.pubmedcentral.nih.gov/articlerender.fcgi?artid=2129137

King! :thumbup:

Fatcan
2009-01-25, 23:18
Skulle någon hjälpa mig att hitta en riktig guide för tillskott? Jag letar runt som fanken på forumet men får aldrig några riktiga svar. Känns som alla går runt det riktiga svaret och jag måste själv sammanställa slutsatser vilket inte är min starka sida om vi säger så;)
Vill minska på fettet och behålla musklerna:thumbup:
Så om nån ville hjälpa till här skulle det vara skitgrymt!

Läs deffguiden då om du inte gjort det. Sanningen är väl att det inte finns några lagliga "kostillskott" som gör att du "minskar på fettet och behåller musklerna", eller hjälper med det. Det är högt proteinintag, hård styrketräning och energiunderskott som gäller.

Sniggel
2009-01-25, 23:23
Skulle någon hjälpa mig att hitta en riktig guide för tillskott? Jag letar runt som fanken på forumet men får aldrig några riktiga svar. Känns som alla går runt det riktiga svaret och jag måste själv sammanställa slutsatser vilket inte är min starka sida om vi säger så;)
Vill minska på fettet och behålla musklerna:thumbup:
Så om nån ville hjälpa till här skulle det vara skitgrymt!

Finns inga magiska svar som du vill höra. De tillskott som är effektiva är ofta olagliga och potentiellt farliga för hälsan. De tillskott som är lagliga och lovar guld och gröna skogar, kommer att göra dig besviken. Där det är värt att ödsla energi och pengar är på ett kostupplägg med fokus på en högre mängd protein (här kan proteinpulver (gärna ett långsamt, kasein t ex) delvis hjälpa till, men mat är bättre på många olika sätt och vis) och mycket med grova grönsaker som samtidigt får dig att minska i vikt med cirka ½ kg i veckan. Ett kostupplägg med kcalinnehåll som är cirka 500 under vad din kropp behöver för att behålla vikt. Lägg till lagom med styrketräning och lagom med konditionsträning så du inte bränner ut dig och vikten du tappar bör vara så mycket fett som möjligt och så lite muskelmassa som möjligt.

CaptainCharisma
2009-01-26, 14:33
Läs deffguiden då om du inte gjort det. Sanningen är väl att det inte finns några lagliga "kostillskott" som gör att du "minskar på fettet och behåller musklerna", eller hjälper med det. Det är högt proteinintag, hård styrketräning och energiunderskott som gäller.

Men funkar inte "fatburners" som t ex. HotRoxx? Drar dom ner muskler med? Trodde bara dom angrep fettet...

Fatcan
2009-01-26, 15:56
Men funkar inte "fatburners" som t ex. HotRoxx? Drar dom ner muskler med? Trodde bara dom angrep fettet...

Nej, gör dom någon skillnad är det så marginellt att det inte kommer märkas alls.

rockafellah
2009-01-26, 21:05
Läs deffguiden då om du inte gjort det. Sanningen är väl att det inte finns några lagliga "kostillskott" som gör att du "minskar på fettet och behåller musklerna", eller hjälper med det. Det är högt proteinintag, hård styrketräning och energiunderskott som gäller.

Kan allt det där redan. Undrade bara om det fanns nåt som kunde hjälpa till eftersom jag inte kan styra kosten med mina päron i vägen hehe:P Fast onyttigt äter jag inte och har redan gått ner 1kg på en vecka, målet var ett halv kg. Så kanske inte behöver nåt:D
Kanske blir nåt protein eller kreatin då så jag musklar på mig:thumbup:

rockafellah
2009-01-26, 21:11
http://www.pubmedcentral.nih.gov/articlerender.fcgi?artid=2129137

Tack!