handdator

Visa fullständig version : Är Vin Diesel stor?


Black Star Abyss
2009-01-25, 20:26
http://arachne.blox.pl/resource/Vin_Diesel_1.jpg

young_george
2009-01-25, 20:26
Jämfört med?

Black Star Abyss
2009-01-25, 20:35
Mest allmän fråga för att se vilka "ideal" folk har. Självklart är ingen åsikt rätt eller fel, jag är bara nyfiken på om folk i allmänhet skulle säga att Vin Diesel är stor, och då syftas det främst till muskelmassan.

ceejay
2009-01-25, 20:37
han e asgrov! :)

young_george
2009-01-25, 20:38
I jämförlse med mig eller medelsvensson är han stor men i BB-tävling skulle han nog komma sist.

ceejay
2009-01-25, 20:38
fast http://slam.canoe.ca/WrestlingImagesR/rock_scorpionking.jpg
mr dwayne johnson e större

Matthew_90
2009-01-25, 20:41
I allmänhetens och mina ögon, utan tvekan.

Brian The Family Dog
2009-01-25, 20:42
Ja

Mourten
2009-01-25, 20:52
Speta. Allt under MrO scen är småpojkar!

tp_88
2009-01-25, 20:52
Nej, det tycker jag inte.

Onigiri
2009-01-25, 20:57
Diesels kropp på bilden är väl vad de flesta strävar efter? ;)

King Grub
2009-01-25, 20:59
Det är klart han är muskulärt stor. Mer muskelmassa än vad en överväldigande majoritet av jordens befolkning har.

stafh
2009-01-25, 21:01
Det är klart han är muskulärt stor. Mer muskelmassa än vad en överväldigande majoritet av jordens befolkning har.
Källa på det? :D


OnT: Han är större än mig iallafall.

billmaier
2009-01-25, 21:02
Mer muskelmassa än vad en överväldigande majoritet av jordens befolkning har.

+1

Men tycker ändå att han är spinkig

Mourten
2009-01-25, 21:03
Det är klart han är muskulärt stor. Mer muskelmassa än vad en överväldigande majoritet av jordens befolkning har.

Om vi snittar är de klart, men de är juh en fråga som måste bedömas relativt. Så vad tycker Grubben, stor eller ej ?*popcorn*

Black Star Abyss
2009-01-25, 21:06
Jag vågar nog säga att jämför man med allt utom de med seriösa bodybuilder ambitioner så är han riktigt grov.

Fogue
2009-01-25, 21:28
Ja det tycker jag att han är, definitivt.

joriice
2009-01-25, 21:54
Större än majoriteten som sagt, det är något fult över honom, om det är kroppen eller fejset är svårt att avgöra dock.

LoTiX
2009-01-25, 22:22
Klart han är stor, 90% utav personerna på alla kroppsbyggar-forum i världen hade gett allt för att se ut som honom.

Whistler
2009-01-25, 22:26
Såg en film med honom häromdagen och häpnade över att jag tyckte han var så liten mot hur jag mindes honom När jag såg Fast And The Furious för massa år sedan tyckte jag han var hur grov som helst.

Bortsett från att mitt ideal har ändrats så, jo han är ändå stor. Som Grubben sade är han muskulärt större än majoriteten av världens befolkning.

jwzrd
2009-01-25, 22:32
Nej jag tycker inte att han är stor. Men ganska schyst överkropp.

Nordenator
2009-01-25, 23:02
Lätt och lagomt :) Stor beror ju på vad man har som referensmall, men ja - jag tycker han är stor. Men stor är ju bara stor förhållandevis till någon mindre, som i detta fallet är en bra bit av populationen.

jompa
2009-01-25, 23:03
Han är stor!

Scratch89
2009-01-25, 23:44
Jepp. Snygg kropp har han!

Xealswe
2009-01-25, 23:50
Hey! Lägg inte upp bilder på mig ;)

Hillheim
2009-01-26, 01:47
Ja. Helt opti fysik!

enzodiac
2009-01-26, 07:04
Ja.

TheInsane
2009-01-26, 07:06
ja överkroppen är stor enligt mig men benen vette fasen

Damien Thorne
2009-01-26, 07:20
Alla som är större än mig är stor, dvs de flesta :D

Jag skulle inte ha nåt emot att vara lika grov och lång som honom.

Gorilla
2009-01-26, 08:28
Vin Diesel får väll ändå klassas som stor, nu vet jag inte hur lång han är eller vad han väger, men min uppfattning är att han är vältränad och har en hel del massa.

The Draf
2009-01-26, 10:17
Oyes, klart grövre än genomsnitts koloiten

Pompere
2009-01-26, 13:09
killen är biff

mjeuuu
2009-01-26, 13:17
Nej, jag har sett bilder på större människor.

Ne men helt seriöst tror jag att du skulle kunna formulera frågan "Är Vin Diesel större än dig?" och få väldigt lika svar.

PS: Till alla er som blir riktigt analytiska och börjar diskutera vad man ska jämföra med och vad "stor" egentligen innebär osv: skärp er förfan, det är en simpel ja/nej fråga. ;)

PPS: Ja han är stor.

Nitrometan
2009-01-26, 13:24
Nej, Vin Diesel är inte stor...

Brian Siders är ganska stor.

http://i37.photobucket.com/albums/e95/AlexanderLarsen/BrianSiders02chalked.jpg
http://i37.photobucket.com/albums/e95/AlexanderLarsen/BrianSiders026.jpg

Eller Brad Gillingham.

http://www.ironmind.com/ironmind/opencms/system/galleries/ironmind/MILO15.4_lg.jpg
http://ldzine.com/ipfmastersphotos/gallery/brad_deadlift1.jpg

nickodemus
2009-01-26, 13:33
Nej, Vin Diesel är inte stor...

Brian Siders är ganska stor.
Eller Brad Gillingham.


Det här har jag aldrig riktigt förstått mig på, Van Diesel är stor, har tydliga muskler, medans de killarna du länkade till nu ser ut som feta medelålders män?

När alla skriver GROV i dagformstråden och dyl. så tänker jag bara tjock.

Rackham
2009-01-26, 14:33
Inte stor, men riktigt bra kropp.

mangs
2009-01-26, 14:50
Om man bara säger stor utan att relatera till något så borde väl normen var att man jämför med medel.

Jämför man Dieselmannen med medelsvensson = Stor.
Jämför man Dieselmannen med medelsskådespelaren = Stor.
Jämför man Dieselmannen med medelgymmaren = Stor.
Jämför man Dieselmannen med Proffs BB eller SL = liten.

Eftersom den sista gruppen människor är väldigt liten till antalet tror jag dock man kan säga att han i allmänhetens ögon är rätt stor och bitig.

Sedan brukar man ju relatera sådana här saker till sig själv så att är han mindre än en själv kanske man skulle försöka köra mer helikopterperspektiv.

Vi får heller inte glömma gruppen som säger att man tycker han är undernärd och spinkig i syfte för att få andra medlemmar att tycka att medlemmen som yppat dessa ord ju måste vara riktigt stor och häftig och någon att verkligen se upp till.


Jag skulle säga att jag från de bilder och filmer jag sett av honom så verkar han vara rätt stor i förhållande till andra skådespelare. Dock läger ju kameran på 5 kilo...

I ärlighetens namn tycker jag dock att stora personer ser mycket större ut i verkligheten än på bild.

Panizz
2009-01-26, 14:51
Nej, Vin Diesel är inte stor...

Brian Siders är ganska stor.


Ingen som helst skillnad i form där inte.

Fetknoppen
2009-01-26, 14:54
Det här har jag aldrig riktigt förstått mig på, Van Diesel är stor, har tydliga muskler, medans de killarna du länkade till nu ser ut som feta medelålders män?

När alla skriver GROV i dagformstråden och dyl. så tänker jag bara tjock.

Men storlek tar väl inte hänsyn till vad som orsakar densamma! Storlek=volym, men vad volymen består av spelar väl ingen roll, eller hur. Det finns enormt stora sumobrottare exempelvis. Sådana som väger flera hundra kg. Dom är stora för att vara människor, men små jämfört med en elefant.

Vin Diesel är däremot absolut inte stor, oavsett hur du vrider och vänder på diskussionen. Det finns säkert hur många som helst i min lilla hemstad, Piteå, som är klart större och minst lika vältränade. Han är helt enkelt en liten kille som ser ut att träna lite då och då för att hålla sig i form, och jag skulle inte tro att han tränar särdeles hårt eftersom han är så tunn.

Vad är egentligen syftet med den här diskussionen?

O.W.
2009-01-26, 15:02
Det här har jag aldrig riktigt förstått mig på, Van Diesel är stor, har tydliga muskler, medans de killarna du länkade till nu ser ut som feta medelålders män?

När alla skriver GROV i dagformstråden och dyl. så tänker jag bara tjock.

Bilderna ger ingen referens hur stora och mycket muskler dessa herrar har. Om du skulle se dem live skulle du nog hålla med. Om du skulle se en bild där Vin Diesel skulle stå mellan Siders och Gillingham så skulle han se väldigt, väldigt liten ut. Han väger väl ca hälfen av dem.

Brian The Family Dog
2009-01-26, 15:04
Maila Vin Diesel och fråga om han själv anser sig vara stor :D

Strength
2009-01-26, 15:06
Han är typ större/har mer muskler än minst 90-95% av forumet.

De sista 5-10% består av styrkelyftarna/tyngdlyftarna och bodybuilders som tävlar.

Att säga att Diesel är liten när han dwarfar typ 90% av ett forum för folk som tränar är lite töntigt. Han är säkert muskulösare än 98% av befolkningen.

saab900
2009-01-26, 15:35
Men storlek tar väl inte hänsyn till vad som orsakar densamma! Storlek=volym, men vad volymen består av spelar väl ingen roll, eller hur. Det finns enormt stora sumobrottare exempelvis. Sådana som väger flera hundra kg. Dom är stora för att vara människor, men små jämfört med en elefant.

Vin Diesel är däremot absolut inte stor, oavsett hur du vrider och vänder på diskussionen. Det finns säkert hur många som helst i min lilla hemstad, Piteå, som är klart större och minst lika vältränade. Han är helt enkelt en liten kille som ser ut att träna lite då och då för att hålla sig i form, och jag skulle inte tro att han tränar särdeles hårt eftersom han är så tunn.
Vad är egentligen syftet med den här diskussionen?

Sjysst verklighetsuppfattning :thumbup:

Jag kan väl säkert knalla runt en kvart här i Västerås och hitta några grabbar som är större än Vin Diesel utan att vara feta, men jag tycker inte att det är relevant, eftersom jag ser även dessa grabbar som "stora".

Han är en bit från mitten på normalfördelningskurvan, så han är stor. Du kan knappast påstå att du hittar lika många personer i Piteå av hans storlek eller större i samma bf% som antalet mindre personer du hittar.

Man and Machine
2009-01-26, 15:57
Bilderna ger ingen referens hur stora och mycket muskler dessa herrar har. Om du skulle se dem live skulle du nog hålla med. Om du skulle se en bild där Vin Diesel skulle stå mellan Siders och Gillingham så skulle han se väldigt, väldigt liten ut. Han väger väl ca hälfen av dem.

Är ganska tveksam till det. Enligt en artikel på menshealth så väger han 220 lbs och är 190 cm lång.. i betydligt bättre form. Dom må vara större men Vin Diesel är stor.

Torsk_ole
2009-01-26, 16:00
De som inte tycker att han är stor har hängt för mycket på kollo och/eller på gymet.

Han är stor, men som sagt allt beror på hur man jämför.

Jockefoten
2009-01-26, 16:00
http://www.youtube.com/watch?v=FfeK5xvZcDo


Jag tycker nog han är rätt stor.

130kg finsk sisu
2009-01-26, 16:06
vältränad JA. Grov nej!

Sacke
2009-01-26, 17:32
Ja, ingen på mitt gym är nog lika stor som han.

747
2009-01-26, 17:44
Verkar som man måste vara tjock för att imponera på styrkelyftarna.

Dan S
2009-01-26, 17:46
Till folk som säger att han inte är grov, hur tänker ni? Bara för ni är grövre eller har sett grövre innebär de ju inte att han inte är grov.

Klart han är stor, killen är större än större delen av dom som tränar också, men visst finns de större. *screwy*

pwnyou
2009-01-26, 17:51
Att säga att en stor kille inte är stor för att det finns större är nästan som att säga att Sisu inte är stark bara för att det finns starkare.

Just sayin'

Jorgen
2009-01-26, 17:53
Till folk som säger att han inte är grov, hur tänker ni? Bara för ni är grövre eller har sett grövre innebär de ju inte att han inte är grov.

Klart han är stor, killen är större än större delen av dom som tränar också, men visst finns de större. *screwy*

Vad är rätt och vad är fel i denna frågan?

Jorgen
2009-01-26, 17:53
Nej, jag tycker inte att han är stor.

L-Sami
2009-01-26, 17:55
Han är väl ganska lång och har stora armar och pectoralis muskler. Nån som har sett hans ben som utgör stor del av kroppens muskelmassa?
Han hamnar i kategorin discobyggare och om han är stor där så svar, ja!

Så titeln borde vara är Vin Diesel en stor discobyggare? För att det är orättvist att jämföra honom med en som inte tränar och en som tränar hela kroppen lika mycket.

130kg finsk sisu
2009-01-26, 18:10
Verkar som man måste vara tjock för att imponera på styrkelyftarna.
Vadå? Jag menar jag kan lätt i Vasa stad där det bor 60000 invånare hitta 50 pers som har lika mycket massa vid samma body fat. Jiiiiisess, var och varannan bondlurk har de där armarna...

130kg finsk sisu
2009-01-26, 18:12
Att säga att en stor kille inte är stor för att det finns större är nästan som att säga att Sisu inte är stark bara för att det finns starkare.

Just sayin'

Finns det nån starkare?:thumbup:

saab900
2009-01-26, 19:17
Han väger 100 kilo hård. Jag har mycket svårt att tänka mig att den genomsnittliga vuxne mannen väger 100 hård. Alltså är han inte liten eller medelstor, han är stor. Det säger jag utan att ha sett hans ben.

Wille005
2009-01-26, 19:33
Efter viss fundering vade jag Ja! Han är helt klart större än folk man brukar hoppa in i på stan. Krävs några år av träning för att få en sån kraftig stomme. :D

tntballe
2009-01-26, 19:41
vältränad JA. Grov nej!

Säker på att han tar 13*115 i böj?

Förutom att skämta så vill jag göra så här.
+1

Braavo
2009-01-26, 19:45
Killen är stor och enligt min mening har han en idealöverkropp, uttalar mig inte om benen.

von huff
2009-01-26, 19:48
Han är väl ganska lång och har stora armar och pectoralis muskler. Nån som har sett hans ben som utgör stor del av kroppens muskelmassa?
Han hamnar i kategorin discobyggare och om han är stor där så svar, ja!

Så titeln borde vara är Vin Diesel en stor discobyggare? För att det är orättvist att jämföra honom med en som inte tränar och en som tränar hela kroppen lika mycket.

Man behöver väl inte sen någons ben för att säjja om den är grov eller ej? För mig betyder grov inte alltid att man är tränad det finns ju många som är naturgrova ochså och aldrig har lyft en vikt.

Mescreant
2009-01-26, 19:49
Ja. Muskulös, snygg fysik och adekvat skallform.

Gislason
2009-01-26, 19:53
Eftersom att han är större än vad jag är så ja, han är stor, liksom många som postat i tråden.

Men jag har stora förhoppningar om att han kommer vara tämligen liten om ett par år.

stridis
2009-01-26, 19:56
Vadå? Jag menar jag kan lätt i Vasa stad där det bor 60000 invånare hitta 50 pers som har lika mycket massa vid samma body fat. Jiiiiisess, var och varannan bondlurk har de där armarna...

För att använda sig av en liknelse: man behöver inte lärt sig gammalgrekiska som 3-åring för att kvalificera sig för Mensa.

Vem vet, Allans byggjobbare kanske har fått jobb i Vasa?:D

L-Sami
2009-01-26, 20:14
Man behöver väl inte sen någons ben för att säjja om den är grov eller ej? För mig betyder grov inte alltid att man är tränad det finns ju många som är naturgrova ochså och aldrig har lyft en vikt.

Jag föredrar att se helheten, man kan inte enligt mig vara stor om man har bara stor överkropp, vissa tycker att man är stor, grov, vältränad, biff när man har en stor bicepsmuskel (som i den där bilden syns endast armar och delts), men jag är inte en sån och tycker inte så. Ger hellre cred till de som kämpar med utveckla en komplett fysik.

von huff
2009-01-26, 20:29
Jag föredrar att se helheten, man kan inte enligt mig vara stor om man har bara stor överkropp, vissa tycker att man är stor, grov, vältränad, biff när man har en stor bicepsmuskel (som i den där bilden syns endast armar och delts), men jag är inte en sån och tycker inte så. Ger hellre cred till de som kämpar med utveckla en komplett fysik.

Visst jag förstår vad du menar:)Jag menade bara att om jag möter en person på gatan så kan man lätt säjja om han är grov eller inte om han nu inte råkar ha riktigt tjocka vinterkläder på sig fast det hör iofs inte hit

Godfella
2009-01-26, 20:40
To the public eye ? Ja, det är han.

Jacksatan
2009-01-26, 22:50
Det är klart han är grov, om man jämför med vanligt folk.
Är en spelare i allsvenskan en bra fotbollsspelare? Ja, det är klart han är, han har troligen varit bäst i alla sina ungdomslag ända upp dit. Sen spelar det ingen roll att Zlatan kan dribbla honom bak o fram alla dar i veckan.
Ställ FinskSisu bredvid Martin Källström och han ser ut som en mullig korvgubbe som inte sett en vikt i hela sitt liv. Man kan alltid jämföra med extremer, men syftet med en sån här tråd är väl att jämföra med tja säg en average Joe på gymmet, och ja - då är Diesel grov.

130kg finsk sisu
2009-01-26, 23:07
har jag jacksatan eller nån överhuvudtaget sagt att jag är grov? Jag ser ut som en mullig korvgubbe oavsett vem som står brevid.

Sacke
2009-01-26, 23:43
har jag jacksatan eller nån överhuvudtaget sagt att jag är grov? Jag ser ut som en mullig korvgubbe oavsett vem som står brevid.

inte på din avatarbild.

Fetknoppen
2009-01-27, 00:39
Är ganska tveksam till det. Enligt en artikel på menshealth så väger han 220 lbs och är 190 cm lång.. i betydligt bättre form. Dom må vara större men Vin Diesel är stor.

Men om man är 190cm lång så väger man ju 100kg vältränad utan att träna. 190cm är ju ungefär hur långt som helst...herregud, han är ju som en basketspelare:) Jag vet hur många normala gymtränande som helst som inte ens satsar hårt och som väger ca 100kg.

Fetknoppen
2009-01-27, 00:42
Sjysst verklighetsuppfattning :thumbup:

Jag kan väl säkert knalla runt en kvart här i Västerås och hitta några grabbar som är större än Vin Diesel utan att vara feta, men jag tycker inte att det är relevant, eftersom jag ser även dessa grabbar som "stora".

Han är en bit från mitten på normalfördelningskurvan, så han är stor. Du kan knappast påstå att du hittar lika många personer i Piteå av hans storlek eller större i samma bf% som antalet mindre personer du hittar.

Jag är helt ärlig när jag säger att det i min hemstad finns väldigt många killar som är lika stora/små som honom utan att satsa hårt på byggning. Att väga 100kg i bra form när man är 190cm lång är verkligen inte särdeles mycket. En kille som är 173cm lång och väger 100kg vältränad är i mina ögon ganska grov, men absolut inte när man ser ut som spindelmannen och är 190cm lång:)

Saft und Kraft
2009-01-27, 00:57
Sanslöst festlig tråd.

Dock läger ju kameran på 5 kilo...

I ärlighetens namn tycker jag dock att stora personer ser mycket större ut i verkligheten än på bild.

Detta stämmer mycket väl. Är du liten kanske kameran lägger på en del men är du stor kan du se direkt smal ut i jämförelse.

Ingen som helst skillnad i form där inte.

Detta är uttalande är mycket talande, mer så än tilltalande. Yo, för vissa kanske en björn mest uppfattas som luden, för andra grov.

Vad är egentligen syftet med den här diskussionen?

Ja just det?

Bilderna ger ingen referens hur stora och mycket muskler dessa herrar har.

Jo, de har faktiskt lite muskler för er som undrar.

Sjysst verklighetsuppfattning :thumbup:

Ja, hanses verklighetsuppfattning är högst verklig. Och väldigt lämplig också faktiskt.

Är ganska tveksam till det. Enligt en artikel på menshealth så väger han 220 lbs och är 190 cm lång.. i betydligt bättre form. Dom må vara större men Vin Diesel är stor.

Lite smålång är han allt jämförelsevis sådär...

Till folk som säger att han inte är grov, hur tänker ni? Bara för ni är grövre eller har sett grövre innebär de ju inte att han inte är grov.

Klart han är stor, killen är större än större delen av dom som tränar också, men visst finns de större. *screwy*

Men detta beror klart på perspektivet. Barnen i årskurs sex kanske uppfattades som stora när man började skolan. En person kan inte gå utom sig själv i objektivitetens namn. Eller är tråden en koan som går ut på att man ska svara efter hur gamle Siddharta skulle svarat.

Ställ FinskSisu bredvid Martin Källström och han ser ut som en mullig korvgubbe som inte sett en vikt i hela sitt liv.

Om man tycker att Sisu inte ser ut att ha rört en vikt ever, är antingen ens syn eller varseblivningsförmåga kraftigt lidande. Men visst, pöbeln kanske inte begriper särskilt mycket.

saab900
2009-01-27, 01:02
Jag är helt ärlig när jag säger att det i min hemstad finns väldigt många killar som är lika stora/små som honom utan att satsa hårt på byggning. Att väga 100kg i bra form när man är 190cm lång är verkligen inte särdeles mycket. En kille som är 173cm lång och väger 100kg vältränad är i mina ögon ganska grov, men absolut inte när man ser ut som spindelmannen och är 190cm lång:)

:laugh:

Men herregud, vi är visst lite hemmablinda nu va? Jag har stor respekt för duktiga lyftare och dylikt, och om jag inte är helt tappad bakom en vagn är du en av de bästa i Sverige, men i det här fallet kan jag bara inte gå med på detta.

Frågan är om killen är stor.

* Stor är han om han är i den högra änden av en normalfördelningskurva av vad män väger i bra form. Det är han. Kurvan omfattar alltså ALLA män i ska vi säga åldern 18-45 i I-länder, inte bara från Piteå, home of the freaks ? ;)

* Medellängden för män i Sverige är 183 cm. Alltså är han längre än medel. Om man tar formeln längden i cm - 100 = vikten i kg så får man 83 kg på en medellång Svensson i bra form. Vi som lever i verkligheten inser att det stora flertalet män i Sverige inte når uppfyller den formeln i bra fom. Titta på alla lönnfeta män på gatan. Du får ju dra bort tio- femton kilo på de flesta för att de ska vara i Vin Diesel(tm)- form, och då jävlar blir det inga direkt imponerande kroppsvikter. Vin ligger ju 10 kilo plus på detta, och om han nu har såna stickor till ben som någon sa innebär det en mycket bra överkropp istället.

Och det kanske är för att jag är en speta, men jag tycker verkligen inte att Vin Diesel(tm) ser ut som Spindelmannen. Ditt exempel på 100 kg hård på 173 cm tvivlar jag på att ens 0,5 % av Sveriges män sitter på. Det är inte varje dag jag stöter på någon som eventuellt kvalar in där.

Mitt resonemang bygger på att för att någon ska vara stor så ska han rent krasst också vara större i hård form än medelsvensson i hård form, eller högre BMI om man så vill.

Och ditt resonemang bygger på att han inte är stor efterom du kan plocka fram drösvis, en majoritet? med grabbar i Piteå som dwarfar honom? Jag är nästan nyfiken på att hälsa på min kusin i Piteå för att göra en liten empirisk undersökning och se om det verkligen stämmer, och i så fall är helt enkelt Piteås befolkning inte representativ för resten av Sveriges befolkning. Och så kanske du kan lära mig böja ordentligt så jag har större ben än Vin diesel om några år i alla fall? :)

Fetknoppen
2009-01-27, 01:25
:laugh:

Men herregud, vi är visst lite hemmablinda nu va? Jag har stor respekt för duktiga lyftare och dylikt, och om jag inte är helt tappad bakom en vagn är du en av de bästa i Sverige, men i det här fallet kan jag bara inte gå med på detta.

Frågan är om killen är stor.

* Stor är han om han är i den högra änden av en normalfördelningskurva av vad män väger i bra form. Det är han. Kurvan omfattar alltså ALLA män i ska vi säga åldern 18-45 i I-länder, inte bara från Piteå, home of the freaks ? ;)

* Medellängden för män i Sverige är 183 cm. Alltså är han längre än medel. Om man tar formeln längden i cm - 100 = vikten i kg så får man 83 kg på en medellång Svensson i bra form. Vi som lever i verkligheten inser att det stora flertalet män i Sverige inte når uppfyller den formeln i bra fom. Titta på alla lönnfeta män på gatan. Du får ju dra bort tio- femton kilo på de flesta för att de ska vara i Vin Diesel(tm)- form, och då jävlar blir det inga direkt imponerande kroppsvikter. Vin ligger ju 10 kilo plus på detta, och om han nu har såna stickor till ben som någon sa innebär det en mycket bra överkropp istället.

Och det kanske är för att jag är en speta, men jag tycker verkligen inte att Vin Diesel(tm) ser ut som Spindelmannen. Ditt exempel på 100 kg hård på 173 cm tvivlar jag på att ens 0,5 % av Sveriges män sitter på. Det är inte varje dag jag stöter på någon som eventuellt kvalar in där.

Mitt resonemang bygger på att för att någon ska vara stor så ska han rent krasst också vara större i hård form än medelsvensson i hård form, eller högre BMI om man så vill.

Och ditt resonemang bygger på att han inte är stor efterom du kan plocka fram drösvis, en majoritet? med grabbar i Piteå som dwarfar honom? Jag är nästan nyfiken på att hälsa på min kusin i Piteå för att göra en liten empirisk undersökning och se om det verkligen stämmer, och i så fall är helt enkelt Piteås befolkning inte representativ för resten av Sveriges befolkning. Och så kanske du kan lära mig böja ordentligt så jag har större ben än Vin diesel om några år i alla fall? :)

Jag är väl bekant med normalfördelningskurvan. Och visst, om du vill använda dig av den och göra en jämförelse mot normala män i Sverige så har du rätt. Ska vi använda den mallen så kan också sägas att 80kg i bänkpress är mycket, till och med väldigt mycket eftersom den normala svenska mannen gör ca 50kg i bänkpress. Frågan är om du tycker att 80kg är mycket i bänkpress själv?

Mitt antagande var att vi skulle avgöra om han var stor i föhållande till dem som styrketränar i Sverige, eftersom han kanske styrketränar själv i någon omfattning. Vid en jämförelse med dem som tränar seriöst anser jag inte att han är stor.

Naturligtvis kan mina referensramar vara lite konstiga eftersom jag tränat styrkelyft i mer än 20 år och tävlat på hög nationell och internationell nivå. Jag kanske har blivit lite skadad av detta. När jag var 15 år och tunn och nybörjare i sporten så tyckte jag att alla som vägde 90kg var stora. Jag ansåg till och med att 90kg skulle vara något av ett slutmål för mig själv. Så blev det inte och mycket förändras genom åren:)

Detta förändrar dock inte det faktum att 100kg någorlunda vältränade muskler fördelat över en ca 190cm lång kropp inte är något som kan kallas stort.

Jag minns när jag 16 år gammal såg en av Piteås största kroppsbyggare. Jag tyckte att han var enorm. Med tiden tycktes han krympa och när jag var 18 år var han inte så sjukt stor längre i mina ögon. Han vägde dock ca 100kg i bra tävlingsform och 120 kg däremellan. Samtidigt dök det upp en annan karl i stan som tränat hårt och seriöst i hela sitt liv, först styrkelyft och sedan kroppsbyggning. Vi kan väl nöja oss med att bara konstatera att han senare straffades för sin kontakt med olagliga substanser. Denne person var dock fler nummer större, ja väldigt mycket större. Tränade press bakom nacken med fri stång på 200kg och gjorde 370kg i både knäböj och marklyft. Han vägde en bit över 160kg med tydligt synliga magrutor och var ca 190cm lång. Efter att ha tittat på honom en stund blev kroppsbyggaren från Piteå en helt vanlig människa i mina ögon:)

Mantus
2009-01-27, 01:44
:laugh:

* Medellängden för män i Sverige är 183 cm.

Nej, var har du fått de siffrorna ifrån? Luften?

http://www.scb.se/templates/tableOrChart____47966.asp

quality
2009-01-27, 05:36
Detta förändrar dock inte det faktum att 100kg någorlunda vältränade muskler fördelat över en ca 190cm lång kropp inte är något som kan kallas stort.



Ordet "stor" är självklart svårt att definiera men hur kan man tycka att en 190 cm vältränad människa som väger 100 kg inte är stor??!!

saab900
2009-01-27, 09:03
Nej, var har du fått de siffrorna ifrån? Luften?

http://www.scb.se/templates/tableOrChart____47966.asp

Nej, inte taget ur luften, men jag går med på att dina siffror är mer korrekta. Mina siffror tog jag ur huvudet och har nu återbekräftat dem. De avser tyvärr medellängden på svenskfödda män från mönstringen, vilket kanske inte kan ses representativt då medellängden dels ökat under 1900- talet, således skulle män äldre än 18 år dra ned medellängden om de räknas in, och dels är invandrares medellängd kortare än svenskföddas.

Är vi ändå inne på statisktik kan vi också nämna att i din länk står det att männen själva fick uppge längd och vikt, vilket väl kan vara en nog så betydande felkälla, men då mer så att medellängden är något kortare med ffa att medelvikten kanske är något högre i verkligheten. Skulle en undersökning av penislängd genomföras enligt samma metod skulle den väl hamna på 20 cm :)

victor_n
2009-01-27, 10:14
Dom här trådarna failar så hårt, finns inga grova människor i världen.
För dom ända som får va det måsta ha kula och tävla SL:smash:

Ja han har en stor och vältränad överkropp dom som tycket annat har en så skev verklighetsuppfattning att jag lider med dom*screwy*

Nitrometan
2009-01-27, 10:26
vältränad JA. Grov nej!
Instämmer. Vältränad fysik.

Men inte stor eller grov.

kavalen
2009-01-27, 10:33
Men storlek tar väl inte hänsyn till vad som orsakar densamma! Storlek=volym, men vad volymen består av spelar väl ingen roll, eller hur. Det finns enormt stora sumobrottare exempelvis. Sådana som väger flera hundra kg. Dom är stora för att vara människor, men små jämfört med en elefant.

Vin Diesel är däremot absolut inte stor, oavsett hur du vrider och vänder på diskussionen. Det finns säkert hur många som helst i min lilla hemstad, Piteå, som är klart större och minst lika vältränade. Han är helt enkelt en liten kille som ser ut att träna lite då och då för att hålla sig i form, och jag skulle inte tro att han tränar särdeles hårt eftersom han är så tunn.

Vad är egentligen syftet med den här diskussionen?


Kan inte annat än hålla med, han är långt ifrån stor snarare rippad vilket gör alla så exalterade bara för att det "syns".

Fimstjärna som är stor, Arnold han är/var stor, men Vin diesel hahahaha, skämta vidare.

Elfsberg
2009-01-27, 10:52
Grov utav helvete skulle jag säga.

Jay-Z
2009-01-27, 10:53
Mitt antagande var att vi skulle avgöra om han var stor i föhållande till dem som styrketränar i Sverige, eftersom han kanske styrketränar själv i någon omfattning.

Men det är han ju, så är det ju bara.

Jag har en god uppfattning om hur ungefär 95 % av de som styrketränar i Sverige ser ut. Och inte är det som Vin Diesel.

Runt 1 miljon räknas som styrketränande i Sverige. You do the math.

King Grub
2009-01-27, 10:56
Detta förändrar dock inte det faktum att 100kg någorlunda vältränade muskler fördelat över en ca 190cm lång kropp inte är något som kan kallas stort.

Fullständigt verklighetsfrämmande uttalande.

Cerberus
2009-01-27, 11:15
ja han är rätt stor tycker jag. Om man inte tycker det är man rätt byggar/sl-skadad tror jag..

å andra sidan är det få som är vältränade, mer normala/feta människor än vältränade iaf.

Brooklyn
2009-01-27, 11:26
ja han är rätt stor tycker jag. Om man inte tycker det är man rätt byggar/sl-skadad tror jag..

å andra sidan är det få som är vältränade, mer normala/feta människor än vältränade iaf.

kan inte annat än att hålla med.

delta_mats
2009-01-27, 11:34
Om vikten på 220 lbs stämmer och att han är i bra form så skulle jag säga att han är rätt stor, inte stor men hyffsat stor. Större än majoriteten av alla som tränar på gym.

Fetknoppen
2009-01-27, 12:08
Större än majoriteten av alla som tränar på gym.

Inget kan få mig att tycka att han är stor, men mer tragiskt är dock att majoriteten av alla dem som tränar inte lyckas bli stor, eftersom de är mindre än herr Diesel. Som exempel kan nämnas att jag känner en kille som arbetar som fystränare i beachvolleyboll. Han är strax över 190cm lång och har magrutor. Han väger också 95kg och är i mina ögon riktigt smal och gänglig. Ja han ser faktiskt ut som volleybollspelare brukar göra. I den här tråden skulle han troligtvis definieras som en grov kille av många av läsarna...

Yankeee
2009-01-27, 12:10
Inget kan få mig att tycka att han är stor, men mer tragiskt är dock att majoriteten av alla dem som tränar inte lyckas bli stor, eftersom de är mindre än herr Diesel. Som exempel kan nämnas att jag känner en kille som arbetar som fystränare i beachvolleyboll. Han är strax över 190cm lång och har magrutor. Han väger också 95kg och är i mina ögon riktigt smal och gänglig. Ja han ser faktiskt ut som volleybollspelare brukar göra. I den här tråden skulle han troligtvis definieras som en grov kille av många av läsarna...

Ah, du känner en kille. Det avgör saken.

Fetknoppen
2009-01-27, 12:12
Fullständigt verklighetsfrämmande uttalande.

Nej det skulle jag inte vilja påstå. Var och varannan hockeyspelare väger ju mellan 90 och 100kg trots att de bara styrketränar för att bli bättre på sin idrott. Ingen av dem tränar med ett uttalat syfte att bli stora, men ändå tycker många här att ett snöre på 190cm med lite magrutor är en stor kille. Om referensramarna är lika snäva åt det andra hållet så är ju en 175cm lång kille som väger 70kg helt plötsligt liten:)

Floddan
2009-01-27, 12:19
100kg är inte så mycket, särskilt inte om man är nästan 2 meter.

Nitrometan
2009-01-27, 12:24
100kg är inte så mycket, särskilt inte om man är nästan 2 meter.
Nä. Han Magnus i "Let's Dance" är ju kring 2 meter och väger nästan 150 kg. Han är stor.

Floddan
2009-01-27, 12:28
Nä. Han Magnus i "Let's Dance" är ju kring 2 meter och väger nästan 150 kg. Han är stor.

Han är rätt stor, 50 kg gör mycket. Jag minns att klasskamraterna som var runt 2 meter vägde runt 100 kg när jag gick på gymnasiet och dom var inte särskilt stora, mest långa.

Scratch89
2009-01-27, 12:37
Om man är 10 cm kortare och har 10 kg mindre fett så blir man större än dina långa klasskompisar.

Floddan
2009-01-27, 12:49
Om man är 10 cm kortare och har 10 kg mindre fett så blir man större än dina långa klasskompisar.

Ja det är klart, men dom var ju typ 17 år gamla och spelade kanske badminton. Hur som helst.

mangs
2009-01-27, 13:06
Tränade press bakom nacken med fri stång på 200kg och gjorde 370kg i både knäböj och marklyft. Han vägde en bit över 160kg med tydligt synliga magrutor och var ca 190cm lång.


Vem är detta? Med dessa stats borde det vara någon som man känner till, eller? Det hör ju inte till vardalgigheterna att ens de som är SL-mästare lyfter dessa vikter och då i en form med magrutor.

victor_n
2009-01-27, 13:07
Inget kan få mig att tycka att han är stor, men mer tragiskt är dock att majoriteten av alla dem som tränar inte lyckas bli stor, eftersom de är mindre än herr Diesel. Som exempel kan nämnas att jag känner en kille som arbetar som fystränare i beachvolleyboll. Han är strax över 190cm lång och har magrutor. Han väger också 95kg och är i mina ögon riktigt smal och gänglig. Ja han ser faktiskt ut som volleybollspelare brukar göra. I den här tråden skulle han troligtvis definieras som en grov kille av många av läsarna...

tragiskt är allt jag kan säga... har du någonsin tänk på att många inte vill bli bodybuilder stor eller SLtjock? för många kanske en "fitness" i dina ögon spinkig fysik allt dom vill få ut av sin träning. Så kom inte och säg att folk inte lyckas för det har du inte huvud till verkar det som*screwy*

Nitrometan
2009-01-27, 14:15
Om man är 10 cm kortare och har 10 kg mindre fett så blir man större än dina långa klasskompisar.
Hur kan man bli större av att bli kortare och lättare?

Vem är detta? Med dessa stats borde det vara någon som man känner till, eller? Det hör ju inte till vardalgigheterna att ens de som är SL-mästare lyfter dessa vikter och då i en form med magrutor.
Thomas Stenlund. Han började väl hänga med kriminella bikers och åkte in och ut i fängelse senare har jag för mig.
1988 Men's Powerlifting World Championships, Perth, Australia
125+ kg
1 O.D. Wilson usa 422.5 217.5 372.5 1012.5
2 Thomas Stenlund swe 350.0 215.0 350.0 915.0
3 Rudy Kuster ger 340.0 185.0 377.5 902.5

O.D. Wilson dwarfade förresten herr Stenlund rätt rejält.

Brian The Family Dog
2009-01-27, 14:22
Enligt IMDB så är Vin Diesel 183 cm

http://www.imdb.com/name/nm0004874/bio

Sluttjatat !

Hemi
2009-01-27, 15:26
Är det bara för att han är skådis som han inte är stor? Hade han varit [okänd] medlem här på träningsforumet hade han nog fått beröm, även för storleken.

Fetknoppen
2009-01-27, 15:43
tragiskt är allt jag kan säga... har du någonsin tänk på att många inte vill bli bodybuilder stor eller SLtjock? för många kanske en "fitness" i dina ögon spinkig fysik allt dom vill få ut av sin träning. Så kom inte och säg att folk inte lyckas för det har du inte huvud till verkar det som*screwy*

Men herregud, det handlar ju inte om vad folk vill och inte vill bli! Tråden handlade ju om huruvida Vin Diesel var stor eller inte. Folk har olika åsikter om detta och min åsikt är att han absolut inte är stor. Om folk vill bli tjock eller inte hör över huvud taget inte hit.

jwzrd
2009-01-27, 15:46
Om man är 10 cm kortare och har 10 kg mindre fett så blir man större än dina långa klasskompisar.

Nej man är mindre. Men möjligen har man en snyggare fysik för den som är lagd åt det muskelbundna hållet.

Fetknoppen
2009-01-27, 15:46
Bör kanske tillägga att för mig spelar det ingen roll vad folk tycker. Om någon med bestämdhet hävdar att Henrik Larsson är stor så får de gärna tycka så, även om han i mina ögon är helt normal i alla avseenden förutom när det gäller talangen för fotboll.

130kg finsk sisu
2009-01-27, 15:52
För att klargöra min ståndpunkt i denna fråga så tycker jag inte att man är grov om man har en kalaskula som ganska många SLare har.
Men jag håller med lite vad Fetknoppen skrivit här. I de flesta hockeylag i europa finns det 6-7 spelare som är 183-190cm långa och väger 95-110kg. I NHL är dessa spelare 10-15 i varje lag. Ingen i världen skulle väl kalla dessa varelser för grova? Kanske nån av de största fighters i NHL men ingen av de andra. Många fotbollsmålvakter och nån back har även dessa mått med samma fett%. Är då dessa grova oxå? Eller är det för att deras muskler inte ligger i biccarna?
Van Diesel är mycket vältränad i mina ögon men absolut inte grov. Grov är när man ser nån och tänker "fi fan vilka armar/ben" eller nåt liknande. Som t.ex mr.Pirre här på brädan. Han är grov.

ryss
2009-01-27, 16:02
Jag tycker han är rätt stor, men när man var mindre såg man ju hans som SuPeR_BifFeN. Tycker fortfarande han har en schysst fysik på något sätt, kan vara hans skådespeleri som lurar en :p

130kg finsk sisu
2009-01-27, 16:16
Jag tycker han är rätt stor, men när man var mindre såg man ju hans som SuPeR_BifFeN. Tycker fortfarande han har en schysst fysik på något sätt, kan vara hans skådespeleri som lurar en :p

Tror ingen förnekar att han skulle vara vältränad och ha en sngg fysik. Nu diskuterar vi ordet "grov" och dess betydelse i var mans ögon!*drool*:confused:

Hemi
2009-01-27, 16:42
Jag tycker han är rätt stor, men när man var mindre såg man ju hans som SuPeR_BifFeN. Tycker fortfarande han har en schysst fysik på något sätt, kan vara hans skådespeleri som lurar en :p

Det ar iofs alltid en bra poang, det sminkas, belyses, placeras, skadespelas och efterarbetas i dator sa mycket pa film att Hollywoodeperterna skulle kunna fa Arne Weise att se grov ut. Det tar lang tid att fa till en scen dar hjalten drar av sig trojan och skall se dominant ut. Kalla det ljug om ni vill.

Dan S
2009-01-27, 18:20
Vad är rätt och vad är fel i denna frågan?

Ursäkta?


Jag menar hur ni tänker eftersom ni inte ser honom som grov, det var INTE en retorisk fråga dvs.

Dan S
2009-01-27, 18:27
Tränade press bakom nacken med fri stång på 200kg och gjorde 370kg i både knäböj och marklyft. Han vägde en bit över 160kg med tydligt synliga magrutor och var ca 190cm lång.


Det där låter som stora överdrivningar då inte ens mariuzs pudzianowski lyfter 200 fri press bakom nacke.

saab900
2009-01-27, 18:34
Nej Fetknoppen, du och jag får väl enas om att ingen av oss har rätt hrlt enkelt, det är ju våra uppfattningar det handlar om. Som lite kuriosa så vägde Oldenberg? (Plexus i Gladiatorerna) 100 kg på 175 cm när programmen spelades in. Och han vann väl BB-SM? En sådan fysik måste väl anses som mycket ovanlig.

Pudzianovski
2009-01-27, 18:35
Det där låter som stora överdrivningar då inte ens mariuzs pudzianowski lyfter 200 fri press bakom nacke.

Är han starkast i världen på det eller? knappast. Det finns och har funnits starkare personer än honom i press bakom nacken.

Se t.ex.: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=125240


Jag tycker Vin Diesel är ganska stor.

Jorgen
2009-01-27, 18:37
Jag menar hur ni tänker eftersom ni inte ser honom som grov, det var INTE en retorisk fråga dvs.
Enligt mina preferenser så anser jag inte att han har tillräckligt med muskelmassa för att kallas grov.

Det där låter som stora överdrivningar då inte ens mariuzs pudzianowski lyfter 200 fri press bakom nacke.

Har för mig att Hoa-Hoa har gjort det.

von huff
2009-01-27, 18:40
Har för mig att Arne Persson har pressat 100kg med fri stång bakom nacken, det säjjer rätt mycket om hur stor man måste vara för 200kg:)2xPersson

Pudzianovski
2009-01-27, 18:42
Har för mig att Arne Persson har pressat 100kg med fri stång bakom nacken, det säjjer rätt mycket om hur stor man måste vara för 200kg:)2xPersson

Man måste vara stark också. ;)

von huff
2009-01-27, 18:44
Man måste vara stark också. ;)

Man blir skrajj av själva tanken...

Diggler
2009-01-27, 18:59
Är han starkast i världen på det eller? knappast. Det finns och har funnits starkare personer än honom i press bakom nacken.

stor.

att kicka upp den är knappast att pressa. håller med dig ändå, vill bara va obstinat.

Nitrometan
2009-01-27, 19:03
Det där låter som stora överdrivningar då inte ens mariuzs pudzianowski lyfter 200 fri press bakom nacke.
Joe Onosai gjorde det på WSM en gång. Savickas kan säkert göra det, han har ju gjort 210 kg i stockpress.

von huff
2009-01-27, 19:06
vem vet, kanske ölobrännvin ochså klarar det i dagsläget:bpump:

actiwe
2009-01-27, 19:07
Ja, han är stor

130kg finsk sisu
2009-01-27, 19:14
mariuzs pudzianowski är knappast top-10 i världen i råstyrkeövningar såsom marklyft,knäböj,bänkpress, militärpress osv. Men har mångsidig så i långa loppet i strongman där uthållighet, teknik och styrka är kombinerat så är han klart bäst/starkast!

Janne69
2009-01-27, 19:15
Är Vin Diesel stor?

Referensramar!

Om man är en vanlig man på 70-80kg så borde han framstå som skräckinjagande stor.
Är man styrkelyftare/bodybuilder som tränat i halva livet och väger in på +120kg så torde han framstå som en liten plutt.
Eftersom det finns flest människor i kategori 1 så kan man fastslå att han är stor i de flestas ögon, vilket pollen visar.
Människor som tillhör kategori 2 är därmed att betrakta som gigantiska.

drakfelt
2009-01-27, 19:20
Är Vin Diesel stor?

Referensramar!

Om man är en vanlig man på 70-80kg så borde han framstå som skräckinjagande stor.
Är man styrkelyftare/bodybuilder som tränat i halva livet och väger in på +120kg så torde han framstå som en liten plutt.
Eftersom det finns flest människor i kategori 1 så kan man fastslå att han är stor i de flestas ögon, vilket pollen visar.
Människor som tillhör kategori 2 är därmed att betrakta som gigantiska.

bra skrivit, STOR +1 på det!

Arf Pingvin
2009-01-27, 19:50
Du har fel. Nästan alla vuxna män väger 100kg i bra form.

Det är skillnad på män och män. Riktiga män väger tresiffrigt :cool: Och är över 190 :cool: Fast fetknoppen tycker man är lite spetig *cry*

Fetknoppen
2009-01-27, 20:06
Det där låter som stora överdrivningar då inte ens mariuzs pudzianowski lyfter 200 fri press bakom nacke.

Låter och låter...jag har sett honom träna med egna ögon så jag vet, och rent muskulärt var han faktiskt större än Pudzianowski, hur otroligt det än låter.

130kg finsk sisu
2009-01-27, 20:07
Mats Sundin är 193cm och väger 105kg. Är han grov?

Fetknoppen
2009-01-27, 20:11
Thomas Stenlund. Han började väl hänga med kriminella bikers och åkte in och ut i fängelse senare har jag för mig.


O.D. Wilson dwarfade förresten herr Stenlund rätt rejält.

Jo så var det. Han fick problem med rättvisan och har blivit dömd för både det ena och det andra efter sin lyftarkarriär. Jag tror att de allra flesta som sett honom minns utseendet för resten av livet. Axlarna var som medicinbollar och bröstkorgen och armarna slår det mesta. Han dök upp på ett seminarium i Piteå där proffsbyggaren Gary Strydom skulle föreläsa. Gary var nära att tappa hakan när Stenlund dök upp och det råder inga som helst tvivel om att Stenlund var några nummer större. Jag vet att han vägde över 160kg med tydligt synliga magrutor. Tror vågen stannade på 162kg, fördelat över ca 185cm.

Fetknoppen
2009-01-27, 20:14
Nej Fetknoppen, du och jag får väl enas om att ingen av oss har rätt hrlt enkelt, det är ju våra uppfattningar det handlar om. Som lite kuriosa så vägde Oldenberg? (Plexus i Gladiatorerna) 100 kg på 175 cm när programmen spelades in. Och han vann väl BB-SM? En sådan fysik måste väl anses som mycket ovanlig.

Jodå, det är en stor fysik, men framför allt vältränad:) Min uppfattning påverkas helt klart av att jag sett några enormt stora människor genom åren. Vissa har varit helt osannolikt stora, och väldigt starka.

fåret
2009-01-27, 20:17
allting är relativt, men en sak är säker: han är inte liten! röstade självklart JA

ryss
2009-01-27, 20:40
Mats Sundin är 193cm och väger 105kg. Är han grov?

Sisu, gud som du snöat in dig på grovhet nudå :D Nu var det ju så att frågan var om han var STOR inte GROV:devil:

130kg finsk sisu
2009-01-27, 20:48
aj satan jag har faktiskt läst fel hela tiden. Trodde det stod grov, hahahahahahhahaha, Nåväl grov är han absolut inte, stor? Nja inte är han stor heller. Men närmare stor än grov. :)

747
2009-01-27, 22:16
Tror inte mats sundin har någon strandform precis. Hockeyspelare brukar va tjocksmala.

130kg finsk sisu
2009-01-27, 23:10
herregud, tror inte många av elithockeyspelarna har över 12 i fettprocent. Tro mej, min brorsa hade en av de högsta då han lirade i u20 landslaget och då hade han 13% på 92kg.

the_cube
2009-01-27, 23:13
Mats Sundin är en stor jävel. Skulle säga att en person på 1.92 på 105-110kg är större än en kille på 1.70 och 95 kg. Ser helt enkelt mkt större ut. Att vara stor är inte att vara bred.

ceejay
2009-01-27, 23:16
svårt att säga på bild egentligen, han ser stor ut, men hur ser måtten ut i verkligheten?

Mantus
2009-01-28, 00:20
Nej, det tycker jag inte. Lång är han visserligen men särskilt bred tycker jag inte han är så the overall impression är väl att jag inte tycker att han ser särdeles stor ut. Armarna såg inte heller ut att vara något speciellt men de kanske var större förr i tiden?

AsTfL
2009-01-28, 00:27
100kg är inte så mycket, särskilt inte om man är nästan 2 meter.
Vad väger mest 100kg dvärg eller hundra kilo basketspelare?

Matsa
2009-01-28, 02:48
Hmm, svårt att bestämma mig för vad jag ska svara. JAG tycker inte att han är speciellt stor, och det finns en hel del både i min bekantskapskrets och där jag tränar som är större. Han har en ganska sjuste fysik dock.

Samtidigt så är han ju faktiskt större än medelpersonen, och de flesta medelsvensson ser honom säkert som någorlunda stor. Han är ju lite större än mig med för den delen, fast å andra sidan är ju jag väldigt liten (även om det finns folk som tycker att jag är stor med).

Är det denna Thomas Stenlund ni pratar om btw?

http://hem.passagen.se/unreal1/fotogalleri/bilder/stenlund22.jpg

sundvall
2009-01-28, 05:11
Men haha... JA, han är stor.

Kwon
2009-01-28, 06:58
Hur lång är han? Han ser ganska lång ut och har synlig massa.

Beror ju helt på vem du frågar. Allt är ju relativt.

Om jag hade varit Dalip, så hade jag nog svarat nej.

Common man (de flesta) hade nog svarat ja.

Hej jag heter Dalip (Kalla mig Dalle eller Great Khali), är 7'4" och väger mer än 420 lbs. Pleased to meet you!
http://us.movies1.yimg.com/movies.yahoo.com/images/hv/photo/movie_pix/paramount_pictures/the_longest_yard/dalip_singh/yardpre3.jpg
http://2.bp.blogspot.com/_TMlQo_69v-0/Ro4sN2JKo-I/AAAAAAAAKFE/8m_Lc6j0Xw4/s400/dalip_singh.jpg
http://www.vinod.com/blog/Article_Images/Dalip.jpg
http://www1.pictures.gi.zimbio.com/CW+Launch+Party+Arrivals+4PJbeoUNP0Tl.jpg
http://daliprana.com/biopic.jpg

grisbil3n
2009-01-28, 07:05
Vad fan äter en sån där? Vad beställer han på Mcdonalds?

dewik
2009-01-28, 09:38
Jo så var det. Han fick problem med rättvisan och har blivit dömd för både det ena och det andra efter sin lyftarkarriär. Jag tror att de allra flesta som sett honom minns utseendet för resten av livet. Axlarna var som medicinbollar och bröstkorgen och armarna slår det mesta. Han dök upp på ett seminarium i Piteå där proffsbyggaren Gary Strydom skulle föreläsa. Gary var nära att tappa hakan när Stenlund dök upp och det råder inga som helst tvivel om att Stenlund var några nummer större. Jag vet att han vägde över 160kg med tydligt synliga magrutor. Tror vågen stannade på 162kg, fördelat över ca 185cm.

Kan intyga både Stenlunds styrka och storlek, har aldrig sett en större byggare/lyftare. Kommer ihåg hur storögda vi var när han lyfte omkring apparater och vikter på gymmet i Piteå.

mangs
2009-01-28, 10:14
Var inte ursprungsfrågan om Vin Disel var stor?

Att vara stor eller grov är väl två skilda saker även om de är närbesläktade.

Jämför man som sagt med eliten i rena styrkeidrotter så är han inte stor men jämför man med vanliga gymtränande, medelsvenssons eller average Joe's så är han ganska stor, inte enorm på något sätt men att väga i en form som är fiiiiiiin så kommer personen att anses som stor av den stora massan. Kollar man i denna tråden så ser man ju direkt att de som dagarna i ända hänger i styrkelokalen tillsammans med byggarLeffe på 140kilo och hans ännu större kompisar tycker att Vin Disel är liten relativt dem.

Som det redan påpekats så måste man ha en referens för att avgöra. Tex är alla människor jävligt små jämfört med en Gorilla eller varför inte en elefant.

Sedan att en 110-kilos hockeyspelare inte anses som stor och grov av den stora massan tror jag inte ett dugg på.

För många anses en person som väger 80-90kg i bra form vara stor/grov, jag håller inte med men frågar man random nisse så blir nog svaret ett ja.

Damien Thorne
2009-01-28, 11:24
Mats Sundin är 193cm och väger 105kg. Är han grov?

Jag har redan svarat på vilka som är grov/stor.

Jag väger 75kg och är 167cm. Alla som är större än mig är stor :naughty:

jwzrd
2009-01-28, 11:33
Är Vin Diesel stor?

Referensramar!

Om man är en vanlig man på 70-80kg så borde han framstå som skräckinjagande stor.
Är man styrkelyftare/bodybuilder som tränat i halva livet och väger in på +120kg så torde han framstå som en liten plutt.
Eftersom det finns flest människor i kategori 1 så kan man fastslå att han är stor i de flestas ögon, vilket pollen visar.
Människor som tillhör kategori 2 är därmed att betrakta som gigantiska.

Men kom igen nu. Skräckinjagande stor? Det finns 100kgs-killar utan mage på alla arbetsplatser och deras fysiska storlek kommenteras aldrig. Ibland undrar jag om det inte är så att det största problemet i sådana här frågeställningar är att de som dryftar den aldrig är utomhus och vistas bland helt vanliga vuxna män.

Det som är grejen med honom är att han har en "muskelbyggarmässigt" estetisk fysik. Snygga muskelbukar och gynnsamma fästen så att musklerna syns väl. Inte att han är stor eller grov. En helt vanlig men snygg "muskelkropp". Han har givetvis mer muskelmassa än de allra flesta.

lectris
2009-01-28, 11:35
Het som fan är han i alla fall.

Dan S
2009-01-28, 11:40
Vad jag reagerade på var inte att de var press 200kg över huvudet, utan BAKOM nacken, vad fan liksom? Ge mig en video eller annat bevis på någon som klarar det så ska jag vara tyst. Alltså ingen studsstöt, utan vanlig militärpress bakom nacke som han skrev, 200 pannor.

Dan S
2009-01-28, 11:42
Men kom igen nu. Skräckinjagande stor? Det finns 100kgs-killar utan mage på alla arbetsplatser och deras fysiska storlek kommenteras aldrig. Ibland undrar jag om det inte är så att det största problemet i sådana här frågeställningar är att de som dryftar den aldrig är utomhus och vistas bland helt vanliga vuxna män.

Det som är grejen med honom är att han har en "muskelbyggarmässigt" estetisk fysik. Snygga muskelbukar och gynnsamma fästen så att musklerna syns väl. Inte att han är stor eller grov. En helt vanlig men snygg "muskelkropp". Han har givetvis mer muskelmassa än de allra flesta.

En kille där jag småjobbade lite förr på vägde 100 prick på 193, han va inte biff för 5 öre, men han hade väll BF på 25%+ skulle jag tro, man måste ta i åtanke också att Diesel har väldigt låg BF, men det kanske du redan gör ;)

saab900
2009-01-28, 11:48
Jo, och så bantar vi ned honom, varpå 15 kilo ryker, och nu väger han helt plötsligt bara 85 kg i bra form på 193 cm. Det är så det ser ut i det här samhället där så många är i dålig form.

kaysim
2009-01-28, 11:51
Klart han är stor. Undrar vilka de 75 som tryckt "nej" är :)

Mantus
2009-01-28, 12:42
Klart han är stor. Undrar vilka de 75 som tryckt "nej" är :)

OCh det vill du veta för att?

Fetknoppen
2009-01-28, 12:51
Vad jag reagerade på var inte att de var press 200kg över huvudet, utan BAKOM nacken, vad fan liksom? Ge mig en video eller annat bevis på någon som klarar det så ska jag vara tyst. Alltså ingen studsstöt, utan vanlig militärpress bakom nacke som han skrev, 200 pannor.

Stenlund var som störst under den första halvan av 90-talet. Det finns tyvärr inga träningsfilmer på honom av den orsaken. Digitalkameran var ju inte uppfunnen. Det finns däremot styrkelyftsfilmer på honom. Som tävlingsaktiv i styrkelyft vägde han ca 148kg som mest, tämligen stor och vältränad (med tydligt synliga magrutor). Hans personliga rekord från den tiden var 367,5kg i böj och (370-380kg?) i marklyft. Han var inte någon stjärna i bänkpress men gjorde över 220kg i ett strikt tävlingslyft med ca 1 sekund stopp på bröstet. Och på den tiden fanns inte några bänkpresströjor så det var ren fysisk styrka det handlade om.

Däremot var han helt sjukt/enormt stark i alla axelövningar. När han fastnade i dopingtest på VM i styrkelyft 1988 så började han med byggning. Som bekant dopingtestas aldrig byggare under träningsperioderna så helt plötsligt kunde han trycka hormoner precis som han ville. När han kom ner på Body Center 1991, det lokala gymet i Piteå, vägde han därför över 160kg och var tämligen hård, även om inte absolut deffad. Jag har som sagt tävlat i styrkelyft på både VM och EM och där sett några helt enormt stora karlar. Dock ingen som var lika stor och hård som Stenlund.

Jag har personligen sett Stenlund dra elva reps på 300kg i marklyft, där reps nummer ett och elva såg nästan likadana ut. Det som fick honom att sluta dra var nog den syrebrist han drabbades av.

Jag har också sett honom träna Fransk press "http://se.youtube.com/watch?v=HgCRn2Rdoxc" på 130kg och göra flera reps (5-6) på över 180kg i press bakom nacken, sittande på bänk med ryggstöd. Under en förberedelse för en byggartävling, vid en kroppsvikt på 137kg (och då var han enormt hård i kroppen) har jag också sett honom göra 11 reps på 180kg i bänkpress.

Jag kan ju inte tvinga någon att tro på det här, men varför skulle jag ljuga? Jag är personligen en enorm dopingmotståndare och önskar inte glorifiera en dopingmissbrukare, men jag kan inte heller ljuga och säga att han var svag, för det var han absolut inte. De allra flesta nu levande människor kommer aldrig att få se en så stor människa, det är jag absolut säker på.

saab900
2009-01-28, 13:09
http://i31.photobucket.com/albums/c392/shadowrevo/bob-sapp.jpg

Bob Sapp, 150- 160 kilo med synliga magrutor.

Fetknoppen
2009-01-28, 13:33
http://i31.photobucket.com/albums/c392/shadowrevo/bob-sapp.jpg

Bob Sapp, 150- 160 kilo med synliga magrutor.

Ähhh, det där är väl inte magrutor. Jag menar tydligt synliga magrutor vid 160kg kroppsvikt och inte någon lite småfet kille. Vad har det tagit åt den unga generationens utseendefixerade individer. Har ni tappat stinget:)

Janne69
2009-01-28, 13:37
Men kom igen nu. Skräckinjagande stor? Det finns 100kgs-killar utan mage på alla arbetsplatser och deras fysiska storlek kommenteras aldrig. Ibland undrar jag om det inte är så att det största problemet i sådana här frågeställningar är att de som dryftar den aldrig är utomhus och vistas bland helt vanliga vuxna män.

Det som är grejen med honom är att han har en "muskelbyggarmässigt" estetisk fysik. Snygga muskelbukar och gynnsamma fästen så att musklerna syns väl. Inte att han är stor eller grov. En helt vanlig men snygg "muskelkropp". Han har givetvis mer muskelmassa än de allra flesta.

Är man rik om man har 10 miljoner kronor?
När är man rik?
Är man stark om man kan marklyfta 250kg?
När är man stark?
Är man smart om man är med i mensa?
När är man smart?
Är man stor om man väger mer än 130 kilo oavsett muskler/fett?
Är man stor om man är 230 cm oavsett vikt?
Tyckte du din mamma var stor när du var barn?

100 kg vältränat är inte normalfallet för vuxna män, även om man är 190cm lång. Det faktumet förändras inte av att det finns 5-6 hockeyspelare i varje lag som är lika stora.
Ordet skräckinjagande får du ta med en matsked salt:)

tp_88
2009-01-28, 13:47
Ganska många, som är intresserade, borde ha sett Martin Kjellström. Han är absolut löjligt rippad (bland dom hårdaste på proffstävlingar i USA) på 132kg och 184cm. Två veckor innan väger han 140+ och har väl i princip identisk fettprocent, bara lite mer vatten. Han skulle säkerligen vara ganska hård även vid 160kg, fast att han aldrig går så högt.

Förövrigt tycker jag tråden har spårat helt sjukt mycket. Jag trodde inte det handlade om att vi skulle fastställa huruvida Vin Diesel är stor eller inte, utan vad olika personer tyckte. Bara för att han är större än snittet tycker inte jag att han är stor.

palme
2009-01-28, 13:50
Han är större än genomsnittliga kolomedlem iaf.

saab900
2009-01-28, 14:41
Ähhh, det där är väl inte magrutor. Jag menar tydligt synliga magrutor vid 160kg kroppsvikt och inte någon lite småfet kille. Vad har det tagit åt den unga generationens utseendefixerade individer. Har ni tappat stinget:)

Haha, jag kan ana ett sexpack i alla fall :) Han är ju inte BB-rippad men inte speciellt tjock heller. När jag första gången såg honom på K1 på eurosport vägde han 170 i ungefär den där formen. En riktig Kalle Anka - fighter. Går in och svingar stenhårt i 30 sekunder och står resten av matchen och flåsar och tar emot :)

Fetknoppen
2009-01-28, 14:45
Haha, jag kan ana ett sexpack i alla fall :) Han är ju inte BB-rippad men inte speciellt tjock heller. När jag första gången såg honom på K1 på eurosport vägde han 170 i ungefär den där formen. En riktig Kalle Anka - fighter. Går in och svingar stenhårt i 30 sekunder och står resten av matchen och flåsar och tar emot :)

Jo jag har sett honom. Vad jag ville ha sagt är att Stenlund i vart fall inte var mindre än honom. Som 18-åring blev jag nästan rädd när jag såg honom första gången. Han var kort och gott stor, nästan som två Diesel:)

Kross
2009-01-28, 14:49
Till folk som säger att han inte är grov, hur tänker ni? Bara för ni är grövre eller har sett grövre innebär de ju inte att han inte är grov.

Klart han är stor, killen är större än större delen av dom som tränar också, men visst finns de större. *screwy*

Så man får inte ha en egen uppfattning och tycker man inte som du tycker man fel? Go you :thumbup:

bulldozer
2009-01-28, 15:17
Inte om man jämför med mig :D

AsTfL
2009-01-28, 23:14
Lee Priest är grov men kommer aldrig att anses som stor,stackarn.

Black Star Abyss
2009-01-28, 23:16
http://i31.photobucket.com/albums/c3...o/bob-sapp.jpg

Bob Sapp, 150- 160 kilo med synliga magrutor.

Bob Sapp är inte stor. HAN ÄR ETT MONSTER!!!

stenis
2009-01-28, 23:32
Ja enligt mig och mina mått så är diesel stor. Dock så är det förbannat kul och se hur man ändrat uppfattning om vad som är stort eller inte nu efter att man började träna för 5 år sedan.

Minns när jag såg fast and the furious första gången, tyckte vin diesel var stor som bara faen.. Sen började jag träna, började läsa BK, började hänga här m.m
I princip varje dag sedan 5år tillbaka har jag exponerats med byggarbilder varje dag (ja inte varje dag men nära på), samt videoklipp flera ggr i veckan via youtube, detta forum osv. osv.

Tog en kik på vin diesel nu, trodde han hade krympt först men det är ju faktiskt så att man fått en annan uppfattning och ett annat mått på vad stor är.

Han är inte lika stor som jag tyckte han var för 5 år sedan, men visst har killen muskler och enligt mig stor.

Kwon
2009-01-29, 17:06
Någon som alla (de flesta) kan hålla med om är stor, är iaf Martin Kjellström och Bob Sapp.

Såvida man inte är Dalip the Great Khali.

Fast även om man är Dalip kan man nog hålla med om att både Martin och Bob är all around big dudes.

Wirfelt
2009-05-16, 15:32
Ingen som har sett den nya fast and furious kan neka till att Vin Diesel e stor! Han har dock åstadkommit en rejäl bulk verkar det som :P

Nitrometan
2009-05-16, 16:02
Bra bump.

Tack! :thumbup:




Från "Fast & Furiös 4" -
http://www.jfxonline.com/wp-content/uploads/2008/02/ff4-00191.jpg


Från premiären i England.
http://www3.pictures.gi.zimbio.com/UK+Premiere+Fast+Furious+4+Inside+Arrivals+0GjcvJK QXUpl.jpg



Mars 2009, Lille, Frankrike.
http://www1.pictures.gi.zimbio.com/Fast+Furious+4+France+Photocall+s0a9ko6Tvvzl.jpg

tp_88
2009-05-16, 16:07
Ingen som har sett den nya fast and furious kan neka till att Vin Diesel e stor!
Jo.

Slartibartfast
2009-05-16, 16:20
Visst e han stor, men ser fortfarande ut som skit.

oath5
2009-05-16, 18:46
Stor och stor...Han är ju bulkig! Skulle han deffa ner sig till lägre fettprocent så skulle det inte va mycket kvar på karln.

Jockefoten
2009-05-16, 18:59
Ja minst 30% BF!!!!!!1!1!

http://i92.photobucket.com/albums/l38/kaspergirly/VIN%20DIESEL/vin_diesel_16.jpg

saab900
2009-05-16, 20:05
Jag tycker fortfarande han är stor, men låren ser ju ut att vara i storlek med överarmarna. Disco ;)

Kwon
2009-05-16, 20:11
Bäst form hade han i Chronicles of (George St Pierres Can you handle my?) Riddums

Jure
2009-05-16, 21:09
Nej, inte i mina ögon

Kwon
2009-05-16, 21:22
Lee Priest är grov men kommer aldrig att anses som stor,stackarn.

Hur grofv Lee än blir anses han inte som stor, däremot har han STOORA armar :D

Mourten
2009-05-17, 08:56
Fortfarande liten, som sist tråden blev bumpad.

Baan
2009-05-17, 10:42
Nej, inte i mina ögon

Det är ju iofs inte mkt som imponerar på er pros.

Danny Devito
2009-05-17, 13:01
Det är ju iofs inte mkt som imponerar på er pros.

Haha, +1. Typ alla som dissar honom är ju fetare och tanigare själva. ;)

Mourten
2009-05-17, 14:54
Haha, +1. Typ alla som dissar honom är ju fetare och tanigare själva. ;)

Det var iof inte frågan, om någon var större/starkare själv.

hultman
2009-05-17, 15:51
Ja, det tycker jag absolut.

spange
2009-05-17, 16:02
Det var iof inte frågan, om någon var större/starkare själv.

+1 trött på den eviga kommentaren "äru bättre/större själv då" med det jävla resonemangen skulle t.ex inte en filmrecensent få dissa en film bara för att han inte skulle kunnat regissera den bättre själv, alla bb domare skulle behöva vara större än pro'sen för att kunna döma etc. :D

tp_88
2009-05-17, 16:28
+1 trött på den eviga kommentaren "äru bättre/större själv då"
Eeeexakt.

King Grub
2015-10-07, 16:29
Bump! :D

http://i.imgur.com/6TYCVSt.jpg

oath5
2015-10-07, 16:34
Bump! :D



:bow:

Wormzie
2015-10-07, 16:45
fast http://slam.canoe.ca/WrestlingImagesR/rock_scorpionking.jpg
mr dwayne johnson e större

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2013/06/24/article-0-1A6A09C8000005DC-622_634x617.jpg

the rock har bevarat sina gains bättre ;)

delta_mats
2015-10-07, 16:48
Äsh! Han måste väl få ta uppehåll och slappa ibland också.

hahavaffan
2015-10-07, 17:36
Hahaha bästa bumpen på länge!

kvarnis
2015-10-07, 17:44
[QUOTE=King Grub;7437649]Bump! :D

Oj vad fet han liknar ronaldo.
Antar att han inte behöver muskler i framtida filmroller man kan väl fixa till muskler med CGi idag? :)

filmjölk
2015-10-07, 17:50
Bump! :D

MG]

Man kan ju, om man vill vara snäll faktiskt vagt ana antydan till något av träning förstorad muskulatur på armar, pecs och axlar. Inte mer än random gubbe som jobbar med något fysiskt, men ändå en viss antydan till muskler finns det allt.

timoat
2015-10-07, 17:57
Hehe, jag gillar Vin som fan även om han inte har gjort de bästa filmerna, mest för att han genuint är en stor jävla nörd som spelade D&D när han var bouncer i NYC, och han skäms inte för att han älskar det.

LoveMachine
2015-10-07, 18:54
Hehe, jag gillar Vin som fan även om han inte har gjort de bästa filmerna, mest för att han genuint är en stor jävla nörd som spelade D&D när han var bouncer i NYC, och han skäms inte för att han älskar det.

Jag har hört hans historier om hur han "inte alls spelar rollspel". Enligt uppgift så hade det en D&D grupp under Chronicles of Riddick, med Judi Dench som SL.

Wzup2u
2015-10-07, 18:57
Går ej svara på men i yngre dagar innan han började träna var han tunn.

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/49/cf/19/49cf190838b0725cdabc46008997dc26.jpg

timoat
2015-10-07, 19:03
Jag har hört hans historier om hur han "inte alls spelar rollspel". Enligt uppgift så hade det en D&D grupp under Chronicles of Riddick, med Judi Dench som SL.

Vilka historier då? Han är extremt frispråkig i chat shows om det och skrev tom förorden i nya upplagan av D&d så om du har några länkar där han säger att han inte spelar så hade det varit intressant att läsa.

36_-DauQi0s

http://www.etonline.com/news/168452_vin_diesel_celebrated_his_48th_birthday_wit h_an_amazing_dungeons_dragons_cake/

http://www.polygon.com/2015/5/27/8674087/vin-diesel-dungeons-dragons-calm

LoveMachine
2015-10-07, 19:13
Vilka historier då? Han är extremt frispråkig i chat shows om det och skrev tom förorden i nya upplagan av D&d så om du har några länkar så hade det varit intressant att läsa.

Jag kan tyvärr inte hitta den videon. Men vad ha säger är i stil med att:

Han tycker det är lite överdrivet att säga att han spelar D&D
Det är ju inte så att han har spelat sedan första Monsters Manual kom ut till AD&D.
Det är inte så att har en aktiv karaktär som varit med sedan XXXX.
Det är ju inte så att han har X sparade karaktärsblad.
Det är ju inte så att han ... allt fler, allt mer obskyra referenser till D&D.

Så han "spelar ju inte" D&D.

Edit: Och det är för övrigt "inte alls" en Cthulhu tatuering han har på armen.

timoat
2015-10-07, 19:16
Jag kan tyvärr inte hitta den videon. Men vad ha säger är i stil med att:

Han tycker det är lite överdrivet att säga att han spelar D&D
Det är ju inte så att han har spelat sedan första Monsters Manual kom ut till AD&D.
Det är inte så att har en aktiv karaktär som varit med sedan XXXX.
Det är ju inte så att han har X sparade karaktärsblad.
Det är ju inte så att han ... allt fler, allt mer obskyra referenser till D&D.

Så han "spelar ju inte" D&D.

Jaja klart, jag skrev ju spelade, och det är säkert så att han inte har tid/tillfälle nu men han har mycket kärlek för spelet, det är det jag gillar.

LoveMachine
2015-10-07, 19:21
Jaja klart, jag skrev ju spelade, och det är säkert så att han inte har tid/tillfälle nu men han har mycket kärlek för spelet, det är det jag gillar.

Ironi är svårt i skrift. Han sitter mer eller mindre och säger att han spelar utav bara den fortfarande. Fast genom att säga: det är ju inte så att... om saker som bara en inbiten spelare känner till.

Saber
2015-10-07, 19:44
Han var inte bara tunn när han var yngre, han breakdansade också! ;)

84Y0tlWp89E

Darth Yoda
2015-10-07, 19:55
Känner en tjej som envisas med att försöka ligga med så många "kändisar" som möjligt. Vin Diesel är tydligen nånstans mittemellan Michael Jackson och Barbapappa.

Määng
2015-10-07, 20:01
Sjukt. Minns när den här tråden var aktuell första gången. Då tyckte jag att Vin Diesel var sjukt grov och fattade inte hur fan folk kunde tycka något annat. Nu har idealen blivit en aning stördare så nu ser han inte så grov ut längre. På de gamla bilderna från FAF 1 alltså.

Tricce
2015-10-07, 20:21
Jag har hört hans historier om hur han "inte alls spelar rollspel". Enligt uppgift så hade det en D&D grupp under Chronicles of Riddick, med Judi Dench som SL.

Wow nörd var han iaf.

Diomedea exulans
2015-10-07, 21:04
Större än en person med genomsnittsgener kan bli utan anabola steroider, är min gissning. Därav "ja".