handdator

Visa fullständig version : Resultat serieomgång 1


Nitrometan
2009-01-24, 22:21
Nu har ju serien rullat igång. Nästa helg är det Göteborg Cup och då ramlar väl fler resultat in.

Men här kommer iaf resultaten från serietävlingen på TK Trossö idag. Närvarande klubbar var Kalmar AK, Ramdala IF, TK Trossö och en rysk tjej från Torsås AK.

Excelfil...
http://www.tktrosso.com/tavlingar/allsv.serien-2009/omg1-alla-lyftare_2009-01-24.xls

Fyll gärna på med fler resultat i den här tråden. :thumbup:

Erik__
2009-01-31, 18:17
I jokkmokk bjöd fetknoppens adepter på stundtals rätt sjukt lyftande :D

Men jag håller tyst till någon kommer med kompletta resultat :D

USM blir inte svårtippat i en del klasser :D

Har lite bilder och filmer men jag måste äta först.

stahlberg
2009-01-31, 21:29
Mycket bra, Nitrometan. Det man oftast ser är förhansinfo om vem som ska tävla (ibland t.om vilka resultat de ska göra) åtförljd av total tystnad om resultaten efteråt. Men här kom resultat, och det snabbt!

U-SM är väl sällan särskilt svårtippat (även om jag tippade fel i ett par klasser ifjol, i en av dem pga att lyftaren bytte viktklass).

sweetkarolina
2009-02-01, 00:24
Serie 1:an i Södra Norrland (http://www4.idrottonline.se/ImageVault/Images/id_108893/ImageVaultHandler.aspx) med Bollnäs SK, Landafors SK, Dönje AK, Borlänge AK, Sandviken AK, Gävle KK och Extreme PT (power team? powerlifting team?)

Har för mig mina inklippta länkar brukar kunna krångla ibland, så ifall att så tar vi sandvikens hemsida (http://www4.idrottonline.se/default.aspx?id=125386) på en gång... Tackar Linkan för snabb-snabb service!

stahlberg
2009-02-01, 01:37
Trevligt när resultaten kommer snabbt!

345.5 i bänk
2009-02-01, 11:49
Serie 1:an i Södra Norrland (http://www4.idrottonline.se/ImageVault/Images/id_108893/ImageVaultHandler.aspx) med Bollnäs SK, Landafors SK, Dönje AK, Borlänge AK, Sandviken AK, Gävle KK och Extreme PT (power team? powerlifting team?)

Har för mig mina inklippta länkar brukar kunna krångla ibland, så ifall att så tar vi sandvikens hemsida (http://www4.idrottonline.se/default.aspx?id=125386) på en gång... Tackar Linkan för snabb-snabb service!

Jäklar vilka vikter han är på Tomas Sundin han har kommit på igång bra efter comebacken. Dom får verkligen se upp dom andra på SM. Även Ove Flisberg blir vass han gjorde 335-250-320=905 igår och som alla vet bänkade han 285 på bänk-SM så han kan ju göra riktigt bra sedan på SM. Sedan David Olof och Hulda. Nån kan bli utan medalj på ett resultat på 900+. Blir grym hård tävling i plussen också....

EkarN
2009-02-01, 12:22
Ska bli spännande att se hur det går på senior-SM.

sweetkarolina
2009-02-01, 13:44
Jäklar vilka vikter han är på Tomas Sundin han har kommit på igång bra efter comebacken. Dom får verkligen se upp dom andra på SM. Även Ove Flisberg blir vass han gjorde 335-250-320=905 igår och som alla vet bänkade han 285 på bänk-SM så han kan ju göra riktigt bra sedan på SM. Sedan David Olof och Hulda. Nån kan bli utan medalj på ett resultat på 900+. Blir grym hård tävling i plussen också....

Aha, nu fattar jag varför du ska upp i plussen igen :D


Sundin gjorde en imponerande böj på 350 men blev sen utan bänk.

the_PL_man
2009-02-01, 16:56
Någon mer än jag som har problem att mata in resultat i styrkelyft online för "Enbart ranking" ?
Enbart ranking->Serie->får inga lag att välja mellan....

/the_PL_man

sweetkarolina
2009-02-01, 18:12
Någon mer än jag som har problem att mata in resultat i styrkelyft online för "Enbart ranking" ?
Enbart ranking->Serie->får inga lag att välja mellan....

/the_PL_man

Du är inte ensam om det problemet. Det finns inget lag inlagt, det går inte att lägga resultat där.
Men Karlstad har väl lag i det mesta? Du vet att du kan lägga in alla i ett herr-seniorlag och att databasen ändå bara tar de fem/tre bästa.

Nitrometan
2009-02-01, 21:56
Kul att se lite fler resultat.

the_PL_man
2009-02-01, 22:04
Du är inte ensam om det problemet. Det finns inget lag inlagt, det går inte att lägga resultat där.
Men Karlstad har väl lag i det mesta? Du vet att du kan lägga in alla i ett herr-seniorlag och att databasen ändå bara tar de fem/tre bästa.

Mitt problem är en tjej som bara tävlade i bänk....
Svårt att lägga in henne i damlaget i styrkelyft.

sweetkarolina
2009-02-01, 22:25
Mitt problem är en tjej som bara tävlade i bänk....
Svårt att lägga in henne i damlaget i styrkelyft.

Nää, det är inget problem. Hennes bänkpoäng får ju räknas i SL-laget (om inte tävl.kommitten ändrat regler dvs, sånt vet ju du bättre än mig.)

Vi har bänkare i SL-laget både för juniorer och veteraner.

Om det inte är samma tjej som tävlade i både SL o BP.. då är det problem. :em:

polaren
2009-02-02, 01:08
Nää, det är inget problem. Hennes bänkpoäng får ju räknas i SL-laget (om inte tävl.kommitten ändrat regler dvs, sånt vet ju du bättre än mig.)

Vi har bänkare i SL-laget både för juniorer och veteraner.

Om det inte är samma tjej som tävlade i både SL o BP.. då är det problem. :em:

Va? Får resultat i enbart bänk räknas till SL? Isf får jag ändra tillbaks i databasen, trodde Lillgrabben hade knappat in fel :D

Lillgrabben
2009-02-02, 13:38
Någon mer än jag som har problem att mata in resultat i styrkelyft online för "Enbart ranking" ?
Enbart ranking->Serie->får inga lag att välja mellan....

/the_PL_man


Samma trubbel här.


Förresten, är det ngn som vet ifall arrangörsföreningen skall lägga in alla deltagares resultat i SL-online - dvs för alla deltagande föreningars skull? ( har hört rykten om detta, men vet ej säkert)

Lillgrabben
2009-02-02, 13:39
Va? Får resultat i enbart bänk räknas till SL? Isf får jag ändra tillbaks i databasen, trodde Lillgrabben hade knappat in fel :D


Nä, jag har lagt in resultaten precis som protokollen visade. :)

the_PL_man
2009-02-02, 14:42
Samma trubbel här.


Förresten, är det ngn som vet ifall arrangörsföreningen skall lägga in alla deltagares resultat i SL-online - dvs för alla deltagande föreningars skull? ( har hört rykten om detta, men vet ej säkert)

Skall inte behövas vid serieomgångar, dock så fungerar det annorlunda vid sanktionerade tävlingar utanför vanliga programmet, ex vis Lucialyftet etc.

polaren
2009-02-02, 18:21
Nä, jag har lagt in resultaten precis som protokollen visade. :)

Ok fint :) Det där andra du frågade om (om andra föreningsars resultat), det får man göra om man vill och kommer överens med dom andra klubbarna om det, men jag har aldrig gjort det. Det bli så mkt jobb för en person.