handdator

Visa fullständig version : Rumpträning


rockafellah
2009-01-24, 22:03
Har inte sett någon tråd än som handlar om rumpan hehe:P
Tänkte fråga alla vilka övningar ni tycker är bäst om man vill få en benhård tvåa:) Min är rätt fläskig och STOR! vilket jag hatar!*gah!* Har börjat träna den och så men vet ju liksom inte om den kommer bli mindre:P
Hjälp någon?

King Grub
2009-01-24, 22:13
Utfall och knäböj.

Men hårdheten beror på fettmängden, och det är en dietfråga. Styrketräning gör en muskel större, men den förändrar inte formen på muskeln eller gör den hård, om "mjukheten" beror på ett lager fläsk.

rockafellah
2009-01-24, 22:17
Själv tycker jag höftlyft och "hitler-hunden" är de 2 bästa. Man får så ont:D

Tänkte att eftersom jag springer rätt mycket och inte äter dåligt nu för tiden borde ju rumpan bli mindre eftersom man bränner fett? Vill gärna ha bort större delen till sommarn...
Har en extra ryggkota också som inte gör det bättre utan trycker på min svank enormt så rumpan ser ännu större ut:P Det gör ofta att jag måste ha större brallor än vad jag borde ha:( Ligger på runt 32-34 i brallor, oftast 34 men måste ofta gå upp till 36 får att rumpan ska få plats:D

Fan känns som jag går till kyrkan för att lätta på tankarna eller nåt hehe

regus
2009-01-24, 22:27
Själv tycker jag höftlyft och "hitler-hunden" är de 2 bästa. Man får så ont:D

Tänkte att eftersom jag springer rätt mycket och inte äter dåligt nu för tiden borde ju rumpan bli mindre eftersom man bränner fett? Vill gärna ha bort större delen till sommarn...
Har en extra ryggkota också som inte gör det bättre utan trycker på min svank enormt så rumpan ser ännu större ut:P Det gör ofta att jag måste ha större brallor än vad jag borde ha:( Ligger på runt 32-34 i brallor, oftast 34 men måste ofta gå upp till 36 får att rumpan ska få plats:D

Fan känns som jag går till kyrkan för att lätta på tankarna eller nåt hehe

Rent spontant så tycker jag att du ska läsa deffguiden så klarnar det lite.

Mapa
2009-01-24, 22:29
om du bygger röv kommer de knappast bli lättare att hitta byxor

rockafellah
2009-01-24, 22:35
Just det jag inte gör. Vill ju att den ska bli mindre men muskulös:thumbup:
När jag spänner den är det massa fläsk över som jag vill få bort men ändå ha musklerna kvar och då är det väl bara att springa och köra rumpövningar?'

Omw regus:)

Rahf
2009-01-24, 23:18
Ju mer du tränar den, desto större blir den. En muskel blir inte mindre av att du tränar den specifikt, snarare tvärtom.

Madame
2009-01-24, 23:43
Du kommer inte bränna bort fläsket på rumpan bara för att du gör rumpövningar.
Deffa så blir du av med fett på hela kroppen inklusive rumpan. Kvar blir det som finns under, och har du några rumpmuskler så får du fram en snärtig tight rumpa. Finns där knappt några muskler kommer rumpan fortfarande bli mindre av deffen, men inte hård som du vill ha den utan den blir bara mindre men platt och allmännt tråkig (imho).

rockafellah
2009-01-25, 00:33
Danke:) Ni kan ju läsa min journal så får ni kanske se bilder på hur tvåan och resten av kroppen utvecklas:thumbup:

tackförkaffet
2009-01-25, 10:54
sumoknäböj *cupid*