handdator

Visa fullständig version : Smärta på insidan av överarmen och armbågen


Trytter
2009-01-24, 21:17
Om jag nu tar och använder mallen för att beskriva.
Man
25
186cm
77kg

Det är en djup tryckande/strålande smärta som sträcker sig från armhålan ner längs insidan av armen och armbågen.
Det började som plötsliga "stick" på insidan av överarmen, efter ett tag vaknade jag på nätterna av smärtan.
Det hela eskalerade efter ett pass var jag knappt kunde röra armen längre.
Först då :smash: beslutar jag mig för att vila och gå till doktorn.
Analysen blir lite snabbt inflammation i en sena, voltaren och vila i 2 veckor.
Vilar i två veckor, börjar lite lätt igen då armen känns tipp topp. Efter en halv vecka är jag där igen.
Tränar cykel & löpning ca 8tim/vecka och styrketräning 4-5tim.
Kör helkroppspass och en subjektiv bedömning är att jag det senaste året höjt min egen ribba för vad hård träning är.
Kanske är någon överbelastning?
Vet som sagt inte riktigt vad jag gör nu.
Jag har inte riktigt någon större lust att gå till doktorn igen då det känns som man får någon standardbehandling på vila & voltaren oavsett problemet.

Trevlig helg!

Karljohannes
2009-03-07, 01:14
Har ett liknande problem sen jag tränade biceps i tisdags. Har precis samma smärta i vänstra armväck och bicep och jag kan inte sträcka armen.

Frågan är om det kan vara en inflammation? Efter träningen kände inget utan det har kommit som träningsvärk dagarna efter träningen. Just därför trodde jag inte det var någon fara men nu är det lördag och jag kan fortfarande inte sträcka armen (underarmen är snedvriden in emot kroppen). Vad tror ni?

Trytter
2009-03-08, 12:03
Mitt råd är. Kolla upp det!
Jag kan väl säga att för egen del har det varit en lektion i att det är bäst att kolla upp det direkt.
Jag gick långt om länge till en sjukgymnast som kunde konstatera att det var en infektion i en lymfkörtel som i sin tur irriterade en sena i armen.
Efter 10 dagar på pencillin är armen så gott som ny.
Och det tog mig två månaders träningsuppehåll att komma fram till....:(
Men,men... Nu har jag inte tid att babbla mer för jag ska ner till gymmet!:D*flex*

Men som sagt.
Kolla upp det.
Lycka till