handdator

Visa fullständig version : Hjälp med schema + bulk


daannneee
2009-01-24, 13:17
Hej alla. Jag har tränat i ca 3 år, varav ungefär det senaste året seriöst.
Mitt mål är att gå upp i kvalitativ massa.
Snart 18 år, 185 cm lång och väger allt mellan 73 och 77 beroende på dagsformen *flex*

Jag har alltid varit smal, och behöver bulka en del, men det är extremt svårt för mig att göra det, fråga mig inte varför.. För tillfället äter jag mycket, ungefär var tredje / fjärde timme. Plus Serious Mass och kreatin.
Ge mig tips om ni har några, vad ska jag göra för att öka i vikt?!

Som jag har förstått det, är det bättre att träna enbart en muskelgrupp i taget för att utveckla volym? I så fall, är det här ett OK byggarschema? Kom gärna med invändningar!

Alla set innehåller 6-8 reps. Självklart är inte uppvärmningseten inräknade!

Måndag = Axlar
Axelpress 3 set
Stående militärpress 3 set
Hantellyft åt sidan 2 set
Stående Arnoldpress 2 set

Tisdag = Ben
Knäböj i smith 3 set
Benpress 3 set
Benspark 2 set
Bencurl 2 set

Onsdag = Armar
Rak skivstångscurl 2 set
Sittande hantelcurl 2 set
Hammercurl 2 set

Pushdowns 3 set
Liggande tricepspress 2 set

Fredag = Bröst
Bänkpress 3 set
Lutande Hantelpress 3 set
Lutande Flyes 2 set
CC, övre hissarna, 2 set

Lördag = Rygg
Marklyft 3 set
Latsdrag 3 set
Sittande kabelrodd 2 set
Stående rodd 2 set


Mage och cardio har jag fått tips på att dra ner på nu när jag försöker öka i vikt, är det smart eller ska jag köra på som vanligt?

C.E.J.
2009-01-24, 13:44
Ge mig tips om ni har några, vad ska jag göra för att öka i vikt?!

Som jag har förstått det, är det bättre att träna enbart en muskelgrupp i taget för att utveckla volym?

Knäböj i smith 3 set

Mage och cardio har jag fått tips på att dra ner på nu när jag försöker öka i vikt, är det smart eller ska jag köra på som vanligt?

För att öka i vikt måste du ta in fler kalorier än du gör av med. Det är det enda sättet som finns.

Finns för- och nackdelar med både helkroppsträning och split. Sök så hittar du åtskilliga trådar där det diskuteras.

Kör knäböj med fri skivstång.

Har man svårt att få i sig tillräckligt med kalorier kan det kanske vara värt att lägga ner cardion, annars kan du ju ha kvar om du tycker det är kul. Vet inte varför du skulle dra ner på just magträning dock.

daannneee
2009-01-24, 13:53
För att öka i vikt måste du ta in fler kalorier än du gör av med. Det är det enda sättet som finns.

Det vet jag, och just nu har jag ett ganska stort kaloriöverskott, trycker i mig i stort sett allt jag kan. Gainern jag tar innehåller 1250kcal bara den.

Kör knäböj med fri skivstång.

Har haft problem med det, mina ben än starkare än vad mina axlar klarar av och jag brukar få galet ont precis vid kappmuskeln där jag lägger stången, om jag kör tungt..

C.E.J.
2009-01-24, 13:54
Det vet jag, och just nu har jag ett ganska stort kaloriöverskott, trycker i mig i stort sett allt jag kan. Gainern jag tar innehåller 1250kcal bara den.

Det är inte en bra gainer, och vad är det, typ 12 portioner per burk? Väldigt dyrt.



Har haft problem med det, mina ben än starkare än vad mina axlar klarar av och jag brukar få galet ont precis vid kappmuskeln där jag lägger stången, om jag kör tungt..

Många här på brädan har haft samma problem. Det är helt enkelt nåt man får vänja sig vid.

daannneee
2009-01-24, 14:33
Det är inte en bra gainer, och vad är det, typ 12 portioner per burk? Väldigt dyrt.

Jag vet, dyrt är det, men då jag har provat gainer pro och inte fått resultat alls så kände jag mig tvungen att prova något nytt.. Har du några tips? Ska jag köra på night-pro eller liknande istället?

Nuevo
2009-01-24, 16:24
Jag vet, dyrt är det, men då jag har provat gainer pro och inte fått resultat alls så kände jag mig tvungen att prova något nytt..

Gainer är bara kolhydrater och protein, det kunde i princip ha varit en gröt med keso och frallor. Att byta gainer är alltså ingenting du märker skillnad av mer än du gör av att byta från pasta till ris och fläskfile till torsk under middagen, resultatmässigt.

För övrigt så ska du inte dra ner på magträning under bulk, släng in det på axelpasset. Tycker egentligen det verkar väldigt overkill med ett ensamt axelpass där man trycker av 10 set för en så liten muskel, men funkar det för dig så.

Hur du lättast går upp i vikt är ganska personligt, allt du behöver göra är trots allt att få i dig mer kalorier (eller göra av med mindre) på något sätt.

C.E.J.
2009-01-24, 17:48
Jag vet, dyrt är det, men då jag har provat gainer pro och inte fått resultat alls så kände jag mig tvungen att prova något nytt.. Har du några tips? Ska jag köra på night-pro eller liknande istället?

Skulle du ta så mycket Gainer Pro att det blir 1250kcal skulle få exakt samma effekter som av Serious Mass. Att lägga till 1250kcal från pulver tycker jag f.ö. tyder på att du ska se över dina kostvanor rejält. Du äter för lite, bara att inse. Night Pro eller vad som helst kommer ha noll effekt på vikten om du gör av med all energi du tar in.