handdator

Visa fullständig version : Dopingtestad?


nyman87
2009-01-23, 20:05
Är det någon här som har blivit dopingtestad med Fairings produkter Rage och Beta Alanin i kroppen?

Guddi
2009-01-23, 20:07
Vad spelar det för roll? Du kommer troligen inte att få produkter från samma batch ändå :)

Sebbe_H
2009-01-23, 21:27
Antagligen inte, men den innehåller inget dopingklassat.

Scratch89
2009-01-23, 21:42
Koffein är dopingklassat efter ett stort intag, men du kommer inte upp i de doserna med en normal dosering.

Sebbe_H
2009-01-23, 21:54
Vet du hur stora doser man måste inta scratch?

Dessutom finns en koffeinfri Rage också, om man nu vill vara extra säker.

Yankeee
2009-01-23, 21:54
Koffein är dopingklassat efter ett stort intag, men du kommer inte upp i de doserna med en normal dosering.

Om inget har ändrats för i år så är inte koffein dopingklassat.

King Grub
2009-01-23, 21:54
Koffein är dopingklassat efter ett stort intag, men du kommer inte upp i de doserna med en normal dosering.

Koffein är inte dopningsklassat.

LindaS
2009-01-23, 22:06
Koffein är dopingklassat efter ett stort intag, men du kommer inte upp i de doserna med en normal dosering.Nej, det är det inte.

Edit: trea på bollen.

burtan
2009-01-23, 22:15
Koffein är inte dopingklassat men finns det inte en viss gräns för hur mycket koffein man får ha i kroppen?

Mvh Andreas.

Guddi
2009-01-23, 22:27
Koffein är inte dopingklassat men finns det inte en viss gräns för hur mycket koffein man får ha i kroppen?

Mvh Andreas.Nej, den är borttagen.

BigBaby
2009-01-23, 22:55
Antar att ni menar efter wadas lista då?

Fairing
2009-01-23, 22:57
Är det någon här som har blivit dopingtestad med Fairings produkter Rage och Beta Alanin i kroppen?

Ganska många har blivit det. Therese Ahlshammar har väl testats ett par gånger så vitt jag vet. Likaså Isam khalil

BigBaby
2009-01-23, 23:02
Ganska många har blivit det. Therese Ahlshammar har väl testats ett par gånger så vitt jag vet. Likaså Isam khalil

Aldrig sätt ahlshammar springa med en shaker innan träning, hur har du fått denna informationen :)

Fairing
2009-01-23, 23:07
Aldrig sätt ahlshammar springa med en shaker innan träning, hur har du fått denna informationen :)

Hon utvärderade Recovery R2 , beta alanin , KCG R2 , Amino Rush osv. under hösten med gott resultat. Hon är inte sponsrad så hon gör nog ingen gratisreklam, Vi utvärderar många produkter just nu med dom främsta simmarna i Sverige.

Du får nog se Sveriges främsta simmare som Fairingprofil snart

BigBaby
2009-01-24, 00:21
Hon utvärderade Recovery R2 , beta alanin , KCG R2 , Amino Rush osv. under hösten med gott resultat. Hon är inte sponsrad så hon gör nog ingen gratisreklam, Vi utvärderar många produkter just nu med dom främsta simmarna i Sverige.

Du får nog se Sveriges främsta simmare som Fairingprofil snart

Schysst, är själv simmare och brukar stöta på Ahlsammar då och då :) Ser fram emot att kosttillskott kommer in mer och mer inom simningen eftersom dom flesta klubbar och förbund är sjukt negativa till just kosttillskott. Använder själv Rage med grymma resultat senaste 3 månaderna :hbang:

Scratch89
2009-01-24, 07:16
Ah, jag får ursäkte för att jag inte är uppdaterad. Jag var helt säker på att gränsen var kvar. Google is not my friend?

Sverker
2009-01-24, 08:29
Är det någon här som har blivit dopingtestad med Fairings produkter Rage och Beta Alanin i kroppen?

Blir du plockad så kommer kontrollanten att fråga dig vilka läkemedel och kostillskott du använder.
Svara på frågorna så blir det lättare. Använder du kreatin så kommer det att finnas en del kreatinin i urinprovet. Den uppgiften kan vara bra för labbet att veta när de kör igång annalysen. Även om det mesta i Ragen är aminosyrar kan säkert något ämne eller nedbrytningsprodukt läcka ut i urinen.






Någon som vet hur beta-alanin bryts ned föresten ?

Yankeee
2009-01-24, 09:10
Jag har för övrigt blivit testad med beta-alanin, koffein, kcg r2 (eftersom att Fairings produkter är de som verkar vara intressanta) och det har så klart inte varit några problem.

Larsa_wee
2009-02-10, 17:52
Jag vart testad i Höstas, och då får man ju uppge om och isåfall vad man har käkat för kosttillskott. Jag körde på Rage då och det är ju inga problem..