handdator

Visa fullständig version : Human Flag/Asfaltsjoggning/Quadricepsövervikt?


Anconeus
2009-01-23, 18:10
:VirroHej ett par frågor som jag funderar över:

1) Hur ska en träna om man vill lära sig att göra en human flag, dvs hålla sig rakt horisontellt ut från en stång ( ex lyktstolpe)? Någon som har några specialtips eller någon länk e dyl?

2) Om man kör ca tre bålpass i veckan med en ansenlig mängd piskning av iliopsoas, rectus femoris etc 8, tex lutande situps/ benlyft) men bara kör ett benstyrkepass i veckan (med fokus på knäböj samt en del good mornings och curls) Bör man då lägga på extra träning av hamstrings för att undvika obalans vad gäller muskelmassa på fram/baksida lår?

3) Hur går man smartast och utan att skada sig*grr27* från att cykla tre 50-min pass i veckan till att springa motsvarande utomhus på till största delen asfalt/ grus. Har tillgång till löpband. För att specificera - hur snabbt ska jag byta ut cyklingen mot löpning inne/ute i programmet

Vore jättebussigt om någon ville svara på någon av frågorna. Kram och hälsa familjen!

agazza
2009-01-23, 18:11
www.beastskills.com

EDIT: *tutorials

Guddi
2009-01-23, 19:39
2. Beror på hur mycket good mornings du kör och på dina mål.

3. Stegra långsamt, börja med att springa några km ett par gånger i veckan och börja jobba efter det. Ändra antingen på intensiteten eller på volymen, inte båda samtidigt. Med andra ord så ökar du antingen löpsträckan eller hastigheten. En lagom ökning brukar ligga någonstans kring 1-2km per vecka, känns allt bra kan du nog göra det lite snabbare än så.

Anconeus
2009-01-25, 15:49
www.beastskills.com

EDIT: *tutorials

Tckarr!! Ska kolla runt på sidan *flex*