handdator

Visa fullständig version : Olika typ av kreatin?


SimonDaMan
2009-01-23, 14:08
Lite dum fråga kanske men vad är skillnaden på kreatinet i Rage jämfört med kreatinmonohydrat, om det nu finns nån skillnad?
Jag har en påse kreatinmonohydrat hemma nämligen men vet inte när jag ska få en lucka att ta den. Innan träning tar jag Rage, och precis innan träningen börjar tar jag nån klunk gainer bara för att bli lite piggare. Tar resten efter passet.
Rent kreatin känner jag knappt nån effekt av om jag tar det rent, men jag tänkte att man kanske kunde testa att blanda ut det med lite malto och ta innan passet? Men då blir det väldigt många shakers med både Rage och gainer och en med kreatin/malto.

jontet
2009-01-23, 14:43
kreatin har ingen akut effekt. ta en tesked kreatin löst i vatten till måltiden du äter efter träningen

SimonDaMan
2009-01-23, 15:42
men i princip tar man väl det före träning och då ska det väl ge nån slags effekt? funkar det lika bra att ta det efter alltså och ändå få ut nåt av det nästa dag?

Langster
2009-01-23, 15:51
men i princip tar man väl det före träning och då ska det väl ge nån slags effekt? funkar det lika bra att ta det efter alltså och ändå få ut nåt av det nästa dag?

När som helst under dagen tillsammans med mat för att fylla på kreatinnivåerna i kroppen. Efter träningen ska det tas upp bäst, men jag tvivlar på att det gör någon stor skillnad. Tar man det direkt före träning gissar jag på att man inte hinner få användning av det under det passet.

Pepz
2009-01-23, 15:54
att man tar det runt träningen kan göra att det tas upp effektivt.
men som sagt har inte kreatin någon som helst akut effekt.