handdator

Visa fullständig version : komma igång igen!


victorious
2009-01-23, 10:08
Hej!

Tänkte komma igång med träningen igen efter ett ganska långt uppehåll (ca ett halvår). Tränade hyffsat seriöst ('vardagsseriöst' med träning ca 3 ggr i veckan) tidigare, och är beredd att gå in ordentligt för det nu med 4-5 träningspass i veckan åtminstone.

Skulle väldigt gärna vilja ha tips på ett bra träningsschema. Vill lägga mycket krut på vader och biceps, muskelgrupper jag har något svårare att få bra utveckling på. Så gärna att man lägger extra fokus på dessa, samt får med övriga muskelgrupper på ett bra sätt.

Givetvis medveten om att kost spelar en ytterst viktig roll, och kan tillägga att även här sker det en ordentlig satsning mot tidigare.

Tidsspannet jag tänkt mig är vara ordentligt 'fit' om 12 månader, vilket jag nog kommer att bryta upp i mindre divisioner med olika delmål.
..får se om jag kan samla tillräckligt med mod för att lägga upp lite bilder under tiden som går. =)

Mycket mycket tacksam för all hjälp på vägen!

Tack för ett bra forum

-S-T-
2009-01-23, 11:25
Du skriver inte vad du har för utgångspunkt, men om du tränat 3 gånger i veckan tidigare vore det väl bättre att återuppta det igen, i stället för att gå ut hårt med 4-5 pass direkt. Jag menar, du lyckades väl inte hålla igång med ens 3 pass, därav uppehållet, eller?

12 månader handlar förstås också om utgångspunkten, själv har jag gett mig 4 år att komma i bra form.

Nej, du får nog ge en historik över tidigare bedrifter om du vill ha vettiga svar... :)