handdator

Visa fullständig version : Vad behövs?


Lennie
2009-01-22, 20:05
jag har suttit och läst en väldig massa här på forumet nu. Jag har försökt få klarhet i allt men det är rätt förvirrande.

Jag har styrketränat ca. ett halvår nu och tänkte testa med någon form av tillskott. jag är 173cm lång och väger 55kg. Som ni förstår är jag väldigt smal. Jag har heller inte gått upp ett dugg sedan jag började med min medicin för 2år sedan. Min fråga nu är vad rekommenderas att ta. Och nämn inte bara mat, för mat äter jag såklart. Jag ska börja använda Kreatin men jag har också blivit rekommenderad att använda bulk-medel (stavning?). Så, jag skulle vara oehört tacksam om ni kunde skriva ihop en liten liste av vad jag borde införhandla och när jag ska ta det etc.

En liten link till det ni rekommenderar skulle vara uppskattat så jag kan läsa på om det:)

Hälsningar
Lillen ;)

Exhale_
2009-01-22, 20:24
Kreatin efter ett halvårs träning anser jag vara onödigt.
Vad du behöver är energität mat som gör att du hamnar på överskott. Alternativet är en gainer (kolhydrater + protein). Det funkar också eftersom den drar upp ditt energiintag. Kika runt på olika gymföretags hemsidor (helst kolozzeum givetvis) efter olika gainers. Du kan även köpa kolhydrater för sig och protein för sig för att sen blanda dina egna gainers.

Vad är det för medicin du käkar för övrigt?

King Grub
2009-01-22, 20:32
Ja, en gainer i samband med träning är ett enkelt sätt att dryga ut kaloriintaget och därmed lättare nå upp till ett viktökande energiöverskott.

Det finns inga nackdelar med kreatin - jag vet inte varför ett halvårs träning skulle göra det sämre med kreatin. Det är bara bra.

Lennie
2009-01-22, 21:17
Kreatin efter ett halvårs träning anser jag vara onödigt.
Vad du behöver är energität mat som gör att du hamnar på överskott. Alternativet är en gainer (kolhydrater + protein). Det funkar också eftersom den drar upp ditt energiintag. Kika runt på olika gymföretags hemsidor (helst kolozzeum givetvis) efter olika gainers. Du kan även köpa kolhydrater för sig och protein för sig för att sen blanda dina egna gainers.

Vad är det för medicin du käkar för övrigt?

Okej. tack för ditt svar. Dock ska jag prova med kreatin också.

Jag tar cellgiftssprutor.

Tack för snabba svar förresten

-
Lennie