handdator

Visa fullständig version : Online games


Odd
2009-01-22, 18:44
Har nyligen slutat spela WoW, tröttnade på hur det nya stilen.
Nån som kan rekommendera någon bra online spel? Fördel om man slipper pröjsa varje månad, men det spelar inte så jätte stor roll om det är grymt.

Raggis
2009-01-22, 18:58
http://amix.dk/uploads/outside_mmorpg.jpg

Godfella
2009-01-22, 19:04
Good evening cerebrate, you are mine now.
I love the smell of napalm.
What do you want ?
Where does it hurt ?
SCV, good to go, sir.
Take it slow.

Fundera lite, så kommer du nog på det tillslut.

Björn S
2009-01-22, 19:48
Good evening cerebrate, you are mine now.
I love the smell of napalm.
What do you want ?
Where does it hurt ?
SCV, good to go, sir.
Take it slow.

Fundera lite, så kommer du nog på det tillslut.

Starcraft ;)
Närmare brood war då medic är i farten...

Godfella
2009-01-22, 19:56
Starcraft ;)
Närmare brood war då medic är i farten...

Starcraft är det ja :) Lirar du själv ?

Odd
2009-01-22, 20:14
Starcraft, den där strategy spel yes?

Godfella
2009-01-22, 20:15
Starcraft, den där strategy spel yes?

Damn straight =)

Björn S
2009-01-22, 20:15
Starcraft är det ja :) Lirar du själv ?

Sitter och spelar ums om dagarna :D
Började spela när det kom ut, och det fortfarande kul periodvis!

Melee och tvb blir det inte lika mycket av dock, mest för att jag suger på det nuförtiden :-P

Självers?

Odd
2009-01-22, 20:21
Spelade vanilla starcraft fööör länge sen. Sen kom det väl ut brood war. Ehm sen skulle väl starcraft 2 komma ut? eller kanske är ute? har ingen direkt koll

Godfella
2009-01-22, 20:48
Sitter och spelar ums om dagarna :D
Började spela när det kom ut, och det fortfarande kul periodvis!

Melee och tvb blir det inte lika mycket av dock, mest för att jag suger på det nuförtiden :-P

Självers?

Jaha okej, sedär =) Starcraft är alltid roligt.

Jodå, det blir lite from time to time faktist. Var ju mycket värre förr, nu spelar man bara om det inte finns något vettigare att göra :)

Spelade vanilla starcraft fööör länge sen. Sen kom det väl ut brood war. Ehm sen skulle väl starcraft 2 komma ut? eller kanske är ute? har ingen direkt koll


SC2 kommer ut iår, ser du.

Dav0d
2009-01-23, 01:01
www.darkfallonline.com är nästa generations hypade mmorpg spel. Mycket hårdare än WoW eftersom spelet är mycket mer skill baserat, det är full pvp i spelet utan några säkra zoner samt det är full pvp looting. Spelet är det vi kallar "sandbox mmorpg" medan WoW är ett linjärt mmorpg spel där ens väg redan är förutbestämd - aka tråkigt skit...:)

Wain
2009-01-23, 09:24
www.darkfallonline.com är nästa generations hypade mmorpg spel. Mycket hårdare än WoW eftersom spelet är mycket mer skill baserat, det är full pvp i spelet utan några säkra zoner samt det är full pvp looting. Spelet är det vi kallar "sandbox mmorpg" medan WoW är ett linjärt mmorpg spel där ens väg redan är förutbestämd - aka tråkigt skit...:)

Skulle inte darkfall komma för typ 6 år sedan?

Whistler
2009-01-23, 09:52
Skulle inte alla MMORPG komma för sex år sedan? Nej, vänta... Skulle inte alla spel överhuvud taget komma för sex år sedan?

Thewind
2009-01-23, 10:55
Skulle inte alla MMORPG komma för sex år sedan? Nej, vänta... Skulle inte alla spel överhuvud taget komma för sex år sedan?

Duke Nukem Forever? *rolleyes*

Magnus N
2009-01-23, 11:47
Skulle inte darkfall komma för typ 6 år sedan?


Har väl tagit dem 6 år snarare, började stresstesta spelet igår och preliminär release datum är den 25e februari

Odd
2009-01-23, 14:15
www.darkfallonline.com är nästa generations hypade mmorpg spel. Mycket hårdare än WoW eftersom spelet är mycket mer skill baserat, det är full pvp i spelet utan några säkra zoner samt det är full pvp looting. Spelet är det vi kallar "sandbox mmorpg" medan WoW är ett linjärt mmorpg spel där ens väg redan är förutbestämd - aka tråkigt skit...:)

Skill + pvp! mE likey!

Odd
2009-01-23, 14:17
tycker man hör att alla nya mmorpg som ska komma ut är bättre pvp än wow! Men så är inte alltid fallet!

Dav0d
2009-01-23, 14:36
tycker man hör att alla nya mmorpg som ska komma ut är bättre pvp än wow! Men så är inte alltid fallet!

Inte bara bättre pvp, utan hårdare pvp också. Sedan massa små saker, du måste träna upp dig för att simma eller klättra i berg. Vargar tappar inte vapen utan mobs tappar enbart det logiska dem har på sig. Du kan befinna dig överallt i världen som är mycket mycket större än WoW. Full pvp loot, måste nämnas igen :devil:. Inga klasser, du bygger din egna klass med flera hundra tals skills och talanger som finns i spelet. Vill du bli en paladin, klär du dig som en paladin, beter dig som en och tränar just dem skillsen som behövs. Stealth är inte en skill som gör dig osynlig, du måste använda miljön, rätt kläder, skuggor, tidpunkter o.s.v för att smyga upp dig på fienden eller dess slott o.s.v. Finns att hitta på deras forum en länk med alla features, det är massivt mycket dem har och tänker implementera.

Dav0d
2009-01-23, 14:39
Kan ju nämna att det jag skrev är en enormt liten del i vad som ska erbjudas.

Kryss
2009-01-23, 15:00
Ja detta har man haft förhoppningar om länge, hoppas de lyckas ta de bästa delarna av ultima onlines pvp och göra något gött av det. Bara man slipper den här zergen som wow pvp känns som.

Odd
2009-01-23, 15:25
Inte bara bättre pvp, utan hårdare pvp också. Sedan massa små saker, du måste träna upp dig för att simma eller klättra i berg. Vargar tappar inte vapen utan mobs tappar enbart det logiska dem har på sig. Du kan befinna dig överallt i världen som är mycket mycket större än WoW. Full pvp loot, måste nämnas igen :devil:. Inga klasser, du bygger din egna klass med flera hundra tals skills och talanger som finns i spelet. Vill du bli en paladin, klär du dig som en paladin, beter dig som en och tränar just dem skillsen som behövs. Stealth är inte en skill som gör dig osynlig, du måste använda miljön, rätt kläder, skuggor, tidpunkter o.s.v för att smyga upp dig på fienden eller dess slott o.s.v. Finns att hitta på deras forum en länk med alla features, det är massivt mycket dem har och tänker implementera.

Okej får väl vänta på det tills februari, men vad finns ute nu som är bra?

Dav0d
2009-01-23, 15:25
Ja detta har man haft förhoppningar om länge, hoppas de lyckas ta de bästa delarna av ultima onlines pvp och göra något gött av det. Bara man slipper den här zergen som wow pvp känns som.

Mm. Att man kan skada sina allies eller vänner med aoe spellsen och alla attacker ska förhoppningsvis göra att zerg guilsen utan skills får det mycket svårare. Det inkl det nya systemet som lagts in.

Prankie
2009-01-23, 15:38
Blir det som Diablo 2 HC då eller? 100timmar lvlande senare hör man "WOOOM!" och nästa sekund ligger man nere i en blodig liten pöl? :devil:
Många lär ju flippa ur.

Odd
2009-01-23, 15:40
Blir det som Diablo 2 HC då eller? 100timmar lvlande senare hör man "WOOOM!" och nästa sekund ligger man nere i en blodig liten pöl? :devil:
Många lär ju flippa ur.

Usch det hoppas jag verkligen inte.

Magnus N
2009-01-23, 15:44
Blir det som Diablo 2 HC då eller? 100timmar lvlande senare hör man "WOOOM!" och nästa sekund ligger man nere i en blodig liten pöl? :devil:
Många lär ju flippa ur.


hur menar du ?

Odd
2009-01-23, 15:48
hur menar du ?

Typ dör du en gång så är det game over :(

Magnus N
2009-01-23, 15:50
Typ dör du en gång så är det game over :(

Så är det inte iaf, du kommer garanterat förlora allt du har på dig :p, men det är bara att se till att man har en reserv i banken eller skaffar nytt genom att döda någon annan :D

Odd
2009-01-23, 15:55
Så är det inte iaf, du kommer garanterat förlora allt du har på dig :p, men det är bara att se till att man har en reserv i banken eller skaffar nytt genom att döda någon annan :D

Jobbigt om man har legendary gear eller vad det nu kommer kallas. Går afk 1minut kommer en liten dvärg med smörkniv och dödar dig.

Magnus N
2009-01-23, 16:01
Jobbigt om man har legendary gear eller vad det nu kommer kallas. Går afk 1minut kommer en liten dvärg med smörkniv och dödar dig.

Går man afk där man kan bli dödad så förtjänar man det :D, får ju antingen logga eller ställa sig där man är "säker".

Odd
2009-01-23, 16:23
Går man afk där man kan bli dödad så förtjänar man det :D, får ju antingen logga eller ställa sig där man är "säker".

Fan ta en om det kommer gäster eller dylikt.

Odd
2009-01-23, 16:38
Finns det någon annat bra online spel som är bra ju nu då?

Dav0d
2009-01-23, 16:42
Nej, Darkfall är därför väldigt hypat.

Om du gillar pve så finns det dock Vanguard och Lotr.

Kan alltid kolla in www.mmorpg.com, gå igenom deras lista på släppte mmos och under tillverkning - "gamelist" i övre navigationsfältet. Där har du en massiv lista att välja mellan.

Denstillasittande
2009-01-23, 18:18
Darkfall verka ju bli rätt skoj, få nog ta och pröva de sen.

Odd
2009-01-23, 23:34
Nej, Darkfall är därför väldigt hypat.

Om du gillar pve så finns det dock Vanguard och Lotr.

Kan alltid kolla in www.mmorpg.com, gå igenom deras lista på släppte mmos och under tillverkning - "gamelist" i övre navigationsfältet. Där har du en massiv lista att välja mellan.

Är mer pvp , men ska kolla in sidan.

Kwon
2009-01-23, 23:41
Finns det någon annat bra online spel som är bra ju nu då?

Jodå! Här är två lir jag brukar köra.

Denna kör jag lite då och då. (http://www.tagoria.com/?ref=137166-3ENTG)

Om du har huvudet på skaft så skall du dock testa detta lir. (http://zorkonline.net/zmachine/zork1.html)

Odd
2009-01-25, 00:32
Jodå! Här är två lir jag brukar köra.

Denna kör jag lite då och då. (http://www.tagoria.com/?ref=137166-3ENTG)

Om du har huvudet på skaft så skall du dock testa detta lir. (http://zorkonline.net/zmachine/zork1.html)

Testade det, var inte så mycket för mig. Sen är jag väl ganska petig person också, flesta spelen tröttnar jag efter 1tim spelande. Har inte hittat någon online spel som tilltalar mig än. Ska testa Lord of the rings conquest + Prince of Persia snart, som singelplayer =P

samme11
2009-01-25, 01:43
There is a game called IRL.

Tricce
2009-01-25, 10:52
There is a game called IRL.

Indy car racing league, japp helt ok men jag föredrar champcar modden till rFactor. CAkytWPv_ro

Bahir
2009-01-25, 11:20
Diablo II LoD. Europe non-ladder, jag kan boosta.

isterbuk
2009-01-25, 11:25
Det finns inga roliga spel som man kör via websida, något som enkelt kan fördriva lite tid med i väntan på träning eller om man bara har grymt tråkigt :P

Körde under gymnasietiden något som hette "Nucezone" eller nåt åt det hållet kommer inte riktigt ihåg, men då använde man sig bara av en websida o köpte saker, attackerade, joinade "klaner" osv.
Kanske finns något roligt sådan spel någon kan dela med sig av?
Får gärna vara något som lite grafiskt, bilder osv så det ser lite roligt ut.

Odd
2009-01-25, 13:48
Diablo II LoD. Europe non-ladder, jag kan boosta.

Som jag minns Diablo var det ganska enformigt, samma banor fast bara svårare.
Eller har de ändrat på det? Längesen som sagt jag spelade det.

Odd
2009-01-28, 22:14
Köpte warhammer några dagar sen. Roligt att man pvpa sig till lvl. Fast gubbarna ser lite tråkiga ut :p