handdator

Visa fullständig version : Allt med träning!


drag0boa
2009-01-22, 16:20
Tjena!

Vart lär sig alla så mycket om kost och träningslära?

Om hur man ska deffa? Hur man ska bygga muskler? Hur man ska äta? etc.

Vore kul och veta för jag törstar efter kunskap!

Helst nåt man kan ladda ner eller länkar :)

Scratch89
2009-01-22, 16:35
På högskolan. ;)

Det finns jättemånga trådar som svarar på dina frågor. Om du tittar runt och bläddrar tillbaka ett par sidor så kommer du hitta massor.

För att läsa lite om hur man går ner i vikt:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Ett ok nybörjarschema:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

Det finns inga absoluta sanningar inom vare sig kost- eller träningsdelen. Man får lära sig att ha en bra grund, och sedan lägga till eller ta bort saker som passar en själv.

Exhale_
2009-01-22, 20:26
Som Scratch skriver: Högskola/universitet, böcker eller via kolozzeum :)

Kunskapen jag fick innan jag började plugga var genom att läsa böcker, läsa trådar här på kolozzeum och andra hemsidor.

Aftonbladet
2009-01-22, 20:53
Jag har lärt mig via träningsforum och internet.

Detta gav mig att näringsläran på gymnasiet var som att vinna maraton med cykel.
Fick MVG på alla uppgifter och jag debatterade livligt med läraren.

För att lära mig något nytt krävs högskole näringslära och då känner jag att det går över mycket till kemi, men som sagt du kan lära dig enormt mycket via internet. Se dock upp med att lyssna på "experter" på gymmet och annat.

shayne
2009-01-22, 21:08
Med viss risk för att låta som en gnällkäring - sök på forumet! Där finns allt du vill veta och lite till. Det finns många bra olika "stickys" där du får tips på övningar, kost och dylikt. :thumbup:

Eddie Vedder
2009-01-22, 21:14
Med viss risk för att låta som en gnällkäring - sök på forumet! Där finns allt du vill veta och lite till. Det finns många bra olika "stickys" där du får tips på övningar, kost och dylikt. :thumbup:

Med risk för att låta som en gnällkärring - läs trådskaparens frågeställning.;)

Han/hon ber inte om tips om kost och träning utan frågar varifrån andra medlemmar lärt sig saker och ting i ämnet.

shayne
2009-01-22, 22:25
Med risk för att låta som en gnällkärring - läs trådskaparens frågeställning.;)

Han/hon ber inte om tips om kost och träning utan frågar varifrån andra medlemmar lärt sig saker och ting i ämnet.

Jag tog oskuldskommentaren och det blev en riktig flopp! *gah!*


Dock så är inte mitt svar helt felaktigt. Om jag omformulerar och säger att jag hittar all information här på forumet! Dock, så kommer ju inte faktan i grund och botten härifrån, men.. ah. *screwy*

Scratch89
2009-01-22, 22:37
Jag skulle vilja påstå att man inte lär sig från kolozzeum, utan att man endast får de färdiga studierna och en slutsats. För att ta mig själv som exempel så är det först efter att jag läst fysiologi, som jag faktiskt förstår vad det pratas om. Jag förstår dock inte så mycket jag vill, på hästvägar.

tigerofsweden
2009-01-22, 22:44
Jag skulle vilja påstå att man inte lär sig från kolozzeum, utan att man endast får de färdiga studierna och en slutsats. För att ta mig själv som exempel så är det först efter att jag läst fysiologi, som jag faktiskt förstår vad det pratas om. Jag förstår dock inte så mycket jag vill, på hästvägar.

Du har ju delvis rätt men visst lär man sig en del när det diskuteras i alla trådar :) Sen underlättar det givetvis om man har mer kött mellan benen för att förstå på ett djupare plan vad alla pratar om.

Eddie Vedder
2009-01-22, 22:49
Jag förstår dock inte så mycket jag vill, på hästvägar.

Det kommer du heller aldrig göra.:D


Det hoppas jag i alla fall inte, aldrig får du bli nöjd Mathias. ALDRIG!:D

mattilainen
2009-01-22, 23:21
jag kan absolut inte lika mycket som de flesta kan, jag kan mest grunderna i det mesta och försöker lära mig utifrån dom. Kolozzeum har lärt mig en hel del, om inte allt inom deffning och räkna kcal och olika saker, något jag aldrig skulle lärt mig om jag inte varit stammis här :p

Men sen läser jag anatomi nybörjar böcker och vissa bloggar, gillar Eddie och deras blogg :) keep it up ;)

sen gillar jag att diskutera med andra folk och på så sätt måste du kunna en del för att kunna ha mot argument och liknande.

Scratch89
2009-01-23, 00:35
Det kommer du heller aldrig göra.:D


Det hoppas jag i alla fall inte, aldrig får du bli nöjd Mathias. ALDRIG!:D

Värsta dissen. :D

Eddie Vedder
2009-01-23, 08:39
Värsta dissen. :D

Nej tvärtom var det en komplimang, jag menar att du (liksom jag) ständigt vill lära oss mer och den dagen man tror att man kan mer och inget kommer förändras ä det ju kört. Ingen är fullärd och den som tror sig kunna allt talar ju skit.;)

JohnRick
2009-01-23, 09:26
Tjena!

Vart lär sig alla så mycket om kost och träningslära?

Om hur man ska deffa? Hur man ska bygga muskler? Hur man ska äta? etc.

Vore kul och veta för jag törstar efter kunskap!

Helst nåt man kan ladda ner eller länkar :)

Det finns en grym institution - än så länge statligt finansierad, som man bör bevista mer än en gång under sin livstid:

Biblioteket.