handdator

Visa fullständig version : Fett mätare


EnTe
2009-01-22, 09:45
Tjenare.

Vad heter en sån här på svenska och vart kan man köpa en?

Söker på google men får bara upp en massa konstiga vågar och skit som sägs skall mäta fett, men nej tack.

http://www.body-town.de/catalog/images/AM_Fettcaliper_Set.jpg

Länka gärna..

Mvh
EnTe

Kinsei
2009-01-22, 09:47
kaliper

EnTe
2009-01-22, 13:31
Tack! Då hittade jag det jag sökte..

Mvh
Nicklas

Brooklyn
2009-01-22, 13:58
köp ingen i plast, dom är värdelösa.
ska ha du en bra kaliper får du räkna med att lägga minst 1500:-

EnTe
2009-01-22, 14:47
Det blev en i plast likt den ovan. Det duger till att ge mig ett hum om hur jag ligger till... Tänkte inte lägga 1500:- på en kaliper.

Tack för hjälpen.
Mvh.

young_george
2009-01-22, 15:58
Du kommer inte få ett korrekt (eller ens i närheten) svar av en kaliper om du inte har stor erfarenhet av att använda den.

EnTe
2009-01-22, 17:42
Så komplicerat är det inte. sen som jag skrev så skall jag inte skriva en doktorsavhandling i fettmätning utan ge mig själv ett hum om hur jag ligger till.

Gör jag dessutom samma fel varje mätning så får jag ju hur som helst en förändring i resultatet! Va inte såna "hejters"! *flex*

King Grub
2009-01-22, 17:54
Det krävs faktiskt att man kan mäta, för att få ett korrekt resultat. Och det finns inget som säger att man gör "samma fel" varje mätning, om man inte vet hur man gör. En kunnig person bör åtminstone instruera första gången.

EnTe
2009-01-22, 21:41
Den kom ju givetvis med instruktioner i hur man mäter. även att man skall mäta flera gånger och sen ta ett medeltal av resultatet för att det skall bli så exakt som möjligt. Det visar även i detalj vart man skall ta tag och hur.

Skitsamma. nu har jag köpt en och mätningarna går bra tackar som frågar!.

Mvh

Marcüs
2009-01-22, 21:46
Låt honom försöka! Sluta klaga på folk som testar för att lära sig, det är något jag är otroligt less på från andra forum...

King Grub
2009-01-22, 21:54
Ingen klagar; skilj på det och att informera om att mätresultaten kanske inte bör tas som sanning.

Något annat som är lätt att bli less på är folk som läser in förolämpningar i allt.

YTS
2009-01-22, 21:57
Det blev en i plast likt den ovan. Det duger till att ge mig ett hum om hur jag ligger till... Tänkte inte lägga 1500:- på en kaliper.

Tack för hjälpen.
Mvh.

Jag har en Accu Measure och den är helt okey.

På: http://www.rustyiron.net/bodyfat.htm
kan du göra 3 och 7 punktsfettmätningsberäkningar med värden från din kalipper.

EnTe
2009-01-23, 08:32
Ingen klagar; skilj på det och att informera om att mätresultaten kanske inte bör tas som sanning.

Något annat som är lätt att bli less på är folk som läser in förolämpningar i allt.

Jag tror Marcus syftar på young_george's inlägg vilket jag också tycker är helt korkat skrivet. Uttrycker man sig på det sättet så kan man inte förvänta sig annat än att folk skall tolka hans ord som förolämpningar, nedvärderande, dumförklarande etc.

Han vet inte vad jag kan, han vet inte heller vad jag inte kan, hur jag ser ut eller vad jag kommer få för resultat. Eller om jag har erfarenhet av att använda ett sånt instrument för fettmätning.

Jag säger inte att han inte har rätt i sak, men det går att uttrycka sig på ett vänligare sätt med en lite mer försiktig approach


Tack för tipset YTS, det är precis en sån jag köpt =)

Mvh

rockafellah
2009-01-25, 01:04
Finns det inte vågar som mäter allt?

EnTe
2009-01-25, 01:20
Finns det inte vågar som mäter allt?

Finns säkert någon som påstås mäta det, men vågen vet ju inte om du är fet eller muskulös-tung. Skulle tro att dem utgår från BMI, men jag har ingen egentlig koll på dem.

rockafellah
2009-01-25, 17:24
fan har inte råd med en sån där kaliper*grr27*

Swallowme
2009-03-18, 15:45
Någon som har något tips på vart man kan få andelen kroppsfett uppmätt? Gärna i centrala stockholm =D

Swallowme
2009-03-18, 15:48
Det jag hittar när jag googlar på mäta kroppsfett i stockholm är paulun och där har de något som kallas bodpod. Är det en bra metod? 450kr känns ganska tungt för en mätning

Alone_in_the_dark
2009-03-30, 13:59
Någon som testat på Kaliper Warrior Digital? Den ska tydligen användas av US Mil i deras tester av Physical Readiness. Funderade på en sån alternativt en "mekanisk", har inget tilltro till elektriska vågar och handhållna apparaturer, man får allt mellan 24 och 38 i BF *rolleyes*