handdator

Visa fullständig version : Sjuk i 4-5 veckor, bör jag skaffa halsduk?


John M
2009-01-22, 09:37
Har varit förkyld i 2-3 veckor + haft 2 olika infektioner i halsen i 2 veckor.
Jag jobbar som säljare å snackar en hel del hela dagarna. Läkaren sa att jag inte behövde vila halsen utan kan jobba under tiden jag äter antibiotika.

Låter detta vettigt? Har haft problem med läkare sedan tidigare som inte vetat vad dom snackat om.

Jag äter bra mat, multivitamin/mineral tillskott varje dag, får garanterat i mig varje litet näringsämnen + sover minst 8-9 timmar effektiv tid varje natt. Fryser aldrig när jag är ute + dricker runt 5 liter vatten om dagen. BORDE jag inte bli frisk snart?

Ska jag ta på mig halsduk när jag är ute? Jag fryser inte direkt om halsen men det kanske har något slags hjälpande effekt ändå?

Aldrig varit sjuk så här länge under en och samma period på säkert 10 år.

hahavaffan
2009-01-22, 10:04
Jag har haft typ samma jävla skit nu i en månad. Idag är första dagen jag känner mig frisk. Fattar inte varför, men jag har alltså varit förkyld en hel månad... det kan ju inte vara så normalt?

Slartibartfast
2009-01-22, 10:07
Jag har varit sjuk i princip sen nån vecka före jul! *screwy* Kännt mig frisk typ fyra dagar åt gången och så börjar skiten på nytt igen. Snor och rosselhosta.

Nordenator
2009-01-22, 10:11
Du är inte ensam. Min mer eller mindre konstanta halsont har pågått sen september. Man blir måttligt less. :/

hahavaffan
2009-01-22, 10:14
Jag har varit sjuk i princip sen nån vecka före jul! *screwy* Kännt mig frisk typ fyra dagar åt gången och så börjar skiten på nytt igen. Snor och rosselhosta.Precis så! Fan vad skönt att jag inte är ensam. Min familj tror ju att jag har nån allvarlig sjukdom/är hypokondriker.

King Grub
2009-01-22, 10:21
En halsduk kring halsen förhindrar inte virus att nå slemhinnor.

Lelle Pelle
2009-01-22, 10:26
Men den är varm och gosig. Och snygg, om man väljer rätt.

mangs
2009-01-22, 10:45