handdator

Visa fullständig version : Bars för bollsport?


Flatout
2009-01-21, 23:34
Tjena! ny här.

Spelar då handboll tre gånger i veckan och brukar inte få i mig speciellt mycket mat innan träningen, så jag började fundera på lite kosttillskott som kan hjälpa. Har tittat på lite olika bars, men har ingen aning om vilka som är bra för just mig..

Någon som kan rådgiva lite?

tack!

Flatout
2009-01-22, 00:31
EDIT: Skulle även vilja ha lite tips på bra drycker efter träningen, som tex gainomax. :)

Toby Asp
2009-01-22, 08:38
Vilken bar som helst duger skulle jag tro. Och Gainomax funkar fint efter tex handboll.

Exhale_
2009-01-22, 09:58
Käka vanlig mat du tycker är god under dagen innan en träning. Direkt innan handbollsträningen ser jag inte något behov i att käka något eftersom det inte kommer komma till någon direkt nytta under träningen.

Direkt efter träningen funkar en banan, en näve russin eller något liknande bra. Bara så du får i dig något innan du hinner hem. Väl hemma kan du käka en stor portion vanlig mat bestående av mycket kolhydrater och protein men även en del fett.

Bars och Gainomax känns bara dyrt och onödigt.

AmericanDragon
2009-01-22, 10:00
käka vanlig mat du tycker är god under dagen innan en träning. Direkt innan handbollsträningen ser jag inte något behov i att käka något eftersom det inte kommer komma till någon direkt nytta under träningen.

Direkt efter träningen funkar en banan, en näve russin eller något liknande bra. Bara så du får i dig något innan du hinner hem. Väl hemma kan du käka en stor portion vanlig mat bestående av mycket kolhydrater och protein men även en del fett.

Bars och gainomax känns bara dyrt och onödigt.


+1

Toby Asp
2009-01-22, 15:04
Visst kan bars och gainomax tyckas dyrt. Men jag svarade på hans frågor till skillnad från er andra.

Sen sa han aldrig direkt innan träningen heller. Att tillgodose näringsintag med vanlig mat är vanligtvis att föredra, ja.