handdator

Visa fullständig version : Få en bra start!


svets_stina
2009-01-21, 21:43
Hejsan, Det är nu så här att jag har bestämt mig att ta träningen mer seriöst,
lägga ner tid osv. Men vet inte hur jag ska starta riktigt behöver lite hjälp ang kreatin, jag fick en påse av en kompis whey 80 något sånt är det bra för mig som är nybörjare? Just nu har jag bara tränat på fredagar med skolan då dvs. kan ni ge mig något tips så jag får en bra start? Ett träningschema *flex* bara frossa med tips & tricks :)

Lite infomation om mig

78 kg vikt
174cm lång
dåliga matvanor


// Rasmus

ceejay
2009-01-21, 21:53
Läs några av de trådar som blivit sticky/stickade? som finns i denna delen av forumet. Om du har frågor efter det får du göra en ny tråd!

svets_stina
2009-01-21, 21:58
tycker ändå att ni kan ge mig lite råd! :)

stafh
2009-01-21, 21:59
1. Whey är proteintillskott, inte kreatin. Du behöver sannolikt varken eller om du äter ordentligt.

2. Vad har du för mål? Svårt att ge råd om hur du ska träna om du inte säger vad du vill få ut av det.

HanneJoelsson
2009-01-21, 22:01
Whey 80 "proteintillskott" bestämmer bara du ifall du behöver.

Äter du bra och får i dig det proteinet du behöver så måste du inte äta protein osv., därmed "Tillskott"

Tänk bara på att lyssna på din kropp, låt kroppen vila och ät rätt och självklart träna! räcker med 3pass / vecka.

Tex
Bröst/Axlar/Triceps

Rygg/Biceps

Ben/Mage

Lycka till!

svets_stina
2009-01-21, 22:02
1. Whey är proteintillskott, inte kreatin. Du behöver sannolikt varken eller om du äter ordentligt.

2. Vad har du för mål? Svårt att ge råd om hur du ska träna om du inte säger vad du vill få ut av det.

okey, :) Jag vill få en fin kropp som sagt jag har ju hull på mig nu som jag vill bränna bort, få en fin kropp kort och gott?

svets_stina
2009-01-21, 22:04
Whey 80 "proteintillskott" bestämmer bara du ifall du behöver.

Äter du bra och får i dig det proteinet du behöver så måste du inte äta protein osv., därmed "Tillskott"

Tänk bara på att lyssna på din kropp, låt kroppen vila och ät rätt och självklart träna! räcker med 3pass / vecka.

Tex
Bröst/Axlar/Triceps

Rygg/Biceps

Ben/Mage

Lycka till!


Mjo jag vet att vilan är lika viktig som träningen, hur ska man försöka dela upp måltiderna då? äta nyttigt men ungefär vilka tider?

stafh
2009-01-21, 22:04
okey, :) Jag vill få en fin kropp som sagt jag har ju hull på mig nu som jag vill bränna bort, få en fin kropp kort och gott?

Vad folk tycker är en fin kropp brukar variera rätt kraftigt. Speciellt på det här stället. :P

Vill du gå ner i vikt (bli av med fett) så är det en bra idé att börja med att läsa och begrunda följande: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

svets_stina
2009-01-21, 22:11
Vad folk tycker är en fin kropp brukar variera rätt kraftigt. Speciellt på det här stället. :P

Vill du gå ner i vikt (bli av med fett) så är det en bra idé att börja med att läsa och begrunda följande: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

jo det är ju sant men, en med fasta former, man ska se att man tränar men inte vara överdrivet stor, svårt att förklara förstås, får ta och läsa genom den guiden och grunda över den :)

saab900
2009-01-21, 22:48
jo det är ju sant men, en med fasta former, man ska se att man tränar men inte vara överdrivet stor, svårt att förklara förstås, får ta och läsa genom den guiden och grunda över den :)

Tro mej, det är INTE svårt att träna utan att bli överdrivet stor ;)

Fråga grabbarna på 100+ hård och de muskulösa tjejerna hur lång tid det tar att bli anmärkningsvärt stor, det tar många år.