handdator

Visa fullständig version : Hjälp med kosttillskott!


Willep
2009-01-21, 19:49
Hej allihopa! nu är det så att jag är ute efter lite kosttillskott som jag kan ta efter träning istället för att pressa i mig bananer och liknande.

Lite om mig dåra

Har gymmat i ungefär 4 månader

176 lång på ett ungefär

väger runt, 57-60 beror på

är född 1992 så fyller alltså 17 i år om det har någon betydelse

Väger ganska lite tycker jag då, så är väl ute efter något som man går upp i vikt snabbt då.

Tack på förhand!


Ber om ursäkt om det finns flera såna här trådar men hade lite problem men sökningsfunktionen.

Godfella
2009-01-21, 19:58
Mat är en jävla fiffig uppfinning dåråååå. Annars är gainer det du söker.

Eddie Vedder
2009-01-21, 20:01
Ber om ursäkt om det finns flera såna här trådar men hade lite problem men sökningsfunktionen.

Till att börja med ska du nog leta i forumdelen för frågor om tillksott när du har en fråga om tillskott.:)

Nu är dock tråden flyttad till rätt forumdel och jag föreslår att du tittar runt lite här då din fråga ställs ett par gånger per dag så det finns mycket att finna.

Välkommen till Kolozzeum!:thumbup:

Willep
2009-01-21, 20:03
Tack, kan varit därför jag inte hittade så mycket :)

CVN
2009-01-21, 21:23
Det du kan ta är en gainer och en proteinshake direkt efter träningen. Då kommer musklerna att växa och du kommer mest att gå upp i muskel vikt beroende på hur din kost ser ut i övrigt.

Kan bara varna dig lite från att inte köpa "Star Nutrions Whey 80" köp istället något annat märke och Whey 100.

Handcuff
2009-01-21, 21:24
Det du kan ta är en gainer och en proteinshake direkt efter träningen. Då kommer musklerna att växa och du kommer mest att gå upp i muskel vikt beroende på hur din kost ser ut i övrigt.

Kan bara varna dig lite från att inte köpa "Star Nutrions Whey 80" köp istället något annat märke och Whey 100.

Va? :confused:

CVN
2009-01-21, 21:28
Va? :confused:

.... Vad är det du inte förstår nu då?

Handcuff
2009-01-21, 21:34
.... Vad är det du inte förstår nu då?

Dina påståenden..

1. Onödigt blanda både gainer+proteinpulver efter träningen. Och att detta skulle vara något slags recept för att gå upp i "muskelvikt".

2. Varför duger inte Whey 80? Du avråder ju till och med från att använda den :confused:

CVN
2009-01-21, 21:38
Dina påståenden..

1. Onödigt blanda både gainer+proteinpulver efter träningen. Och att detta skulle vara något slags recept för att gå upp i "muskelvikt".

2. Varför duger inte Whey 80? Du avråder ju till och med från att använda den :confused:

1. Nej det är inte onödigt att blanda Gainer och Proteinpulver då kroppen behöver båda för att växa dock finns det vissa gainrar som har proteiner också då kan det vara bättre att tex. ta en proteinshake på morgonen.

2. "Star Nutritions Whey 80" duger inte.

Handcuff
2009-01-21, 21:49
1. Nej det är inte onödigt att blanda Gainer och Proteinpulver då kroppen behöver båda för att växa dock finns det vissa gainrar som har proteiner också då kan det vara bättre att tex. ta en proteinshake på morgonen.

2. "Star Nutritions Whey 80" duger inte.

Gainer = Kolhydrater+protein

Whey 80 eller vilket proteinpulver som helst av samma slag duger utmärkt.

CVN
2009-01-21, 21:54
Gainer = Kolhydrater+protein

Whey 80 eller vilket proteinpulver som helst av samma slag duger utmärkt.

Whey 80 innehåller laktos. Det är bättre att köra på Whey 100 som kanske kostar lite mera men innehåller ingen laktos.

+ Den smakar skit.

King Grub
2009-01-21, 21:55
1. Nej det är inte onödigt att blanda Gainer och Proteinpulver då kroppen behöver båda för att växa dock finns det vissa gainrar som har proteiner också då kan det vara bättre att tex. ta en proteinshake på morgonen.

Inkorrekt. Kolhydrat behövs inte för muskeluppbyggnad.

2. "Star Nutritions Whey 80" duger inte.

Inte om man inte tål laktos, kanske. Annars duger det utmärkt.

hasic
2009-01-21, 21:58
2. "Star Nutritions Whey 80" duger inte.

För vad?

CVN
2009-01-21, 21:58
Inkorrekt. Kolhydrat behövs inte för muskeluppbyggnad.

Men det ska ändå intas direkt efter gymmet eller 1 timma framåt.

King Grub
2009-01-21, 21:59
Men det ska ändå intas direkt efter gymmet eller 1 timma framåt.

Inkorrekt. Eller, det är en fördel, för återhämtningen, men det är inget "skall". Aminosyror stimulerar proteinsyntesen till fullo helt utan kolhydrat.

http://ajpendo.physiology.org/cgi/content/full/293/3/E833

CVN
2009-01-21, 22:02
Inkorrekt. Eller, det är en fördel, för återhämtningen, men det är inget "skall". Aminosyror stimulerar proteinsyntesen till fullo helt utan kolhydrat.

http://ajpendo.physiology.org/cgi/content/full/293/3/E833

Jag syftade till tråd skaparen då han ville gå upp i vikt och muskelmassa.

King Grub
2009-01-21, 22:03
Inget "skall" i alla fall. Kolhydrat efter träning behövs inte för muskeluppbyggnad, och det är dygnsintaget av kalorier som avgör viktuppgång, och kolhydrat är inte nödvändigt.

Vill man ha kolhydrat efter träning (som är en fördel), behöver man absolut inte få dom från gainer.

Grotesk
2009-01-21, 22:04
Whey 80 innehåller laktos. Det är bättre att köra på Whey 100 som kanske kostar lite mera men innehåller ingen laktos.

+ Den smakar skit.


Laktos är väl ändå inte farligt för någon som inte är intolerant?
Och sen anser väl iaf jag att du inte kan bestämma vad alla ska tycka smakar bra eller dåligt. Det är väl ändå lite onödigt att säga att en anledning för att "skippa" Whey-80 är att det smakar skit. *screwy*

Eddie Vedder
2009-01-21, 22:05
1. Nej det är inte onödigt att blanda Gainer och Proteinpulver då kroppen behöver båda för att växa dock finns det vissa gainrar som har proteiner också

Kolhydrater behövs som sagt inte för att växa och vad menar du med att "vissa" gainers även innehåller protein?

Ingen gainer innehåller INTE protein, hur skulle det då kunna vara en gainer?

CVN
2009-01-21, 22:07
Inget "skall" i alla fall. Kolhydrat efter träning behövs inte för muskeluppbyggnad, och det är dygnsintaget av kalorier som avgör viktuppgång, och kolhydrat är inte nödvändigt.

Vill man ha kolhydrat efter träning (som är en fördel), behöver man absolut inte få dom från gainer.

Nej jag vet att man lika gärna kan få dom från bananer tex men då måste man typ äta 3 stycken så det blir både billigare och smidigare med en gainer.



Laktos är väl ändå inte farligt för någon som inte är intolerant?
Och sen anser väl iaf jag att du inte kan bestämma vad alla ska tycka smakar bra eller dåligt. Det är väl ändå lite onödigt att säga att en anledning för att "skippa" Whey-80 är att det smakar skit.

Nej men du kan bli laktos intollerant om du har för högt intag. Och menade inte att all Whey 80 smakar "skit" utan "Star Nutritions Whey 80" gjorde det.

Kolhydrater behövs som sagt inte för att växa och vad menar du med att "vissa" gainers även innehåller protein?

Ingen gainer innehåller INTE protein, hur skulle det då kunna vara en gainer?

Formulerade mig dåligt.

King Grub
2009-01-21, 22:08
Dina "skall", "måsten" och "behöver" är inga "skall", "måsten" och "behöver". Svälj stoltheten nu. Du har fel.

Eddie Vedder
2009-01-21, 22:09
Nej men du kan bli laktos intollerant om du har för högt intag.

Källa?

Formulerade mig dåligt.

Ja väldigt dåligt, vad menade du då?

CVN
2009-01-21, 22:10
Dina "skall", "måsten" och "behöver" är inga "skall", "måsten" och "behöver". Svälj stoltheten nu. Du har fel.

Vadå fel? Jag vet att det inte är några skall måsten eller behöver men jag TIPSADE trådskaparen till att ha ta en gainer efter träningen.

Källa?

Den lokala Bud och Fitness affären. Ska dit på fredag kan fråga vad han menade.

Ja väldigt dåligt, vad menade du då?

Att man kan köra både Gainer och Proteinshake. En Proteinshake på morgonen och en gainer efter gympasset tex.

King Grub
2009-01-21, 22:11
Vadå fel?

det är inte onödigt att blanda Gainer och Proteinpulver då kroppen behöver båda för att växa

Fel.

Star Nutritions Whey 80" duger inte.

Dubbelfel.

Men det ska ändå intas direkt efter gymmet eller 1 timma framåt.

...aaand he's out.

Det är inte "tips" - det är bestämda påståenden, som inte är korrekta.

Eddie Vedder
2009-01-21, 22:21
Den lokala Bud och Fitness affären. Ska dit på fredag kan fråga vad han menade.

Det kan du antagligen skippa att besvära dig om. Sämre källa får man nog leta efter. Det är inte ens en källa utan bara en persons ord. En person som tjänar på att du tror på vad han säger eftersom du uppenbarligen köper ett dyrare protein i och med det skitsnacket.

Man utvecklar inte en ökad laktosintolerans genom att inta laktos. Däremot kan man ju märka av sin laktosintolerans vid en viss gräns. Att UNDVIKA laktos kan dock sänka toleransen. Det kan du läsa om i valfri vetenskaplig litteratur om födoämneskänslighet.

CVN
2009-01-21, 22:27
Okej, återkommer senare med fortsättning.

spoonchest
2009-02-06, 10:33
Okej, återkommer senare med fortsättning.

*popcorn*

Loreal_Paris
2009-02-07, 12:19
*popcorn*

+1 ;) *popcorn*

Pirko
2009-02-07, 14:56
Mycket drama i den här tråden!

En shake som jag brukar köra är att blande malto (Snabba kolhydrater) och vanligt protein. Finns "färdiga" gainers att köpa som redan har kolhydrater + protein färdigblandade, men jag gillar att blanda det själv då jag kan mer eller mindre styra intaget bättre.

Och jag kör Whey-80, och tycker det är ett mycket bra protein pulver. Har du inge laktosintollerans så är det bara att köra på, smaken är bra också. Inte för att smak egentligen ska spela så stor roll? Man dricker shaken för innehållet, inte för smaken, i min mening.