handdator

Visa fullständig version : Gainerproblem


mattexet
2009-01-21, 19:25
Jag har ett litet problem. Jag hade väldigt svårt för att gå upp i vikt för nått år sen och tog därför hjälp av Gainer när jag gymmade. Jag gick upp i vikt men har fått en "kula" på magen som bieffekt :( Min fråga är nu om denna kula går att få bort så man kan få sitt 6- pack och kräver det mer jobb när jag tagit gainer? vad för sorts träning bör jag göra för att effektivast få bort fettet på magen och få det där 6-packet man eftersträvar?

Raggis
2009-01-21, 19:27
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Tolkia
2009-01-21, 19:29
Det är främst en fråga om att justera kosten, om du vill få bort kulmagen. Det är dock inte svårare att få bort kulmagen om den beror på för mycket gainer än om den beror på för mycket mat.

mattexet
2009-01-21, 19:57
Mkt protein å mindre kolhydrater nått som är bra mot att bränna fett på magen? Hur ofta bör man träna magen i veckan för att få 6- packet?

Tolkia
2009-01-21, 20:27
Du blir inte av med mer fett på magen för att du tränar mage sju dagar i veckan.

Scratch89
2009-01-21, 20:34
Klickade du på länken som Raggis postade? Det är King Grubs deffguide, som svarar på de allra flesta frågor som du kan tänkas ha.

CVN
2009-01-21, 20:47
Mkt protein å mindre kolhydrater nått som är bra mot att bränna fett på magen? Hur ofta bör man träna magen i veckan för att få 6- packet?

Att bara äta protein utan kolhydrater ger ingenting. Du måste ha en balanserad kost med en blandning av protein och kolhydrater.

Eddie Vedder
2009-01-21, 21:29
Du måste ha en balanserad kost med en blandning av protein och kolhydrater.

Nej det måste man inte. Protein och fett är ett måste men inte kolhydrater. Att åstadkomma en 100% kolhydratfri kost är ju i praktiken närmast omöjligt men fortfarande klarar man sig.