handdator

Visa fullständig version : Tränings "kompis" på nätet?


Betsson1
2009-01-20, 22:49
Hej. Jag vet inte riktigt om det heter träningskompis men det är i alla fall någon program där man skriver vad man har ätit och tränat per dag. Som en Träningsdagbok men på ett digitalt sätt. Den räknar kalorier osv.

Fanns en sådan förr men kommer inte ihåg vad den heter.
Kommer ni inte på något så räcker det med någon program man kan följa på nätet. Gratis. Viktväktarna kräver pengar. Jag vill helst inte betala.

Niskel
2009-01-20, 23:32
Det programmet heter Hälsovakten.... bara googla så hittar du det :)

Mysella
2009-01-20, 23:41
Det finns ett program som heter Formfixaren som är gratis, men personligen tycker jag det suger och de uträkningarna kan man lika gärna göra i excel.

Medoria
2009-01-21, 11:22
Shapelink är ett annat program, men det laddar man inte hem, utan allt sker på nätet. Jag prövade det men tyckte det var väl invecklat. Men där kan man interagera med andra och skriva träningsjournal, ja typ allt som har med träning och kost att göra.

Lazius
2009-01-21, 11:26
eWorkouts är en annan webb-baserad träningsdagbok (låter som det är ganska likt Shapelink). Där kan du gratis registrera träning och kost och få relevant uppföljning och statistik etc:

http://www.eworkouts.se/

J.V
2009-01-21, 13:04
Shapelink är grymt för ändamålet.

Shapelink är ett annat program, men det laddar man inte hem, utan allt sker på nätet. Jag prövade det men tyckte det var väl invecklat. Men där kan man interagera med andra och skriva träningsjournal, ja typ allt som har med träning och kost att göra.Invecklat? Det är ju simpelt.