handdator

Visa fullständig version : Varför man "älskar" Kiruna


Black Star Abyss
2009-01-20, 21:51
JlvtC5pFgSI

Min gamla hemstad. Ord är överflödiga. Filmen lyckas sammanfatta hela stadens karaktär.

CiCoro
2009-01-20, 21:54
nice med subs :) haha, men skön film

ceejay
2009-01-20, 21:56
haha det är ju dom där lirarna! joppi!!

J.V
2009-01-20, 22:07
Bra tråd.

Lukaspappa
2009-01-21, 01:03
Kiruna - Top Of The World

Roosen
2009-01-21, 01:14
Jävla lirare.. hahaha

jaosef
2009-01-21, 08:55
Hahha, va? Snefull?

Skuggvargen
2009-01-21, 09:44
Hade en halvt galen Kirunabo i mitt logement när jag gick lumpen. Blev hotad lite titt som tätt att man skulle bli snittad o.s.v.. fick dodga stolar m.m.. men han var egentligen rätt rolig =)

Archos
2009-01-21, 11:31
Haha! Vet inte om det där är orsaken till att man skulle älska Kiruna då det finns andra orsaker. Stan verkar ha fått en helt annan karaktär sedan regementet lades ner iaf! När jag åkte in på det gamla regementsområdet för ett par år sedan fick jag se ett tomt dött område med några av byggnaderna omvandlade barnstugor, vårdmottagning mm (var helg tror jag). Ett område som var fullt av aktivitet dygnet runt, året runt när man var där ett antal år innan. Märklig känsla var det!

Arran och Ferrum var nästan helt öde vilket inte var fallet under regementets tid direkt.

clash
2009-01-21, 13:07
JlvtC5pFgSI

Min gamla hemstad. Ord är överflödiga. Filmen lyckas sammanfatta hela stadens karaktär.

HAHAHAAHAHAHAHA

ja varför man älskar kiruna .... det verkar uppenbart råda en jävla brist på brudar iaf =) hahahahaha

erks
2009-01-21, 13:13
Underbart!

Det här är Malmö*cupid*:

GQgbsx_52yg

clash
2009-01-21, 13:20
Underbart!

Det här är Malmö*cupid*:

GQgbsx_52yg

Alltså ....det roligaste är ju fan att man hör vad dom säger i Kiruna lättare än man hör vad dom säger i Malmö =) och Kiruna grabbarna var ju lite på lyset oxå va =)

PowPow
2009-01-21, 17:37
Underbart!

Det här är Malmö*cupid*:

GQgbsx_52yg

Det där är Oxie.
Jag antar att du är därifrån. Ingen annan än en Oxiebo skulle få för sig att kalla Oxie för Malmö :D

Black Star Abyss
2009-01-21, 17:41
Haha! Vet inte om det där är orsaken till att man skulle älska Kiruna då det finns andra orsaker. Stan verkar ha fått en helt annan karaktär sedan regementet lades ner iaf! När jag åkte in på det gamla regementsområdet för ett par år sedan fick jag se ett tomt dött område med några av byggnaderna omvandlade barnstugor, vårdmottagning mm (var helg tror jag). Ett område som var fullt av aktivitet dygnet runt, året runt när man var där ett antal år innan. Märklig känsla var det!

Arran och Ferrum var nästan helt öde vilket inte var fallet under regementets tid direkt.

Jag är bara där kring Jul och ibland på sommaren. Kring Jul är det folk på Ferrum men Arran har bara blivit sämre och sämre för varje år i tio år. Dessutom heter det Babylon och har ny ägare nu mer. Babylon, i Kiruna? Ja herregud...

Underbart!

Det här är Malmö*cupid*:

GQgbsx_52yg

Hahaha... Jag skulle vilja se skåne och norbotten muteras. Resultatet hade blivit fantastiskt. Det bästa av två världar. Universum hade förintats, helt klart.