handdator

Visa fullständig version : Friknat till över dagen, dumt att träna?


Black Star Abyss
2009-01-20, 18:47
Ber om ursäkt över att liknande frågor kommer så ofta, men ingen besvarar ändå den nuvarande frågeställningen;

jag blev sjuk i torsdags. Fre-söndag var jag riktigt förstörd. Måndag lite bättre. Idag när jag vaknade kände jag att det var mycket bättre men inte helt rätt ännu. Nu under dagen har det sedan gått över och jag tycker mig inte känna av några symptom alls... en liiiten liiiiten matthetskänsla kanske.

Jag vill gå och köra ett 30-40 minuters ryggpass på gymmet, men frågan är om jag riskerar att sjukdomen kommer tillbaka imorgon igen isåfall.

Ska jag vänta till imorgon? Eller är det riskfritt att träna när sjukdomen just tycks ha gått ur systemet?

ElecTr0n
2009-01-20, 18:50
Jag tycker du ska vänta tills imorrn. Tror inte det blir en enorm förändring för din träning om du tränar imorgon när du antagligen mår ännu bättre (i kroppen i alla fall) istället för idag. Jag skulle rekommendera imorrn, att träna med sjukdom är kasst. En kompis lillebror fick hjärtproblem efter att ha gjort de.

pellepedal
2009-01-20, 18:50
Jag skulle väntat tills i morgon, och tränat om jag mått helt bra då.
Det tar bara ännu längre tid att bli bra om du tränar för tidigt. Kroppen kommer inte kunna återhämta sig från träningen om den har en infektion eller liknande att ta hand om först.

Black Star Abyss
2009-01-20, 18:59
Ok, ska vänta tills det känns helt bra...

ElecTr0n
2009-01-20, 19:01
Ok, ska vänta tills det känns helt bra...

Det gör du nog bästa i faktiskt. Själv ligger man hemma i influensa och hoppas att kraften ska komma åter någon gång så man kommer iväg och kan köra. Dessutom om du inte är riktigt frisk får du antagligen inte ut lika mycket av träningen som du kan få om du är utvilad och inte har någon sjukdom i kroppen.