handdator

Visa fullständig version : Ekonomisk undran över rätta inköp!!??


Sly!
2009-01-20, 15:40
Helloj alla!

Jag försöker bli mer ekonomisk och inskaffa så bra tillskott som möjligt utan att gå bankrutt eftersom jag inte har så mycke pengar i månaden att spendera.

Förr köpte jag proteinpulvret "Pro 92" Naturell 92% protein 500 gram"
och sedan köpte jag ett väldans bra pulver som var dubbellt så dyrt men minns ej namn då. Vad jag vill komma fram till, räcker inte det med denna Pro 92 och "Mivitotal flex"? Plus då eventuellt extra kreatin. och givetvis all nyttig mat utöver träningen. De proteinpulvret som va dubbelt så dyrt innehöll en hel del nyttigheter men nu när jag skaffat Mivitotal flex så kanske det blir fullbordat för mig? eller va säger ni?:)

King Grub
2009-01-20, 15:43
Täcker du dina behov via kosten räcker det med inga tillskott alls. Så, ja, det räcker.

AmericanDragon
2009-01-20, 15:45
Nu vet jag inte exakt vad det där är för proteintillskott. Vassle? Kassein? Båda?

Tillskott är ju inget MÅSTE men känner du att du behöver komplettera så kör på det du tycker passar din plånbok. Finns många billiga alternativ och jag skulle nog inte tänka så mycket på kvalitén emellan dem då alla tillskott håller hög standard. I alla fall de svenska. Rätta mig om jag har fel.

Sly!
2009-01-20, 15:51
Täcker du dina behov via kosten räcker det med inga tillskott alls. Så, ja, det räcker.

Hmm ok!? Låter logiskt förvisso, men fick för mig att tex proteinpulver efter eller före träning var mycke noga med för bra resultat? Tror jag vet va du menar att tex ta råa ägg direkt efter efetrsom enligt vad jag förstått är det en "boost" av extra protein, varför isåfall alla prepaparat som rekomenderas på Kollozeum??:)

Kischen
2009-01-20, 15:55
Laga äggen istället, bättre på alla sätt. Sök i forumet.

King Grub
2009-01-20, 15:58
men fick för mig att tex proteinpulver efter eller före träning var mycke noga med för bra resultat?

Ja, det är ett smidigt sätt att tillföra protein i samband med träningen, men det är just där den stora "effekten" ligger - det är enkelt, och man kanske inte har lust eller möjlighet att ta med en matlåda till gymmet.

Att du skulle få någon annan "effekt" av X gram protein från proteinpulver jämfört med X gram protein från annan fullvärdig proteinkälla är mindre sannolikt.

Sly!
2009-01-20, 16:08
Ja, det är ett smidigt sätt att tillföra protein i samband med träningen, men det är just där den stora "effekten" ligger - det är enkelt, och man kanske inte har lust eller möjlighet att ta med en matlåda till gymmet.

Att du skulle få någon annan "effekt" av X gram protein från proteinpulver jämfört med X gram protein från annan fullvärdig proteinkälla är mindre sannolikt.

Ok! Då är jag med! Men jag tog inte med proteinpulvret till gymmet utan tog de direkt när jag kom hem efter träningen plus protein i maten , snabba Kolhydrater (halva talrriken) O en massa grönt till. hehe kanske blir överdos av protein som jag kör... Men men Också för de ekonomiska så tar jag en halv laxfile, dyrt med lax!!

Nordenator
2009-01-20, 16:18
Ok! Då är jag med! Men jag tog inte med proteinpulvret till gymmet utan tog de direkt när jag kom hem efter träningen plus protein i maten , snabba Kolhydrater (halva talrriken) O en massa grönt till. hehe kanske blir överdos av protein som jag kör... Men men Också för de ekonomiska så tar jag en halv laxfile, dyrt med lax!!

Det låter rätt meningslöst. Om jag skulle bruka det som du skulle jag nog inte bruka alls. Använder jag kosttillskott så skulle det vara för att jag inte kan äta ett mål mat i bra kombinationen med träningen, inte som substitut till föda. Bara bortkastade resurser.

Sly!
2009-01-21, 12:02
Det låter rätt meningslöst. Om jag skulle bruka det som du skulle jag nog inte bruka alls. Använder jag kosttillskott så skulle det vara för att jag inte kan äta ett mål mat i bra kombinationen med träningen, inte som substitut till föda. Bara bortkastade resurser.

Nej, tror du missförstod mig! Jag tar aldrig protein drink istället för mat jag tar alltid proteindrink efter träning plus mat så de snarare kanske blir överdos
eftersom jag vill få i mig så mycke energi som möjligt...

Sly!
2009-01-21, 12:06
Det låter rätt meningslöst. Om jag skulle bruka det som du skulle jag nog inte bruka alls. Använder jag kosttillskott så skulle det vara för att jag inte kan äta ett mål mat i bra kombinationen med träningen, inte som substitut till föda. Bara bortkastade resurser.

Jag tror jag är med nu, antar du syftar på min halva laxfile. Jag tar då och då en hel av den men ofta en halv annars tar det snabbt slut.

koffein_beroende
2009-01-22, 19:18
Låter meningslöst att ta en protein-dryck direkt när du kommit hem MED maten, eftersom då får du redan i dig protein via maten, om du nu måste ta den så ta den DIREKT efter träning för att fylla på depåerna.

Rätta mig om jag har fel.