handdator

Visa fullständig version : Rotatorcuffar!


CiCoro
2009-01-18, 20:58
Haft problem med den i höger axel 1 gång innan och det fixade sig efter 1 månad men igår så fick jag problem med den igen, och det känns när jag rör axeln i speciella rörelser. Övningar för det känner jag till, men min fråga är i vilka muskelövningar tar den? typ, om jag sticker ner och kör rygg nu, är det bra för den eller dåligt? påverkas den inte något eller? köra bicepcurls etc? tar det på rotatorn eller är det främst i bröst/axelövningar, tricep går det knappt att träna heller. Ska man gå på känsla eller helt undvika vissa saker första veckan ?

Mr_lean
2009-01-19, 10:03
hej CiCoro " skulle råda dig till en sjukgymnast" då jag själv har haft samma problem" Började inom sporten jag utövade (kanot) la av började seriöst med gymmandet " det som har hänt är att själva kulan i leden sitter löst och håller inte ihop den vilket orsaker din smärta i vissa övningar " Då jag inte är en expert vill jag tipsa dig om att ta det väldigt lungt med gymer då det tog 3 år för mig att bli bra"" tråkigt Vet men det lönar sig i längden" peace