handdator

Visa fullständig version : Max-OT 3ggr per vecka? Synpunkter på mitt schema


Nizen
2009-01-18, 20:07
Jag är nybörjare inom styrketräning och har hittills bara kört i tre månader, då enligt Max-OT. Det har då varit 5 ggr/vecka men på grund mitt arbete behöver jag nu skära ner till 3 dagar. Schemat här nere är från en Max-OT- vecka (antar att det räknas som en lugn vecka?) där jag har lagt till lite extra övningar. Men det jag iaf undrar över om det funkar att köra detta och gärna om ni har justeringar på det. De som står inom parantes är de som jag hade tänkt variera med efter 1 månad (kanske oftare?) Är som sagt nybörjare så all hjäp uppskattas :)

Måndag

Rygg
Latsdrag med stång 2x4-6
Latsdrag med V-handtag 2x4-6
Hantelrodd 2x4-6
(Skivstångsrodd 2x4-6)
(Marklyft 2x4-6)
(Sittande kabelrodd 2-4x6)

Biceps
Hantelcurl 2x4-6
Skivstångscurl 2x4-6
(Hammercurl 2x4-6)

Underarmar
Hanledscurl med skivstång 1x8-10
Hanledscurl med hantlar 1x8-10

Onsdag

Bröst
Bänkpress 3x4-6
Sned hantelpress 2x4-6
Dips 1x4-6

Axlar
Militärpress (framifrån) 2x4-6
Stående hantellyft åt sidan 2x6-8
(Sittande hantelpress 2x4-6)

Traps
(Skivstångshrugs 2x4-6)

Triceps
Liggande tricepspress 2x4-6
Push-downs 2x4-6
(En arms hantelsträck 2x4-6)

Fredag

Ben
Knäböj 3x4-6
Benpress 2x4-6
Stela Marklyft 2x6

Vader
Stående vadpress med hantlar 2x6-8
Vadpress i benpressmaskin 1x6-8

Mage
Kabelcrunches 2x10-12
Sneda crunches (med vikt) 2x8-10
(Benlyft 2x12-15)

Ungrim
2009-01-19, 07:31
Hej!

Det borde nog fungera, testa och köra så ett tag, brukar vara enklaste sättet att ta reda på. Däremot så saknas det någon övning för baksida axlar!?

Här har du btw lite läsning:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

Scratch89
2009-01-19, 08:06
Jag skulle lägga till en övning för baksida axlar, och lägga roddövningarna före latsdragen. Annars ser det bra ut.

Whistler
2009-01-19, 09:01
Går du ner till tre gånger i veckan skulle jag hellre rekommendera helkroppspass. :)

Mr_lean