handdator

Visa fullständig version : Blir bara trött i ryggen av magträning.


Steerlinho
2009-01-16, 19:02
Hejsan allihopa.

jag har haft ett problem väldigt länge nu, och ingen har kunnat ge något tips som fått mig att bli av med det.

Jag har bara tillgång till hemmagym, men har kört massvis med övningar såsom:
vanliga situps
situps i lutande bänk
crunches
magträning med hjälp av ett sånt hjul

och alla övningar känns bara i ryggslutet, blir trött där och inte så jätte trött i magen, känner bara lite hur jag börjar bli lite trött, men inte i närheten av så slut som man kan bli i muskler av andra övningar.
Precis där som man blir trött i ryggen av ryggresningar.

Varför blir det så? någon som haft problemet, och har tips eller något?
tack

ceejay
2009-01-16, 19:04
TKg_cdwq9l4

om dessa inte tar så gör du fel, lyssna på scooby, han har mycket bra att komma med

stenis
2009-01-16, 19:18
Hade samma problem själv med magträningen när jag började med styrketräning för 5år sedan. Inte alltid det är så lätt i början att koncentrera träningen på magen utan de blir ryggen som får jobba.

Fortsätt nöta på med magträningen, övning ger färdighet och du lär dig mer om hur du ska jobba för att aktivera speciella muskler. Försök att verkligen "tänk" mage när du kör, låter som ett halvtaskigt tips jag vet men de är nog de bästa tipset jag kan ge, allt handlar om känsla och andning vid magträning.

Se till att du inte använder för tunga vikter för då orkar inte magen och då blire ryggen som gör jobbet åt dig.

Tror Allan har en gammal "Abs guide" klistrad här någonstans som kanske kan vara till hjälp. Kika "Best of" avdelningen.

Lycka till.

Ungrim
2009-01-16, 19:40
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=124539
I den tråden finns lite matnytigt, hoppas du hittar nått vettigt.

Steerlinho
2009-01-16, 20:23
jag kanske inte har spänt magen tillräckligt och svankat lite med ryggen, haft lite samma form på den när jag gjort situps som vissa bänkpressare har, kanske inte i så grov grad. Är det där felet ligger också? Känns lite mer i magen när jag gör crunches iaf, men svankar med ryggen när jag kör med maghjulet också..

Commando1980
2009-01-16, 21:58
Hejsan allihopa.

jag har haft ett problem väldigt länge nu, och ingen har kunnat ge något tips som fått mig att bli av med det.

Jag har bara tillgång till hemmagym, men har kört massvis med övningar såsom:
vanliga situps
situps i lutande bänk
crunches
magträning med hjälp av ett sånt hjul

och alla övningar känns bara i ryggslutet, blir trött där och inte så jätte trött i magen, känner bara lite hur jag börjar bli lite trött, men inte i närheten av så slut som man kan bli i muskler av andra övningar.
Precis där som man blir trött i ryggen av ryggresningar.

Varför blir det så? någon som haft problemet, och har tips eller något?
tack

se över övningsutförandet i magövningarna + stärk ryggen + stretcha höftböjare, hamstrings, gluteus

hur mkt mage tränar du? ser inte vitsen med extrema mängder magträning. se till att du skapar ngn form av balans mellan rygg och magträningen.